Tips på advokat.

hockne
29 juni 2009 · 433 Inlägg

Hej.
Jag skulle behöva få tag på en advokat fort som.
Ärendet handlar om körkorts frågan.

Tips på en bra advokatbyrå eller advokat.
Stockholms Län.



Akut !

Mvh/ Fredrik

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
volvoentusiasten
29 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Delphi o Co är en firma jag har varit i kontakt med. Vet dock inte om de har trafikärenden.

ZonaX Svetsare
29 juni 2009 · 3 150 Inlägg

Denna kanske?     http://www.hellstromlaw.com/

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
hockne
29 juni 2009 · 433 Inlägg

Jag har sj nu kontaktat www.juristjouren.se
får se om dom ringer upp.

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Bjare
29 juni 2009 · 945 Inlägg

Intressant, vill du berätta mer ang. vad det handlar om? smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Orchid Opeth
29 juni 2009 · 77 Inlägg

Martinsson

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
hockne
30 juni 2009 · 433 Inlägg

Dom vill dra in mitt körkort för något som jag gjorde 2006,
under den tiden höll jag på med droger men har varit ren sedan jag åkte fast.
Jag har varit och pissat och dom har sagt att allt är grönt och okej.

Men nu för 1 år sedan så gick jag och sökte för att ta C,BE,A,CE m.m
och då fick jag hem papper på att om jag vill söka dom så måste jag pissa igen,
just då så hade jag inte råd att gå och pissa efter som det kostar minst 1500kr för varje prov.
Så fick man med ett papper om man ville fortsätta och söka eller vänta,
så jag skickade in det att jag ville vänta.
Och nu så fick jag hem att dom ska dra in mitt B körkort,
jag ringde till dom och frågade vad som gällde och dom sa att jag har till 3 juli på mig att yttra om fallet.
Jag fick hem dom papperna den 26 juni.

Så nu har jag bråttom som fan att få tag på någon som kan hjälpa mig att skriva en överklagan till om.

Mvh/ Fredrik

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Bjare
30 juni 2009 · 945 Inlägg

Festligt med droger va?  Ännu festligare att du inte nyttjar droger mer smile

Rena gissningar med sunt förnuft säger ju faktiskt mig att du vinner i rätten om du har en advokat.
Du har alltså åkt fast för 3år sen medans du kört bil med droger i kroppen, du har även blivit dömd?

Dom kan inte komma 3år senare och vilja krydda straffet. Men du ska givetvis se ljuset i det hela med
sveriges lagar och fläka ut hur kränkt du känner dig som anser att du blir uppsökt 3år senare efter en dom
då dom vill krydda den för ett drogbrott, när du är renpissad sedan länge och är inne på andra banor.
Förstår du mig? smile

Men för att ens göra något åt deras beslut så måste du ordna en advokat och ställa dig inom deras
förhandlingar och presentera dina punkter samt höra deras, men du har ännu sunt tänkande på din sida.

Kan vi utgå ifrån att du är arbetslös? Du söker givetvis CE-behörigheten i hopp om att få ett arbete! smile
Nu blir du tvingad att dra ut på hela processen och arbetet känns längre bort, vad får du för det? wink

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
hockne
30 juni 2009 · 433 Inlägg

Bjare skrev:
Festligt med droger va?  Ännu festligare att du inte nyttjar droger mer smile

Rena gissningar med sunt förnuft säger ju faktiskt mig att du vinner i rätten om du har en advokat.
Du har alltså åkt fast för 3år sen medans du kört bil med droger i kroppen, du har även blivit dömd?

Dom kan inte komma 3år senare och vilja krydda straffet. Men du ska givetvis se ljuset i det hela med
sveriges lagar och fläka ut hur kränkt du känner dig som anser att du blir uppsökt 3år senare efter en dom
då dom vill krydda den för ett drogbrott, när du är renpissad sedan länge och är inne på andra banor.
Förstår du mig? smile

Men för att ens göra något åt deras beslut så måste du ordna en advokat och ställa dig inom deras
förhandlingar och presentera dina punkter samt höra deras, men du har ännu sunt tänkande på din sida.

Kan vi utgå ifrån att du är arbetslös? Du söker givetvis CE-behörigheten i hopp om att få ett arbete! smile
Nu blir du tvingad att dra ut på hela processen och arbetet känns längre bort, vad får du för det? wink

Festligt va det under den tiden, och dom tog mig inte i en bil med droger i mig.
Jag va inne på en så kallad rave fest just då och gick för att pissa och då kom RK och tog mig.
Så jag va inte nära en bil. Droger och bil går inte ihop vet jag redan ! Eller alkohol.

Yes, det va för 3 år sedan och jag har pissat i en kopp och får negativa prov svar (ren alltså).
Så jag hade på mig från min chef att pissa eller bli av med jobbet, så jag pissa och tog prover.
Sen dess jag åkte ditt så har jag inte rört någon drog.

Jo då jag förstår dig, men att få tag på en advokat just nu när alla har semester är inte allt för lätt.
Jag är chaufför och har jobbat med det i 3 år, kör runt 6000 mil per/år.
CE ville jag ta för att bytta jobb, och hade ett jobb erbjudande. Men sen så fatta jag att chefen där inte va något att ha. Så nu blir jag av med jobb och körkort om jag inte får behålla det.

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Bjare
30 juni 2009 · 945 Inlägg

hockne skrev:

Bjare skrev:
Festligt med droger va?  Ännu festligare att du inte nyttjar droger mer smile

Rena gissningar med sunt förnuft säger ju faktiskt mig att du vinner i rätten om du har en advokat.
Du har alltså åkt fast för 3år sen medans du kört bil med droger i kroppen, du har även blivit dömd?

Dom kan inte komma 3år senare och vilja krydda straffet. Men du ska givetvis se ljuset i det hela med
sveriges lagar och fläka ut hur kränkt du känner dig som anser att du blir uppsökt 3år senare efter en dom
då dom vill krydda den för ett drogbrott, när du är renpissad sedan länge och är inne på andra banor.
Förstår du mig? smile

Men för att ens göra något åt deras beslut så måste du ordna en advokat och ställa dig inom deras
förhandlingar och presentera dina punkter samt höra deras, men du har ännu sunt tänkande på din sida.

Kan vi utgå ifrån att du är arbetslös? Du söker givetvis CE-behörigheten i hopp om att få ett arbete! smile
Nu blir du tvingad att dra ut på hela processen och arbetet känns längre bort, vad får du för det? wink

Festligt va det under den tiden, och dom tog mig inte i en bil med droger i mig.
Jag va inne på en så kallad rave fest just då och gick för att pissa och då kom RK och tog mig.
Så jag va inte nära en bil. Droger och bil går inte ihop vet jag redan ! Eller alkohol.

Yes, det va för 3 år sedan och jag har pissat i en kopp och får negativa prov svar (ren alltså).
Så jag hade på mig från min chef att pissa eller bli av med jobbet, så jag pissa och tog prover.
Sen dess jag åkte ditt så har jag inte rört någon drog.

Jo då jag förstår dig, men att få tag på en advokat just nu när alla har semester är inte allt för lätt.
Jag är chaufför och har jobbat med det i 3 år, kör runt 6000 mil per/år.
CE ville jag ta för att bytta jobb, och hade ett jobb erbjudande. Men sen så fatta jag att chefen där inte va något att ha. Så nu blir jag av med jobb och körkort om jag inte får behålla det.

Ja har inte riktigt tid med några stora utlägg nu men fölorar du jobbet ligger du samhället till last osv.
Ja du vet ju hur du kan dra det wink

Du kan alltid hitta en advokat, dessutom ska du inte välja en bara för någon annan säger det.
Utan du ska välja ut 3st som du presenterar målet för - Deras reaktion ska du gå på! Välj och vraka.

Vinner du målet kostar det inget - Annars är det värre, men samtidigt har du rätt till en försvarsadvokat
om DOM ställer DIG inför rätta men om man alltså riskerar förlora eller helt enkelt inte vet så heter det
i ditt fall att du inte har råd med en advokat (du tänker långt fram och vill inte lägga ut pengar!)
Du blir alltså tilldelad en, och du kan då ha rena turen eller rena oturen, jag har erfarat 98% av gångerna
att dom tilldelade advokaterna är rena möget, ett exempel är en som satt och väntade in pensionen.

Men det viktiga - tänker man med sunt förnuft så har du rätten på din sida Om du kan presentera dig väl.
PM eller i tråden välj själv, men uppdatera gärna med information. Lycka till smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Germax
30 juni 2009 · 12 086 Inlägg

Jaa.. Silbersky? smile

hockne
1 juli 2009 · 433 Inlägg

Nu är det bara att hålla alla tummar !
Nu har jag lämnat in min överklagan.
Och hoppas på att få behålla lappen,
om inte så blir jag av med jobbet hmm

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
J-
3 juli 2009 · 54 Inlägg

lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang