Vilken nyans på tonade rutor?!

skywalker84
13 juni 2009 · 14 Inlägg

Hej

Skall lämna in bilen på Tisdag för att tona rutorna. Jag vill ha en "lagom" toning, dvs inte kolsvart men inte heller så att man enkelt kan se in. Vilken nyans (%) rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Mvh
Lukas

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
13 juni 2009 · 6 170 Inlägg

35% kanske ?

50% är minst toning och 5% är mest tonat (kolsvart).


Jag har själv köpt 50% till min och då kommer jag att ha det runtom och inte bara bak.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Sjodahl
13 juni 2009 · 730 Inlägg

skywalker84 skrev:
Hej

Skall lämna in bilen på Tisdag för att tona rutorna. Jag vill ha en "lagom" toning, dvs inte kolsvart men inte heller så att man enkelt kan se in. Vilken nyans (%) rekommenderar ni?

Tack på förhand!

Mvh
Lukas

Jag tonade rutorna på min v70 för ett tag sen, tog det näst mörkaste dom hade på firman. Man kan se igenom när det är ljust ute, men det är inte mer. Mina varselkläder syns iofs bättre.
http://www.garaget.org/?car=140239&image=1413551
Där är en bild på hur det ser ut. Lite svårt att återge på bild bara.

Arcangelus <3 Japs
13 juni 2009 · 680 Inlägg

Hur mkt är det nu som är lagligt? Typ 75% eller nått va?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Thullen
13 juni 2009 · 1 653 Inlägg

Arcangelus skrev:
Hur mkt är det nu som är lagligt? Typ 75% eller nått va?

bakrutorna kan du rolla svarta om du så vill, fram får du inte tona alls eftersom glasen redan är lite tonade från fabrik till den grad de får tonas.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
tompa_turbo Höst och kallt
13 juni 2009 · 325 Inlägg

Klla min den e  as   najs

Cupra_
13 juni 2009 ·

Har 35% på min.. Hade gärna haft något mörkare så 40-45% kanske?

michelle90
13 juni 2009 · 2 Inlägg

Hej det finns en ljussvart vi har den mörkaste på vår v70 men innan dess hade vi en vit solfilm och där syns de inte att man har den lycka till hoppas de blir fint mvh michelle

Prolac
13 juni 2009 · 123 Inlägg

är det inte lättare o rådfråga med de på firman du ska lämmna in till?dvs om de kunniga på sin sak

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang