=Lackering=/för alla med frågor.

gorre
16 juni 2009 · 250 Inlägg

Har sett att det börjar bli väldigt många trådar om lackering och frågor om färg mm

Vill bara rekomendera detta forum för frågor som rör allt om lack:
http://lackering.forum24.se/lackering.html

Inget ont om garaget.org men tror att folk får bättre svar på ett forum som är lite mer specifikt. Och därmed mindre svar från folk som tror sig veta.



PS. om chrizz misstycker till att jag rek. ett annat forum så kan nån mod ta bort tråden.

jajjaj Avstängd
16 juni 2009 · 103 Inlägg

Riktigt bra sida,,,   Den här tråden ska absolut få va kvar tycker jag, man får ju lära sig nåt o annat. smile

BrajjAxx 040 RedLine
16 juni 2009 · 1 219 Inlägg

Coolt, jag letade precis efter en sådann här tråd. För jag har en fråga som lyder fäljande:

Jag har en Volvo 940s -96. Den är vit och har svarta stötfångare. Nu är det så att jag vill lackera stötfångarna svarta, så kan jag då köpa en Hagmans blankvit och det blir exakt samma nyans som bilen?
Eller måste jag ta reda på vad de är för färgkåd osv?
Eller kanske det finns en Volvo vit som är exakt samma som alla Volvos vita modeller?

Tacksam för svar
Mvh BrajjAxx

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
TritoN Motorburen Ungdom
16 juni 2009 · 499 Inlägg

Du måste ju ha samma färgkod, annars kan nyanserna bli konstiga, om du har volvos hel vita så är färgen 187 har jag för mig om, jag har den färgen på min bil iallafall ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
BrajjAxx 040 RedLine
16 juni 2009 · 1 219 Inlägg

TritoN skrev:
Du måste ju ha samma färgkod, annars kan nyanserna bli konstiga, om du har volvos hel vita så är färgen 187 har jag för mig om, jag har den färgen på min bil iallafall ..

Jaha okej:) Men Volvo kan ju inte ha sålt många olika nyanser av Vitt?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
gorre
17 juni 2009 · 250 Inlägg

BrajjAxx skrev:
Coolt, jag letade precis efter en sådann här tråd. För jag har en fråga som lyder fäljande:

Jag har en Volvo 940s -96. Den är vit och har svarta stötfångare. Nu är det så att jag vill lackera stötfångarna svarta, så kan jag då köpa en Hagmans blankvit och det blir exakt samma nyans som bilen?
Eller måste jag ta reda på vad de är för färgkåd osv?
Eller kanske det finns en Volvo vit som är exakt samma som alla Volvos vita modeller?

Tacksam för svar
Mvh BrajjAxx

far till nån firma som säljer billack och köp färg av dem då får en färg som matchar övriga bilen.
eller beställ på http://umeabilfarg.se/

din färgkod finns på en skylt inne i motorrummet kolla där så du vet vad du ska ha.

DIIEZEL
17 juni 2009 · 501 Inlägg

Tjena ska nu plocka ut grillen på saaben har blivit rekomenderad att skala bort kromet från den ... tänkte lacka den själv vad e det jag ska lacka den med mattsvart vilken färg  ska man köpa? behöver man spackla eller något? har ingen som helst aning..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
gorre
17 juni 2009 · 250 Inlägg

DIEZEL_NET skrev:
Tjena ska nu plocka ut grillen på saaben har blivit rekomenderad att skala bort kromet från den ... tänkte lacka den själv vad e det jag ska lacka den med mattsvart vilken färg  ska man köpa? behöver man spackla eller något? har ingen som helst aning..

tänker du måla med spruta eller spayburk?

Senast redigerat av gorre (17 juni 2009)

joonte_ got stance?
17 juni 2009 · 546 Inlägg

BrajjAxx skrev:

TritoN skrev:
Du måste ju ha samma färgkod, annars kan nyanserna bli konstiga, om du har volvos hel vita så är färgen 187 har jag för mig om, jag har den färgen på min bil iallafall ..

Jaha okej:) Men Volvo kan ju inte ha sålt många olika nyanser av Vitt?

färgkoden står på chassie plåten under huven. typ 123 eller 123-45

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
DIIEZEL
18 juni 2009 · 501 Inlägg

gorre skrev:

DIEZEL_NET skrev:
Tjena ska nu plocka ut grillen på saaben har blivit rekomenderad att skala bort kromet från den ... tänkte lacka den själv vad e det jag ska lacka den med mattsvart vilken färg  ska man köpa? behöver man spackla eller något? har ingen som helst aning..

tänker du måla med spruta eller spayburk?

vet inte vad man ska använda för bästa resultat ? ska man kanske lämna in den på lackeringsfirma?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
gorre
18 juni 2009 · 250 Inlägg

DIEZEL_NET skrev:

gorre skrev:

DIEZEL_NET skrev:
Tjena ska nu plocka ut grillen på saaben har blivit rekomenderad att skala bort kromet från den ... tänkte lacka den själv vad e det jag ska lacka den med mattsvart vilken färg  ska man köpa? behöver man spackla eller något? har ingen som helst aning..

tänker du måla med spruta eller spayburk?

vet inte vad man ska använda för bästa resultat ? ska man kanske lämna in den på lackeringsfirma?

bästa reultat får du nog av en spruta men då delen är så liten utan stora plana ytor så funkar nog spray burk också.

lämnar du det till en lack firma så är du ju säker på reultatet och hållbarheten men då kostar det också.

DIIEZEL
18 juni 2009 · 501 Inlägg

gorre skrev:

DIEZEL_NET skrev:

gorre skrev:

tänker du måla med spruta eller spayburk?

vet inte vad man ska använda för bästa resultat ? ska man kanske lämna in den på lackeringsfirma?

bästa reultat får du nog av en spruta men då delen är så liten utan stora plana ytor så funkar nog spray burk också.

lämnar du det till en lack firma så är du ju säker på reultatet och hållbarheten men då kostar det också.

ska köra förbi en lackerare inom kort blir tror det blir bäst om jag låter han fixa det .. men tack för tipsen kanske gör edt själv då e det bra o ha dom

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang