3186
Sök

Radiokabel volvo 740

4 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Hej!

som ni säkert kommer att märka så kan jag ingenting om kablage och liknande i bilar. Jag har försökt att hjälpa morsan sätta in en ny bilstereo i morsans volvo 740 med resultat att jag fått allt att fungera bortsett från radion och detta håller på att göra mig vansinning...

Finns det några gyllene regler för hur denna kabel ser ut?

Några tips?

Tacksam för hjälp

blacken
29 juni 2009
micke_lang skrev:
Hej!

som ni säkert kommer att märka så kan jag ingenting om kablage och liknande i bilar. Jag har försökt att hjälpa morsan sätta in en ny bilstereo i morsans volvo 740 med resultat att jag fått allt att fungera bortsett från radion och detta håller på att göra mig vansinning...

Finns det några gyllene regler för hur denna kabel ser ut?

Några tips?

Tacksam för hjälp

Vilken kabel??, menar du antennkabel eller?

4 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Ja precis. Antennkabeln, har den några speciella kännetecken? För det ser ut som ett ormbo med alla kablar som är bakom stereon. Några är dock inkopplade i "moduler" eller vad man skall säga som gör att det bara är att klicka på plats på baksidan av stereon. Men antingen så är dessa kablar felkopplade på något sätt eller också ligger kabeln bakom i ormboet.

Stabil som fan
304 Inlägg
29 juni 2009
det är den tjockaste, svart och ful smile en hane är det smile

4 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Tinjection skrev:
det är den tjockaste, svart och ful smile en hane är det smile

Underbart!! Nu fungerar den. Drog ut alla kablar. Varav en var helt undangömd bakom allt. Hittade, pluggade in, autoconfig => Allt fungerar underbart. Tack för hjälpen!

Stabil som fan
304 Inlägg
NissanMotorsport
29 juni 2009
tänk om problem kunde va sådär enkla.. ;(

Stabil som fan
304 Inlägg
29 juni 2009
HAhaha, Jo om dom endå vorde det tongue

Sök