tjenare jag har en 740 16v som jag piskat skiten ur nu ett tag.. motorn ska ur nu på semestern å rättas till men tänker inte sätta ihop den orginal utan vill sugtrimma så bra och "billigt" det går... nu till min fråga vad ska man göra förutom att plana å porta???? och vart kan man få tag på delar isåfall???
är det inte dubbla insug??? den som har fördelar spåret iaf!!! jag har en kompis som har ett 16v extractor från kg han ska sälja det finns i trollhättan för avhämtning obetydligt använt max gått 50 mil med det på. annars strokning gör väldigt gott på dessa motorer. ett stälbart kamdrev ja det räcker med ett om du sätter det på rätt kam hör med någon trimm firma som håller på med volvo så hjälper dom dig med det.
MVH Daniel C
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
jga vet inte men verkar ju mer fördelaktigt att ta två insug... jag har extractor liggande som ska på men känner att jag vill göra något med kammarna oxå innan ihopmontering..
D_Carlsson skrev:
är det inte dubbla insug??? den som har fördelar spåret iaf!!! jag har en kompis som har ett 16v extractor från kg han ska sälja det finns i trollhättan för avhämtning obetydligt använt max gått 50 mil med det på. annars strokning gör väldigt gott på dessa motorer. ett stälbart kamdrev ja det räcker med ett om du sätter det på rätt kam hör med någon trimm firma som håller på med volvo så hjälper dom dig med det.
Lämna in dina kammar på omslipning för mer lyft och mer duration. att montera dubbla insugakammar ger "ingenting" efter som den inte suger in mer luft = inte mer effekt.
slipa om kammarna (axelsson engineering) så blir det mer fart 3000kr är det lätt värt
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Skifta kablarna till svänghjulsgivaren för förtändning, 7000RPM chip, Micke Gröns extraktor för 1500kr, porta, plana, justera kamaxlarna eller byta, kasta balansremmen