Video på kille som "Löser" rusningstrafik

DayDreameR
9 juni 2009 · 91 Inlägg

Såg en video på nån sida för ett bra tag sen (6 månader ca) om en lirare i USA som satt & filmade i bilen när han åkte till Jobbet.
Filmen är runt 4 minuter lång & handlar om hur han löser upp trafikstockningen genom att köra långsammare än alla andra.

Enligt hans beräkningar skulle man förlora försumbart med tid, men man skulle spara både Soppa & miljö, Både åt sig själv & andra.
Någon som vet vilken filmsnutt jag pratar om?

FL3JM Inga konstigheter
9 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Det är många långtradare som gör sånt, problemet är att folk jämt ska tränga sig och smita framför så dom tvingas bromsa ändå.

NightCruiser
9 juni 2009 · 1 163 Inlägg

Jag gör så när jag kör i köer med lastbilen, istället för en massa start och stop letar jag upp en annan lastbil och så lägger vi oss jämsides med varandra, alla chaufförer vet detta knepet, sen lägger vi oss i en lagom hastighet så köerna framför oss försvinner och köerna bakom oss flyter på bra.

Men som FL3JM säger, det finns gått om idioter som ska klämma sig imellan och smita före för just DOM har så helvetes bråttom...
Trist.

Mvh

FireTraXX DFFL
9 juni 2009 · 9 020 Inlägg

NightCruiser skrev:
Jag gör så när jag kör i köer med lastbilen, istället för en massa start och stop letar jag upp en annan lastbil och så lägger vi oss jämsides med varandra, alla chaufförer vet detta knepet, sen lägger vi oss i en lagom hastighet så köerna framför oss försvinner och köerna bakom oss flyter på bra.

Men som FL3JM säger, det finns gått om idioter som ska klämma sig imellan och smita före för just DOM har så helvetes bråttom...
Trist.

Mvh

Det är straffbart!

(Men jag gör ändå likadant när jag sitter i lastbilen. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 juni 2009 · 13 810 Inlägg

FireTraXX skrev:

NightCruiser skrev:
Jag gör så när jag kör i köer med lastbilen, istället för en massa start och stop letar jag upp en annan lastbil och så lägger vi oss jämsides med varandra, alla chaufförer vet detta knepet, sen lägger vi oss i en lagom hastighet så köerna framför oss försvinner och köerna bakom oss flyter på bra.

Men som FL3JM säger, det finns gått om idioter som ska klämma sig imellan och smita före för just DOM har så helvetes bråttom...
Trist.

Mvh

Det är straffbart!

(Men jag gör ändå likadant när jag sitter i lastbilen. tongue)

det borde vara döds straff på dom som tar ytterfilen och orsakar köer som inte alls skulle behöva vara så jobbiga om det inte vorre för några hjärndöda jävlar som alltid ska tränga sig

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
brelasten
9 juni 2009 · 274 Inlägg

hatar sånt folk som er, när ja kommer från jobbet i 200 blås o verkligen vill hem skulle ja helt seriöst kunna trycka er av vägen, bort me körkortet förhelvete!  skiter seriöst blankt i er som kommer skriva att ja beter mej omoget som kör så här, vill ja hem, köra 200 på en 90 sträcka så är väl det upp till mig? och ni som endå säger att ja ska akta barn och dyligt, släpp inte ut dom på vägen då? ja fick fan inte leka på gatan när ja var liten, släpper ni ut era barn på e18 tex får ni väl skylla er själva om nån kör över dom också? aja, ni får göra vad ni vill, kommer ja o nån kastar sej ut framför o bromsar trafiken så kör ja in i honom/henne.. sen drar ja en så kallad smitning hoppas kräket har trafik försäkring så den inte får ut ett piss, har ja nån halvfull polare iframsätet så kanske han kastar en tegelsten eller annat hårt i framrutan! tänk på det nästa gång ni lägger er framför och försöker få trafiken o flyta på bättre.. finns fler en jag som resonerar så här! O.B.S. ja kör en silverfärgad C-klass! / Emil


Vissa saker skriver man inte.
/Moderator.

fyllo
FireTraXX DFFL
9 juni 2009 · 9 020 Inlägg

brelasten skrev:
Massa goja / Emil

Kör fort gör jag också, men inte när det är TRAFIKSTOCKNING o.dyl. vilket är vad tråden handlar om!
Snarare raka motsatsen. (Med tillhörande video)

Lär dig både läsa och stava innan du spelar allan ballan.

Senast redigerat av FireTraXX (9 juni 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 juni 2009 · 6 170 Inlägg

FireTraXX skrev:

brelasten skrev:
Massa goja / Emil

Kör fort gör jag också, men inte när det är TRAFIKSTOCKNING/KÖER FÖR VÄGARBETE ELLER OLYCKA OCH LIKNANDE!

Lär dig både läsa och stava innan du spelar allan ballan.

Hahaha oh herrejävlar, här ser vi alltså allas vår FTXX faktiskt tillrättavisa någon som sprider ovett i forumet.  Cirkeln har fullbordats....


lol



Och nu lite mer seriöst:

Att försöka få till en jämn fart vid köbildning så man undviker start - stop - start - stop - start - stop hela tiden är skitbra men det är bara till att inse att många fattar inte grejen.

Om någon däremot skulle få för sig att blockera vägen när det är fritt framför då blir det ett telefonsamtal till 11414 direkt. Jag har ringt snuten på både lastbilar och vanliga bilar ett flertal gånger så det är ju inget man e rädd för.

Dock är det inte om sånt här jag ringt farbror blå om utan folk som kört vingligt/på fel sida osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
brelasten
9 juni 2009 · 274 Inlägg

helt seriöst så orkar ja inte koncentrera mej, har jobbat 12 timmarspass idag, när ja åker hem från jobbet så kör jag som jag gör? är det trafikstockning skiter ja blankt i? möter jag en bil så kör ja om på insidan, sen sånna jävla nollor som er som kanske har drömt om o bli polis har ja noll respekt för helt enkelt, som förra veckan så kom ja utanför marieberg min trötta skoda diesel, tröttaste bil ja haft.. när ja kommer upp i 150 så ligger ja kvar där, så kommer en sån där moralfågel som du och lägger sej i vänster filen i sin trötta pickupp med släpkärra??? vafan har han där o göra? eller som lastbilarna? när ja kom o blåste hem från england för lite drygt en månad sen på autobahn så såg jag verkligen vad det är som stör trafiken, det är alla pantade jävla lastbilschafförer, dom skiter blankt i om man kommer i 200 och bara kastar sej ut för att köra om en jävla fiat? han kan gott ligga kvar me alla andra som vill/ska köra i 70? som du tillexempel firetraxx, va ska du me en 1.8t till igenkligen? köpte du inte en 1.6 istället om du ska ut o fisköra som en 80 åring? eller kanske en miljlöbil me tanke på att du/ ni ville värna om miljön???

fyllo
volvoentusiasten
9 juni 2009 · 4 005 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Om någon däremot skulle få för sig att blockera vägen när det är fritt framför då blir det ett telefonsamtal till 11414 direkt. Jag har ringt snuten på både lastbilar och vanliga bilar ett flertal gånger så det är ju inget man e rädd för.

smile

Vad säger du då?

-"Hej, det är en lastbil som kör framför mig som kör ikapp bilar, stannar och kör vidare 5 meter och stannar och gör så hela tiden i kön istället för att hålla avstånd och hålla trafiken flytande, kan ni komma och stoppa dem?"

smile

Klart man ökar avståndet vid köbildning för att undvika stoppen, se trafiken lite längre fram och försök spekulera lite.

Detta är saker man lär sig efter ett tag i trafiken.... Eller hur?
Dock inte de som kommer i 200 blås och ska fort hem och fattar inte att man inte kommer hem snabbare bara för att man drar full gas så fort kön rör sig och sedan bromsar, och byter fält 24/7 smile gah vad irriterande det där är.

Men visst fan ser gräset finare ut på andra sidan?

81an
9 juni 2009 · 566 Inlägg

brelasten skrev:
helt seriöst så orkar ja inte koncentrera mej, har jobbat 12 timmarspass idag, när ja åker hem från jobbet så kör jag som jag gör? är det trafikstockning skiter ja blankt i? möter jag en bil så kör ja om på insidan, sen sånna jävla nollor som er som kanske har drömt om o bli polis har ja noll respekt för helt enkelt, som förra veckan så kom ja utanför marieberg min trötta skoda diesel, tröttaste bil ja haft.. när ja kommer upp i 150 så ligger ja kvar där, så kommer en sån där moralfågel som du och lägger sej i vänster filen i sin trötta pickupp med släpkärra??? vafan har han där o göra? eller som lastbilarna? när ja kom o blåste hem från england för lite drygt en månad sen på autobahn så såg jag verkligen vad det är som stör trafiken, det är alla pantade jävla lastbilschafförer, dom skiter blankt i om man kommer i 200 och bara kastar sej ut för att köra om en jävla fiat? han kan gott ligga kvar me alla andra som vill/ska köra i 70? som du tillexempel firetraxx, va ska du me en 1.8t till igenkligen? köpte du inte en 1.6 istället om du ska ut o fisköra som en 80 åring? eller kanske en miljlöbil me tanke på att du/ ni ville värna om miljön???

Nä men tänk efter lite nu, bara för du har jobbat 12h och är trött, så kan du inte ligga i 200km/h och bara skita i alla andra. Finns andra som är trötta och på väg hem från jobbet, och kanske missar att du kommer i 200km/h när dom gör ett filbyte.

zshoe Kokar ris
9 juni 2009 · 923 Inlägg

brelasten skrev:
text

alltså vi diskuterar fortfarande om köer, ok?

kör du fortfarande om på insidan vid köer när alla filer är upptagna då eller?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
spookyspook
9 juni 2009 · 35 Inlägg

I örebro just nu så bygger dom om så det bildas köer... O alltid e det idioter som ska tränga sig så vi andra måste stanna för att dom ska in i ledet igen..blir så jävla förbannad.

FireTraXX DFFL
9 juni 2009 · 9 020 Inlägg

brelasten skrev:
helt seriöst så orkar ja inte koncentrera mej, har jobbat 12 timmarspass idag, när ja åker hem från jobbet så kör jag som jag gör? är det trafikstockning skiter ja blankt i? möter jag en bil så kör ja om på insidan, sen sånna jävla nollor som er som kanske har drömt om o bli polis har ja noll respekt för helt enkelt, som förra veckan så kom ja utanför marieberg min trötta skoda diesel, tröttaste bil ja haft.. när ja kommer upp i 150 så ligger ja kvar där, så kommer en sån där moralfågel som du och lägger sej i vänster filen i sin trötta pickupp med släpkärra??? vafan har han där o göra? eller som lastbilarna? när ja kom o blåste hem från england för lite drygt en månad sen på autobahn så såg jag verkligen vad det är som stör trafiken, det är alla pantade jävla lastbilschafförer, dom skiter blankt i om man kommer i 200 och bara kastar sej ut för att köra om en jävla fiat? han kan gott ligga kvar me alla andra som vill/ska köra i 70? som du tillexempel firetraxx, va ska du me en 1.8t till igenkligen? köpte du inte en 1.6 istället om du ska ut o fisköra som en 80 åring? eller kanske en miljlöbil me tanke på att du/ ni ville värna om miljön???

Du har alltså fortfarande inte lärt dig läsa?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
camaro67 Meister
9 juni 2009 · 6 763 Inlägg

brelasten skrev:
hatar sånt folk som er, när ja kommer från jobbet i 200 blås o verkligen vill hem skulle ja helt seriöst kunna trycka er av vägen, bort me körkortet förhelvete!  skiter seriöst blankt i er som kommer skriva att ja beter mej omoget som kör så här, vill ja hem, köra 200 på en 90 sträcka så är väl det upp till mig? och ni som endå säger att ja ska akta barn och dyligt, släpp inte ut dom på vägen då? ja fick fan inte leka på gatan när ja var liten, släpper ni ut era barn på e18 tex får ni väl skylla er själva om nån kör över dom också? aja, ni får göra vad ni vill, kommer ja o nån kastar sej ut framför o bromsar trafiken så kör ja in i honom/henne.. sen drar ja en så kallad smitning hoppas kräket har trafik försäkring så den inte får ut ett piss, har ja nån halvfull polare iframsätet så kanske han kastar en tegelsten eller annat hårt i framrutan! tänk på det nästa gång ni lägger er framför och försöker få trafiken o flyta på bättre.. finns fler en jag som resonerar så här! O.B.S. ja kör en silverfärgad C-klass! / Emil

Du va en jävligt hård snubbe. Om du kör in i någon som åker 90 när du kommer i 200 så lär du få jävligt svårt att smita.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
brelasten
9 juni 2009 · 274 Inlägg

ja. ja kör där det finns plats, trottoar kanterna funkar istan, är det inte för mycket folk på cykelbanorna tar ja den vägen, är det en kö och det börjar släppa på så står ju den där avdankade chaffisen ivägen bara för att han står där och dagdrömmer om att han ska få ett diplom handskrivet av en polis eller p-lisa, för att det kommer kännas som att trafiken flyter på jätte bra när han har släppt förbi alla efter en kvart?  synd om dom som inte fattar bättre!

fyllo
Joo
9 juni 2009 · 741 Inlägg

Brelasten verkar va lite smått efter måste man ju få lov och säga!

brelasten
9 juni 2009 · 274 Inlägg

camaro67 skrev:

brelasten skrev:
hatar sånt folk som er, när ja kommer från jobbet i 200 blås o verkligen vill hem skulle ja helt seriöst kunna trycka er av vägen, bort me körkortet förhelvete!  skiter seriöst blankt i er som kommer skriva att ja beter mej omoget som kör så här, vill ja hem, köra 200 på en 90 sträcka så är väl det upp till mig? och ni som endå säger att ja ska akta barn och dyligt, släpp inte ut dom på vägen då? ja fick fan inte leka på gatan när ja var liten, släpper ni ut era barn på e18 tex får ni väl skylla er själva om nån kör över dom också? aja, ni får göra vad ni vill, kommer ja o nån kastar sej ut framför o bromsar trafiken så kör ja in i honom/henne.. sen drar ja en så kallad smitning hoppas kräket har trafik försäkring så den inte får ut ett piss, har ja nån halvfull polare iframsätet så kanske han kastar en tegelsten eller annat hårt i framrutan! tänk på det nästa gång ni lägger er framför och försöker få trafiken o flyta på bättre.. finns fler en jag som resonerar så här! O.B.S. ja kör en silverfärgad C-klass! / Emil

Du va en jävligt hård snubbe. Om du kör in i någon som åker 90 när du kommer i 200 så lär du få jävligt svårt att smita.

jo men måste ja bromsa så kan ja ju åka upp jämsides och trycka honom i räcket..  + är man några stycken i bilen som när vi åker från jobbet tex så kan man köra om o rent ut sagt preja honom o säga att det var han som fick spel o preja mej, sitter han själv i bilen så är vi 4 mot 1, vem tror du polisen skulle tro på??

fyllo
mulleri
9 juni 2009 · 508 Inlägg

brelasten skrev:

camaro67 skrev:

brelasten skrev:
hatar sånt folk som er, när ja kommer från jobbet i 200 blås o verkligen vill hem skulle ja helt seriöst kunna trycka er av vägen, bort me körkortet förhelvete!  skiter seriöst blankt i er som kommer skriva att ja beter mej omoget som kör så här, vill ja hem, köra 200 på en 90 sträcka så är väl det upp till mig? och ni som endå säger att ja ska akta barn och dyligt, släpp inte ut dom på vägen då? ja fick fan inte leka på gatan när ja var liten, släpper ni ut era barn på e18 tex får ni väl skylla er själva om nån kör över dom också? aja, ni får göra vad ni vill, kommer ja o nån kastar sej ut framför o bromsar trafiken så kör ja in i honom/henne.. sen drar ja en så kallad smitning hoppas kräket har trafik försäkring så den inte får ut ett piss, har ja nån halvfull polare iframsätet så kanske han kastar en tegelsten eller annat hårt i framrutan! tänk på det nästa gång ni lägger er framför och försöker få trafiken o flyta på bättre.. finns fler en jag som resonerar så här! O.B.S. ja kör en silverfärgad C-klass! / Emil

Du va en jävligt hård snubbe. Om du kör in i någon som åker 90 när du kommer i 200 så lär du få jävligt svårt att smita.

jo men måste ja bromsa så kan ja ju åka upp jämsides och trycka honom i räcket..  + är man några stycken i bilen som när vi åker från jobbet tex så kan man köra om o rent ut sagt preja honom o säga att det var han som fick spel o preja mej, sitter han själv i bilen så är vi 4 mot 1, vem tror du polisen skulle tro på??

av allt du skrivit, skriker om omognad, väx upp ett par cent och torka floden bakom örona..

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 juni 2009 · 6 170 Inlägg

linuslinje skrev:

TBOC_Razor skrev:
Om någon däremot skulle få för sig att blockera vägen när det är fritt framför då blir det ett telefonsamtal till 11414 direkt. Jag har ringt snuten på både lastbilar och vanliga bilar ett flertal gånger så det är ju inget man e rädd för.

smile

Vad säger du då?

-"Hej, det är en lastbil som kör framför mig som kör ikapp bilar, stannar och kör vidare 5 meter och stannar och gör så hela tiden i kön istället för att hålla avstånd och hålla trafiken flytande, kan ni komma och stoppa dem?"

Nej jag säger att det är någon som ligger och blockerar vägen när det är fritt framför wink

Du läste väl att jag skrev "när det är fritt framför", dvs inte när det är kö ?


Läser du igenom mitt inlägg en gång till och noga så ser du att jag håller med dig tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang