Biltema har vi full tillåtelse att vara på på Söndagskvällarna. så därifrån finns det ingen anledning att sticka. vad jag menar med R4F är ju att många av olika anledningar ändå vill köra på andra ställen än vår fina strip, och då kanske man ska gå den vägen som R4F gör istället för att hålla på att springa från polisen hela tiden.
Precis och DET är för mej söndagsträffen, och numera onsdagsträffen eftersom ingen hänger på mobilia längre. men dit orkar folk inte ens ta sej verkar det som utan dom som kommer åker till hamnen direkt. och det gör inte jag.
varför jag inte åker till hamnen är för att många(inte alla) kör som idioter, i fel riktning, lååångt förbi där folk står och bilarna kör in och ut, ska burna bland folk, eller som en idiot i en gammal golf, gjorde en handbromsvädning mitt framför min bil,
jag är inte så sugen på att åka dit för grovmisshandel för att nån idiot inte förstår att man inte vill ha stenskott på sin bil.
vill ni som mej, träffas, kolla in varandras bilar, snacka osv osv så har vi biltema, vill ni köra så har ni den riktiga strippen, och jag har absolut inget emot att betala dom 10kr och stå o vara social där inne istället för på biltema.
Biltema har vi full tillåtelse att vara på på Söndagskvällarna. så därifrån finns det ingen anledning att sticka. vad jag menar med R4F är ju att många av olika anledningar ändå vill köra på andra ställen än vår fina strip, och då kanske man ska gå den vägen som R4F gör istället för att hålla på att springa från polisen hela tiden.
Precis och DET är för mej söndagsträffen, och numera onsdagsträffen eftersom ingen hänger på mobilia längre. men dit orkar folk inte ens ta sej verkar det som utan dom som kommer åker till hamnen direkt. och det gör inte jag.
varför jag inte åker till hamnen är för att många(inte alla) kör som idioter, i fel riktning, lååångt förbi där folk står och bilarna kör in och ut, ska burna bland folk, eller som en idiot i en gammal golf, gjorde en handbromsvädning mitt framför min bil,
jag är inte så sugen på att åka dit för grovmisshandel för att nån idiot inte förstår att man inte vill ha stenskott på sin bil.
vill ni som mej, träffas, kolla in varandras bilar, snacka osv osv så har vi biltema, vill ni köra så har ni den riktiga strippen, och jag har absolut inget emot att betala dom 10kr och stå o vara social där inne istället för på biltema.
Håller helt med här, jag kommer snart tillbaka till träffarna, och för mig är träffarna i första hand det sociala, träffa sjysta människor, snacka om allt och kolla bilarna. den olovliga körningen, fine det finns dom som vill rejsa, jag dömmer ingen, men det finns i mina ögon 2 alternativ för er 1, Strippen, som gjordes för att vi skulle ha ett bra och säkert ställe 2, att det sköts av några som är seriösa och gör det med säkerhet som en av aspekterna, inge vill få sin bil sabbat för att någon inte vet vad de sysslar med, och ännu värre, ingen vill bli skadad eller värre pga av detta.-
Jag tycker faktiskt inte att 230:- med försäkring är så farligt för att köra på veidec raceway, jag gör trots allt av med däck för mer pengar varje gång jag är där, men visst vi har alla olika prioriteringar å så.
Gillar heller inte hamnen speciellt mycket, brukar mest vara där för att snacka för det inte finns mycket annat att göra på onsdagar, vägen är skit grus stenar & hål, sen är det alltid massa idioter med BMW som kör in på parkeringen och burnar bredvid alla bilar riktigt onödigt och idiotiskt , visst lägga en burn på vägen yeah sure inga problem, finns en parkering vill man stå på vägen får man skylla sig själv men ja 230kr på viedec är ju värt det om man säger så som ovanstående sa åker ju däck osv också... men dem som står i starten brukar ha jävligt skumma saker för sig ibland det är nackdelen.
Bullet--- skrev:
En sak bara, den lagliga banan, ingen som reagerat på att dem var år höjt priset för dem som ska köra, och att banan ska väl läggas ner 2011 o göras om till en vanlig väg? Men annars kan jag hålla med om att det blivit en circus där nere
tvivlar dock på att viedec ska göras om till en vanlig väg, vart ska den leda ? in i vattnet eller:P... den lägger möjligtvis ner ett tag för att det ryktas om att det ska bli 402m istället
Gillar heller inte hamnen speciellt mycket, brukar mest vara där för att snacka för det inte finns mycket annat att göra på onsdagar, vägen är skit grus stenar & hål, sen är det alltid massa idioter med BMW som kör in på parkeringen och burnar bredvid alla bilar riktigt onödigt och idiotiskt , visst lägga en burn på vägen yeah sure inga problem, finns en parkering vill man stå på vägen får man skylla sig själv men ja 230kr på viedec är ju värt det om man säger så som ovanstående sa åker ju däck osv också... men dem som står i starten brukar ha jävligt skumma saker för sig ibland det är nackdelen.
Bullet--- skrev:
En sak bara, den lagliga banan, ingen som reagerat på att dem var år höjt priset för dem som ska köra, och att banan ska väl läggas ner 2011 o göras om till en vanlig väg? Men annars kan jag hålla med om att det blivit en circus där nere
tvivlar dock på att viedec ska göras om till en vanlig väg, vart ska den leda ? in i vattnet eller:P... den lägger möjligtvis ner ett tag för att det ryktas om att det ska bli 402m istället
Den ska göras om till en transportsträcka, alltså inte allmän väg om du trodde det. Hamnen ska byggas ut för att kunna få plats med större båtar, och den välkända Veidec Raceway kommer att tas bort just för att dom ska ha det som transportsträcka ut till båtarna.
Det är idiotisk emd att folk ska komma körandes i 200 blås förbi så mkt folk längst vägen sist jag var där så komm en Honda i ganska bra fart men körde på rätt sidan av vägen , framför den kanske knapp 100meter så svänger en BMW tönt och krockar nästan med Honda killen det var varkigen tur att killen i hondan lyckades reagera snabbt och svänga så att han inte kör rakt in i sidan på honom
Folk borde fan visa lite respekt för andra längst vägen med
Det är idiotisk emd att folk ska komma körandes i 200 blås förbi så mkt folk längst vägen sist jag var där så komm en Honda i ganska bra fart men körde på rätt sidan av vägen , framför den kanske knapp 100meter så svänger en BMW tönt och krockar nästan med Honda killen det var varkigen tur att killen i hondan lyckades reagera snabbt och svänga så att han inte kör rakt in i sidan på honom
Folk borde fan visa lite respekt för andra längst vägen med
jag stod på andra sidan gatan... bil jävlen höll på att köra på mig !!
A så kan det gå det börja bli livsfarligt var längstgatan eller helt enkelt komma där överhuvud taget.Folk kommer med sina värstinga och vill visa uppsig fast på fl sätt sa de köra a men kör där det inte finns folk längst vägen men eller hur DÅ ÄR DET INTE ROLIGIT LÄNGRE alla ska se att han/hon har en bra bil och den kan gå jätte fort .De börja bli tråkigt och farlig att vara ens där för man vet aldrig vem kommer i fullfart och från vilket hål har varit nu i helsingborg några gånger och kan säga det är mer organiserat och roligare att kolla på än i malmö
Ber om ursäkt för mitt sätt att köra innan idag, men va tvungen att testa bilen (nyförvärvet!). Men som ni såg så körde jag på när de inte va folk i närheten och att jag hade dom bakom mig!
Var i hborg igår, sjukt bra organiserat, full kontroll mm, stor eloge till R4F
Håller med om att det är mycket bra pådrag i Helsingborg, väl organiserat och fritt för alla, oavsett bil! Har tyvärr inte blivit färdig till att besöka Malmö-söndagarna, trots att jag jobbar ca 5 minuter ifrån Svågertorp.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Turb0la, du är lat då hahaha.. vi vill ju se din bil!
Haha nja, det vill ni egentligen inte förrän jag åtgärdat lacksläppet på taket, fronten och bakspoilern... Polerade bilen idag och blev riktigt deprimerad.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Var i hborg igår, sjukt bra organiserat, full kontroll mm, stor eloge till R4F
Håller med om att det är mycket bra pådrag i Helsingborg, väl organiserat och fritt för alla, oavsett bil! Har tyvärr inte blivit färdig till att besöka Malmö-söndagarna, trots att jag jobbar ca 5 minuter ifrån Svågertorp.
då är det helsingborg som gäller igen då,. har inte vetat om det varit värt att åka upp där på sista tiden eller inte
§8 Streetracing Organiserig av olaglig streetracing får inte förekomma här (engligt svensk lag). Det gäller oavsett om det sker direkt eller indirekt. Dvs, är det allmänt känt att en träff handlar om streetracing så är det inte tillåtet att annonsera eller diskutera träffen oavsett om det uttalats i tråden att det handlar om streetracing eller intes oss med?
Att länka till "klubbar" som organiserar streetrace är ej tillåtet.