Val av bil i norra Sverige

BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

DasAuto skrev:
Audi A4 1.8T Quattro, inte lika sportig som subaru men en bra kompromiss mellan sport och "lyx/bekvämlighet"

Ett riktigt bra förslag och det är riktigt fina bilar men vad ligger försäkringen på en sådan bil???

Mvh Bolin

Volvo - For Life
te_wik Forummoderator
28 juni 2009 · 12 813 Inlägg

BOLIN_ skrev:

DasAuto skrev:
Audi A4 1.8T Quattro, inte lika sportig som subaru men en bra kompromiss mellan sport och "lyx/bekvämlighet"

Ett riktigt bra förslag och det är riktigt fina bilar men vad ligger försäkringen på en sådan bil???

Mvh Bolin

Arjeplog är ju långt nere tongue Ang försäkringar osv så är det ju onödigt att kolla upp nu då mycket kommer att förändras innan du har körkort. Samma gäller med begagnat marknaden, priserna kommer vara helt annorlunda.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

te_wik skrev:

BOLIN_ skrev:

DasAuto skrev:
Audi A4 1.8T Quattro, inte lika sportig som subaru men en bra kompromiss mellan sport och "lyx/bekvämlighet"

Ett riktigt bra förslag och det är riktigt fina bilar men vad ligger försäkringen på en sådan bil???

Mvh Bolin

Arjeplog är ju långt nere tongue Ang försäkringar osv så är det ju onödigt att kolla upp nu då mycket kommer att förändras innan du har körkort. Samma gäller med begagnat marknaden, priserna kommer vara helt annorlunda.


Mvh Tommy

Jo jag vet att det kommer att ändras men ville bara veta lite priser på vad det kostar nu. Hade jag haft tillräckligt med pengar så hade jag nog köpt en s60R eller en v70R då jag tycker att de är fina men vi får se vad de kostar om två år!

Volvo - For Life
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

Hur bra är kvalitén på volvos awd från 03 alltså haldexen? Kan man ändra så att en ger 50/50 eller 40/60 på hjulen när den går som vanligt? I vanliga fall ligger den på 95/5 på hjulen. Går det att ändra?

Mvh Bolin

Volvo - For Life
Hool
28 juni 2009 · 1 067 Inlägg

citroen med gasfjädring och dieselmotor..   

Billiga som fan och du slipper njurbälte..    Iaf om du ska ha en brukshink..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

Hool skrev:
citroen med gasfjädring och dieselmotor..   

Billiga som fan och du slipper njurbälte..    Iaf om du ska ha en brukshink..

Är tyvärr inte mycket för citroen men tack för förslaget ändå!

Mvh Bolin

Volvo - For Life
ekstromm
28 juni 2009 · 28 Inlägg

men herregud ! köp en 240 å kör med du kanske är 16 bast ! en impresa är inte bara å sätta sig i å ha roligt ! 240 kan du köra och göra rätt så fresshh om de behövs + att du lägger inte pengarna i sjön som du gör med andra försäkrings äckliga impresor !

Mack Forum- och sitemoderator
28 juni 2009 · 26 151 Inlägg

BOLIN_ skrev:

DasAuto skrev:
Audi A4 1.8T Quattro, inte lika sportig som subaru men en bra kompromiss mellan sport och "lyx/bekvämlighet"

Ett riktigt bra förslag och det är riktigt fina bilar men vad ligger försäkringen på en sådan bil???

Mvh Bolin

Får du ens försäkra en bil när du är 16 år?
I så fall skulle jag vilja veta vad det kostar tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
camaro67 Meister
28 juni 2009 · 6 763 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Alltid trevligt med en fet bil. Skulle nog satsa på en 4x4 muskelbil och då finns det inte många att välja på...

http://www.blocket.se/eslov/Dodge_Ram_S … =5&w=3

De där är bakhjulsdrivna tongue Dessutom är inga muskelbilar 4x4. Men om killen kan säga vad han har för budget så är de lättare

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
volvo_1987
28 juni 2009 · 1 675 Inlägg

Du är 16 år och ska köra bil. Glöm inte montera LGF skylt bara =P

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Du är 16 år och ska köra bil. Glöm inte montera LGF skylt bara =P

Har inte tänkt köpa en redan nu jag kanske köper en när jag är 17 och då ville jag ha förslag på bra bilar där uppe!!

Mvh Bolin

Volvo - For Life
soyd
28 juni 2009 · 1 853 Inlägg

På sommaren kan du köra precis vilken bil som helst.... På vintern är det lite annorlunda... vintrarna i Gislaved är inga vintrar om man säger så...

Ska du ha en och samma bil året runt i Arjeplog så köp nått tåligt och med lite markfrigång...

/mvh soyd

BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

soyd skrev:
På sommaren kan du köra precis vilken bil som helst.... På vintern är det lite annorlunda... vintrarna i Gislaved är inga vintrar om man säger så...

Ska du ha en och samma bil året runt i Arjeplog så köp nått tåligt och med lite markfrigång...

/mvh soyd

Här i Gislaved har vi inte mycket snö på vintern så det är skillnad på vilken bil man ska ha!!
Jo man får ju köpa någon bil som kommer fram bra även om det har kommit lite snö!

Mvh Bolin

Volvo - For Life
Niklas1987 NO
28 juni 2009 · 2 182 Inlägg
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

Är det någon som kan något om haldex fyrhjulsdrift? Kan man ändra så att bilen får mer drivning där bak så att man har till exempel 50/50 eller 40/60? Volvos awd har ju 95/5 i vanliga fall men går det att ändra??

Volvo - For Life
Mickius
28 juni 2009 · 4 670 Inlägg

Du är 16 år nu? och ska köpa en när du är 17/18 år?

Ingen idè att du skriver här o frågar vilken bil du ska köpa!

Kan lova att du kommer välja en bil nu, en annan om ett tag o så kommer de hålla på.
Finns nog inte många som är 16 som sagt den bilen ska ja ha när ja är 18 o inte ändrat sig under vägens gång!

master_lars
28 juni 2009 · 1 160 Inlägg

Istället för att sitta och oroa sig för om du skall ha framhjulsdrift, bakhjulsdrift eller 4x4, framkomligheten där är ju 100% gånger bättre än tex i stockholm. I norra norrland vet dem hur man plogar, de vet hur man under håller vägar. I sthlm får ju bilarna köra upp spår i vägen och sedan så kommer "saltbilen" och saltar, sen är det klart.

En sak jag skulle tänka på vid köp, är att bilen i fråga har ett bra värmepaket som ger bra värme snabbt. För det kan bli kallt, på riktigt. Japsarna är bra, men lite trista. Köp en bil som du trivs med. Men se dig inte blind på att det är dålig framkomlighet i norra sverige. Snarare tvärt om.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Larsson_Johan
28 juni 2009 · 18 Inlägg

Audi a4 1.8t quattro
Audi 100 quattro
Bmw (bakhjulsdriven,fyrhjuldrivna är mkt dyrare och törstigare)
Mitsubishi lancer (evo 3,4,5)
Subaru impreza

Några bilar som jag tror tar sig bra fram på snöiga och isiga vägar smile

NJ_
28 juni 2009 · 2 118 Inlägg

annars så är ford sierra 4x4 en ruskigt rolig vinterbil tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
BOLIN_
28 juni 2009 · 2 763 Inlägg

Tack för alla förslag och vi får se vad det blir för bil när man väl är där uppe!!big_smiletongue

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang