Bilstereo med minne

Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Letar efter en bilstereo med minne. Dom jag hittar idag tappar ju inställningarna när strömmen bryts. Prylarna hemma som TV, stereo och dvd/video kommer ju ihåg inställningarna i veckor fast man drar ur alla sladdar. Har bilstereo tillverkarna verkligen inte råd att lägga i ett litet minne som kommer ihåg inställningarna eller ligger dom 20 år efter i den delen av utvecklingen eller vad är det för fel

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Attenator
26 juni 2009 · 404 Inlägg

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1000

Fast egentligen är det ju bara att dra in en sladd med permanent ström till din vanliga stereo så har du minne.

Kom på att det kanske inte var det du menade, skruvar man mycket och plockar bort batteriet så blir det förstås drygt att ställa om...

Senast redigerat av Attenator (26 juni 2009)

BMW 2002 (1972)
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Attenator skrev:
http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp?AHANR=29CL105TR&VGR=U1000

Fast egentligen är det ju bara att dra in en sladd med permanent ström till din vanliga stereo så har du minne.

Finns ingen permanentström när man slår av huvudbrytaren. :-( Därav jag letar efter en stereo med minne. Länken du skicka var intressant men radion lite i enklaste laget.

Senast redigerat av Dale (26 juni 2009)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Attenator
26 juni 2009 · 404 Inlägg

Hehe jo jag kom på det när jag skickat iväg, den där stereon är den enda jag vet av med permanent minne men det är ju varken den snyggaste eller mest avancerade skapelsen. Lite skumt att ingen har permanent minne, det borde inte vara svårt att ordna.

BMW 2002 (1972)
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Precis. Så avancerade apparater som det är idag och knappt någon som har permanent minne. Elände å ställa in allt på morgon. Iofs e man bara ute efter en radio så är ju Grundigen klockren å musik går ju iofs köra från mp3 spelaren via aux-ingången. Lider av sladd allergi så hellre ett USB minne eller en CD som klarar mp3.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Pappskallen
26 juni 2009 · 8 Inlägg

vadå finns det stereos som kommer ihåg saker?

Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Pappskallen skrev:
vadå finns det stereos som kommer ihåg saker?

För att besvara din ironiska fråga så ja, dom kommer ihåg hur du ställt in dem.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Pappskallen
26 juni 2009 · 8 Inlägg

Sandvik skrev:

Pappskallen skrev:
vadå finns det stereos som kommer ihåg saker?

För att besvara din ironiska fråga så ja, dom kommer ihåg hur du ställt in dem.

så om jag ställt in den i garaget så kommer den ihåg det?
woooooow asså...

Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Pappskallen skrev:

Sandvik skrev:

Pappskallen skrev:
vadå finns det stereos som kommer ihåg saker?

För att besvara din ironiska fråga så ja, dom kommer ihåg hur du ställt in dem.

så om jag ställt in den i garaget så kommer den ihåg det?
woooooow asså...

Japp, dagens teknik är underbar.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Sandvik skrev:
Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Pappskallen
26 juni 2009 · 8 Inlägg

Sandvik skrev:

Pappskallen skrev:

Sandvik skrev:

För att besvara din ironiska fråga så ja, dom kommer ihåg hur du ställt in dem.

så om jag ställt in den i garaget så kommer den ihåg det?
woooooow asså...

Japp, dagens teknik är underbar.

ja man kan inte annat än häpna!

Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Dale skrev:

Sandvik skrev:
Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Mm, gubbstämpeln har väll hängt kvar sen de flesta tyska bilarna hade Blaupunkt stereo orginal på 90-talet.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Pappskallen
26 juni 2009 · 8 Inlägg

Dale skrev:

Sandvik skrev:
Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Sandvik berättade nyss att man kan ställa in cd´n i garaget så kommer den ihåg det!
fantastiskt... du är från Älvdalen såg jag! känner du Larz kristerz? jag såg en som pratat med en av dom en gång förut med en annan en

Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Måste rätta mig lite, ringde till återförsäljaren för att vara säker.

Den allra billigaste grundversionen som förnyas nu i juni har inte den funktionen.

Resten av spelarna har det.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Sandvik skrev:

Dale skrev:

Sandvik skrev:
Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Mm, gubbstämpeln har väll hängt kvar sen de flesta tyska bilarna hade Blaupunkt stereo orginal på 90-talet.

Möjligt. Har iaf laddat ner deras PDF med bilstereo men kan inte hitta nått där. Ska se om jag hittar några manualer på nätet samt skicka e-post till dom å fråga. Klart intressant alternativ iaf. Drygt att programera om stereon hela tiden bara för huvudbrytaren gör allt strömlöst.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Pappskallen skrev:
du är från Älvdalen såg jag! känner du Larz kristerz? jag såg en som pratat med en av dom en gång förut med en annan en

Älvdalen är ju en liten ort så alla känner väll alla typ. Men jo, jag känner flera av bandmedlemmarna rätt väl sen typ 20-25 år tillbaks.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
BJonsson
26 juni 2009 · 4 074 Inlägg

Pappskallen skrev:

Dale skrev:

Sandvik skrev:
Alla Blaupunkt spelare som säljs nu har minne.

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Sandvik berättade nyss att man kan ställa in cd´n i garaget så kommer den ihåg det!
fantastiskt... du är från Älvdalen såg jag! känner du Larz kristerz? jag såg en som pratat med en av dom en gång förut med en annan en

retardsdotcom?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Sandvik
26 juni 2009 · 547 Inlägg

Dale skrev:

Sandvik skrev:

Dale skrev:

Va f-n säger du? Lär ta å kolla på det på en gång. Dom har ju lite balla modeller även om de e lite "gubbstämpel" på dom.

Mm, gubbstämpeln har väll hängt kvar sen de flesta tyska bilarna hade Blaupunkt stereo orginal på 90-talet.

Möjligt. Har iaf laddat ner deras PDF med bilstereo men kan inte hitta nått där. Ska se om jag hittar några manualer på nätet samt skicka e-post till dom å fråga. Klart intressant alternativ iaf. Drygt att programera om stereon hela tiden bara för huvudbrytaren gör allt strömlöst.

Kollar du inlägget ovan så ser du att jag ringde till återförsäljaren nyss. Så det stämmer som jag sa, förutom på den nyaste instegsmodellen.

Har själv en London MP48 i bruksbilen och alla inställningar är kvar (ljud, radiokanaler, display osv..) även om man tar bort kabeln från pluspolen på batteriet. Även senaste spåret du spelade från cd fortsätter på samma ställe som när strömmen bröts.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Dale Sir
26 juni 2009 · 291 Inlägg

Sandvik skrev:

Dale skrev:

Sandvik skrev:

Mm, gubbstämpeln har väll hängt kvar sen de flesta tyska bilarna hade Blaupunkt stereo orginal på 90-talet.

Möjligt. Har iaf laddat ner deras PDF med bilstereo men kan inte hitta nått där. Ska se om jag hittar några manualer på nätet samt skicka e-post till dom å fråga. Klart intressant alternativ iaf. Drygt att programera om stereon hela tiden bara för huvudbrytaren gör allt strömlöst.

Kollar du inlägget ovan så ser du att jag ringde till återförsäljaren nyss. Så det stämmer som jag sa, förutom på den nyaste instegsmodellen.

Har själv en London MP48 i bruksbilen och alla inställningar är kvar (ljud, radiokanaler, display osv..) även om man tar bort kabeln från pluspolen på batteriet. Även senaste spåret du spelade från cd fortsätter på samma ställe som när strömmen bröts.

Ah, gick lite snabbt fram i tråden bara. ;-)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang