3372
Sök

Problem med stereo koppling.

12 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Hejsan.
Sitter och kopplar in en stereo en ford granada. Innan har det bara suttit en gamm radio där, så det finns inga färdiga kopplingar att gå på, inga fina färger där heller. Konstant strömmen +12v tror jag sitter rätt för en lampa blinkar på stereon när den är där den ska. Och jorden är nog som den ska. Men den sista har jag svårt för att finna, den ska väl komma ifrån tändningen typ? Mata ut och in skivan funkar, men displayen går aldrig igång.

Några tips på det skulle uppskattas :>

12 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Icke

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 juni 2009
Kan du inte koppla ihop den röda och den gula kablen i ISO'n? Då ska den ju fungera, men då kan du ha igång stereon även då inte tändningen är igång.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Ska ut och testa det lite snabbt nu, om jag har fattat det rätt.

12 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Ja, det funkade ju :>. Men undrade lite, när jag stänger av bilen går ju stereo.
Om jag stänger av stereon lyser fortf på/av knappen rött sådär. Kommer batteriet stå och laddas ut om jag inte drar ut sladden till den då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 juni 2009
Solskenet skrev:
Ja, det funkade ju :>. Men undrade lite, när jag stänger av bilen går ju stereo.
Om jag stänger av stereon lyser fortf på/av knappen rött sådär. Kommer batteriet stå och laddas ut om jag inte drar ut sladden till den då?

Nej inte om det bara är standby knappen som lyser. Tar du bort stöldfronten så bör bara den röda lampan blinka lite då och då.

Vill du sedan koppla den till tändningen så måste du ta reda på vilken kabel det är som kommer från tändningslåset.
Men jag har kopplat som du har kopplat nu, bilen kan stå flera veckor utan att batteriet laddas ur.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

164 Inlägg
14 juni 2009
men displayen har ju ingen egen strömtillförsel. så då är det något som är riktigt skummt

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 juni 2009
wange_82 skrev:
men displayen har ju ingen egen strömtillförsel. så då är det något som är riktigt skummt

Vissa verkar ha det, har haft samma sak med några apparater jag med (inte JVC).
Det är väl minne/belysning på vissa den gula kabeln vad jag har förstått?

Mvh Tommy

12 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Ja men dåså. Tack så mycket för svaren :>, det var till stor hjälp. Det fungerar bra som det är nu så att, jag kommer  nog låta det sitta så.

Sök