4922
Sök

Roliga Händelser i trafiken

273 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Tänkte att det kan va roligt att läsa historier som folk har att berätta om roliga upptåg dom har sett, hört eller varit med om, allt från tabbar till folk som klantat sej när dom ska styla med ett fint ställ i en rondell smile
Helst fordonsrelaterade historier men har du ett annat roligt minne att dela med dej av så, bara skriv tongue

En rolig sak jag varit med om va när min kompis har lånat sin farsas ATV och körde runder med i stan.
Efter ett tag så körde vi till den ICA kavantum och ställde både bil och fyrhjuling där för att träffa några andra kompisar och snacka.

Efter en del brödsnack så frågar folket om han inte kan köra runder och leka lite på parkeringen, och det kunde han göra smile så han hoppar upp på fyrhjulingen och startar den, lägger i backen och gasar på.. vad han inte tänkte på va att bakom honom stod en betongsugga med en "handikappsparkering" skylt på.
Suggan välte och fyrhjulingen klättrade upp på skylten samtidigt som polaren kämpade för att hålla sej kvar på maskinen, brevid stod jag tillsammans med 20 andra personer och asgarvade åt de lol

Både betongsuggan och fyrhjuling klarade sej dock utan skador smile

keep it coming cool

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juni 2009
Vid skolan hade vi en raksträcka precis efter en rondell, i denna rondellen brukade bilar drifta runt i för att efter det dra iväg på raksträckan upp till skolan (eller från skolan då det va en raka åt det hållet med).

Men en dag så låg en hyffsad BMW i diket efter rondellen några meter in på rakan  smile   Hmm?  Hur kommer det sig?  tongue   

Kanske inte så kul men det va ganska kul när man va där för man visste att nån skulle åka dit så småningom  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

-utan 940
1 728 Inlägg
26 juni 2009
När jag tog lastbilskortet höll vi till på det gamla regementet i Örebro, det var även en del privatpersoner som hyrde garage där (mest för att förvara stöldgods). Det var iaf på vintern så snön låg packad på gatan när jag stannade med lastbilen för att plocka upp en tjej i klassen, samtidigt som hon klättrar upp i hytten på höger sida kommer det en nyimporterad (fortfarande tyska skyltarna på) BMW E36 kombi på sladd på min vänstra sida. Han sladdar alldeles för brett och har vänt mer än 45grader på vägen när vänstra hörnet fram kraschar in i en garageport vilket gör att bilen snabbt vänder så den rullar bakåt in i en betongsugga med en "Parkering förbjuden"-skylt på.

Kul att smälla sin nyimporterade bil både i fronten och baken innan man ens fått på svenska regplåtarna...

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 juni 2009
1. Var på väg hem från skolan en dag (under skoltiden som var för några år sedan). Så kommer jag till en fyrvägskorsning och går rakt fram så ser jag en liten Hyundai Atos som svänger vänster i korsningen (alltså höger från mitt håll) och åker upp på den lilla trottoardelen som är i mitten av övergångsstället och skrapar i med bilens tak och fönster på vägskylten som visar att man ska hålla sig till höger och böjer till den rätt rejält, väldigt skrapljud och bilen får några repor, såg rätt komiskt ut med den lilla bilen lol Det var en tant förövrigt som körde bilen roll

2. Var för några vintrar sedan, var ute och rastade min hund, så är det en kille i en Subaru Impreza som håller på att larva sig utanför mig med att sladda och sånt, efter ett tag när jag börjar närma mig så får föraren lite för mycket grepp och drar rakt in i ett träd så hans extra lampor pajar totalt. Han springer snabbt ut och kollar sedan kör han därifrån snabbt som attan, tror nog han tyckte det var pinsamt big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

9 108 Inlägg
27 juni 2009
Skulle kunna skriva en bok i ämnet efter bara några veckors praktik som trafiklärare roll

273 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Skulle kunna skriva en bok i ämnet efter bara några veckors praktik som trafiklärare roll

några aptitretare kanske? wink

9 108 Inlägg
27 juni 2009
Nybörjare som ska rakt fram i ganska stor fyrvägskorsning, börjar glida över mot vänstra sidan av refugen i mitten på vägen vi ska in på. Läraren griper tag i ratten för att styra henne rätt, då får eleven panik, släpper ratten och gasar plattan i mattan på ettan big_smile Läraren hade fullt upp med att styra så hon nådde inte bromspedalen. En gubbe på övergångsstället hade rätt rolig min, han sprang och gömde sig bakom en skylt big_smile

Jag satt i baksätet och bad för mitt liv typ men det var lite kul efteråt wink Får skriva en bok när jag pensionerat mig!

273 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Nybörjare som ska rakt fram i ganska stor fyrvägskorsning, börjar glida över mot vänstra sidan av refugen i mitten på vägen vi ska in på. Läraren griper tag i ratten för att styra henne rätt, då får eleven panik, släpper ratten och gasar plattan i mattan på ettan big_smile Läraren hade fullt upp med att styra så hon nådde inte bromspedalen. En gubbe på övergångsstället hade rätt rolig min, han sprang och gömde sig bakom en skylt big_smile

Jag satt i baksätet och bad för mitt liv typ men det var lite kul efteråt wink Får skriva en bok när jag pensionerat mig!

HAHA, trafiklärare är med andra ord ett yrke för våghalsar lol tror jag håller mej till ofarliga ak-5or och min lastbil roll

535 Inlägg
27 juni 2009
Jag åkte bil och hade kusinen bakom mig i hans morsas volvo 740.. Vi åkte i 50 på en 50 väg, sedan blev det 70 men jag fortsatte hålla 50 för att jävlas med han. Tillslut slängde han i 2an och skulle om. Men det hindrade jag honom med genom att gasa på själv tongue direkt la han sig bakom..

Så ser man en annan bil komma upp på omkörning, kör först förbi min kusin och lägger sig sedan jämsides med mig & ligger kvar där. Tillslut kollar jag åt vänster och ser en gubbe i en gammal golf sitter och hyttar med näven.. Börjar då vika mig av skratt.

Så kör han förbi, lägger sig framför drar upp fingret och sitter pekar finger åt mig .

Det var skitroligt tongue
Senast redigerat av aha_100 (27 juni 2009)

Sanizz
27 juni 2009
Vi har en i en hörntomt och strax utanför finns det en populär rondell att sladda runt i. En natt kom en gul m3a e46 med grymt läckra fägar. Han drifta o drifta kl 3 på morgonen, ingen respekt för att det bor människor här. Kollar ut genom fönstret, tänkte ta reg nummret. Ser sedan att han lägger dit så fett i trattoaren, Fälgarna var totalt körda, bakdäcken var helt vridna, finns inte 1 chans i hela värden att kan kunde köra därifrån. Skönt det, har aldrig mer sett honom här smile

Sen i jönköping så såg ja en livsfarlig taxidriver. Mitt i rundellen så stannar han och släpper ut en bil som har väjningsplikt mot honom. Ja höll på köra in i röven på honom, tur var att jag var uppmärksam så ja han bromsa in. Vilket pucko

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juni 2009
Har sett en Porsche 911 komma med ett släp bakom, finns nått orginal som satt krok på sin här i stan...

Och så finns det en gubbe här i kvarteret som brukar dra ner sin båt (4m styrpulpet) till hamnen med sin vespa, ser alltid lika kul ut det ekipaget big_smile Hur han har fått ihop det och hur lagligt det är vete f*n.

En annan kul sak jag såg vad en ung kille som skulle burna med en peugeot partner eller vad de nu heter (arbetsbil, diesel). Killen höll duktigt men varv och när det blev grönt så släppte han kopplingen, bilen stod på varvstoppet sedan *klonk* i med tvåan och upp på varvstoppet igen. Det rök en hel del från en bilen men det roliga med historien var att hjulen stod stilla, det var knappast däck han brände alltså...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sanizz
28 juni 2009
Sen är det alltid kul att se minerna på folk man släpper förbi där det är höger-regeln för folk verkar inte veta vad det är för nått tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
28 juni 2009
Sanizz skrev:
Sen är det alltid kul att se minerna på folk man släpper förbi där det är höger-regeln för folk verkar inte veta vad det är för nått tongue

Eller när man ska svänga med en lastbil o släpp i en korsning o kommer lite nära big_smile
Som yrkes chaffis skulle jag kunna bomba ner tråden med olika händelsen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
28 juni 2009
Sanizz skrev:

Hehe å när man stannar vid övergångsställen... Många blir chockade tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök