Slagsmål på race i GBG

einherjer
2 juli 2009 · 587 Inlägg

det var vad polisen sa till mej men alla kan ju ha fel , det är inte helt lätt att ha ett helt regelverk i huvet.

Nehe
2 juli 2009 · 687 Inlägg

einherjer skrev:
det var vad polisen sa till mej men alla kan ju ha fel , det är inte helt lätt att ha ett helt regelverk i huvet.

Då tillrättavisar jag vad de sa till dig med att säga att det är fel. Sen tror jag att de inte sa att det enbart räcker med att blodvite uppstår för att det ska bli grov misshandel..

Holme
2 juli 2009 · 1 417 Inlägg

discokapten skrev:
Jag försvarar verkligen inte vad killen gjort, det är aldrig rätt att ta till nävarna annat än i situationer där man behöver skydda sitt liv, andras eller egendom.

MEN är det inte lite häftigt att hänga ut honom här? Han är inte dömd i ting, utan det är bara baserat på ett antal människors utsago? Jag tvivlar inte på att det har gått till på ett liknande sätt och jag kan återigen inte understryka nog hur illa jag tycker om det, men förstår ni vad jag menar?

Folk har blivit uthängda här och kallade massa tokiga saker för bra mycket mindre gjorde saker än denna kille.
Tänk alla mindre företag som är någon dag sen med leveransen. Attans vad oseriös dom är.
Näe, helt rätt tycker jag, han ska känna av att han gjort fel. Blir han inte dömd i rätten vet vi ändå om vad som hände.

zijaa Bilmekaniker
2 juli 2009 · 1 354 Inlägg

LINDAAAAAA skrev:

blacken skrev:

JonR skrev:
Finns inget som är så typiskt för svenskar som att stå o se på när andra får stryk... Så om inget bröt slagsmålet förutom gärningsmannen när han var färdig så blir iaf inte jag förvånad..

MVH/Jon

Japp, men tyvärr så har det blivit så på senare tid. Det beror nog mest på nuvarande lagstiftning och dess utövares tolkning av densamma. Även om man vet att man kan "lösa" problemet, så vet man att man torskar på det, Det gör att man inte vill ingripa för man losar bara på det själv i långa loppet..

min man som har hand om gsr åkte ner fortare än någon å stoppa bråket,´sedan regna hoten efter han me banlyst e han verkligen men tack alla förare å publik ni va grymma väl mött gsr

Det var du som fick skjuts ända till slagsmålet va?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
einherjer
2 juli 2009 · 587 Inlägg

Nehe skrev:

einherjer skrev:
det var vad polisen sa till mej men alla kan ju ha fel , det är inte helt lätt att ha ett helt regelverk i huvet.

Då tillrättavisar jag vad de sa till dig med att säga att det är fel. Sen tror jag att de inte sa att det enbart räcker med att blodvite uppstår för att det ska bli grov misshandel..

Jo , han sa att det räckte med blodvite uppstod. Är slaget så kraftigt att tex ett ögonlock spräcks så räknas det som grovt , så sa han ordagrant till mej.
Men , som jag skrev innan , det är inte lätt att ha ett helt regelverk (lagbok) i huvet.

blacken
2 juli 2009 ·

kenth66 skrev:
GSR fixade detta på ett mkt bra sätt, undsättning kom så fort det bara gick.
skitstövlar finns överallt, det gäller bara att hitta dem.

brytning av race var helt rätt, det visar bara att GSR arbetar för att få
motorintresset inom oss att göra saker på rätt sätt.

skulle jag vara killen som startade detta, skulle jag skämmas mer än en hund.....

men men, Gsr gjorde det absoluta rätta valet, detta är vad de växer av.


(väl mött på nästa framgångsrika träff)

mvh kenth66

Kan liasom inte hålla med där, för om den trenden blir "norm" så kan en eller ett par pajja en hel säsong för dom som tävlar. Skulle dom komma risigt till i listorna så behöver dom bara sänka valfri individ/funktionär, så är rejset "kört" för alla så att säga. Nej, Ta fast dom, ring länsman och bannlys dom, och "The show must go on" som det heter..

Senast redigerat av blacken (2 juli 2009)

JonR
2 juli 2009 · 3 259 Inlägg

knas_knas skrev:
de är lite roligt med alla bror duktig som skulle gjort ditten o datten hela tiden.. vill bara säga att de var många som sprang dit.. detta hände inte i en folk massa precis utan de var lite längre bort från oss...  och allt var över på ungefär 10 - 15 sekunder..   medans de hände sprang folk imot dom och gapade så mycket dom kunde  själv stod ja kanske 70m ifrån och såg de..  och att dom bröt var ett faktum för de blev lite gap och så vidare.. plus att hälgten av all publik i princip ggick upp för att kolla.. allt var i princip en stor röra pga de här..

Vet inte vem du syftar på men det är absolut inget som har nåt med "bror duktig" att göra att man tycker det är en självklarthet att bryta om man ser att nån blir orättvist behandlad! Det kallas civilkurage! Och det är nåt varenda medmänniska SKA göra om man inte är nåt annat än en ynkrygg tycker jag! Och som det har låtit hitills i tråden så lät det ungerfär som "Folk stog o tittade på när en kille vart nerslagen och sparkad i huvudet och sedan åkte han därifrån".. Om det nu inte var så så är det ju jättebra om folk nämner det som du nu gjorde att folk försökte hjälpa till så man slipper missförstå situationen! All heder till dom som försökte bryta! Det är fanimej en skyldighet man har att ingripa så att folk fattar att man inte kan bete sig hur som helst!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
lillrackarn
2 juli 2009 · 130 Inlägg

jag vill veta av en som vet vad som startade allt?

man går inte på nån om man inte har massor av ilska mot en person!

einherjer
2 juli 2009 · 587 Inlägg

lillrackarn skrev:
jag vill veta av en som vet vad som startade allt?

man går inte på nån om man inte har massor av ilska mot en person!

det händer ju dessvärre jämt , behöver inte ens finnas uns av anledning tyvärr. Ta bara den gubben som gick runt i Östersund och härjade med folk utan nån som helst anledning ( se Aftonbladet , de har film på idioten som tillsist ger sej på fel kille som försvarar sej... sen kan man ju diskutera om han inte tog i lite i överkant men det kan lätt bli så när adrenalinet pumpar när man blir angripen men det är en annan tråd å ämne.....)

Senast redigerat av einherjer (2 juli 2009)

lillrackarn
2 juli 2009 · 130 Inlägg

einherjer skrev:

lillrackarn skrev:
jag vill veta av en som vet vad som startade allt?

man går inte på nån om man inte har massor av ilska mot en person!

det händer ju dessvärre jämt , behöver inte ens finnas uns av anledning tyvärr. Ta bara den gubben som gick runt i Östersund ( se Aftonbladet , de har film på idioten som tillsist ger sej på fel kille som försvarar sej... )

jo, jag vet det av egna erfarenheter. dock har dom varit i fyllan man gått på nån pga av ytterst små skäl.

men vet ingen vad som var orsaken till allt!

engineering
2 juli 2009 ·

einherjer skrev:

lillrackarn skrev:
jag vill veta av en som vet vad som startade allt?

man går inte på nån om man inte har massor av ilska mot en person!

det händer ju dessvärre jämt , behöver inte ens finnas uns av anledning tyvärr. Ta bara den gubben som gick runt i Östersund ( se Aftonbladet , de har film på idioten som tillsist ger sej på fel kille som försvarar sej... )

ja men finns värre tyvärr har aldrig behövt försvara mej men skulle aldrig tveka om de kommer
en sån idiot kan ja ju göra samma sak som på träning...och de där med att sparka på en som ligger
är jävligt fegt och de som gör de är inte värda vatten enligt mej iaf..

lodiseN
2 juli 2009 · 806 Inlägg

OT Är inte rejsen på lördagarna längre? eller är det jag som snurrar jävligt mycke? har inte varit med på ett tag

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
andreas_gbg_
2 juli 2009 · 1 634 Inlägg

einherjer skrev:
Ta bara den gubben som gick runt i Östersund och härjade med folk utan nån som helst anledning ( se Aftonbladet , de har film på idioten som tillsist ger sej på fel kille som försvarar sej... sen kan man ju diskutera om han inte tog i lite i överkant men det kan lätt bli så när adrenalinet pumpar när man blir angripen men det är en annan tråd å ämne.....)

Skojar du eller, överkant? Personligen anser jag att blir man attackerad så är det bara att köra på tills vederbörande slocknar, allt på en gång dessutom så han inte får en chans att återhämta sig. Då vet man att han inte hoppar på en igen, utan där ligger han så snällt tills bussen kommit och man kan åka vidare i lugn och ro.

Förövrigt är "Grov misshandel" när tillhygge använts, eller om man visat lite väl mycket hänsynslöshet.

sorry för ot.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Mollllgan
2 juli 2009 ·

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller eljest visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (1988:2).

leksak Kanon..
2 juli 2009 · 1 473 Inlägg

Grov misshandel är tex att köra över någon med bil.

lodiseN
2 juli 2009 · 806 Inlägg

Eller slå någon i huvet med en skift nyckel

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

Det är på egen risk man hoppar på mig Ia. Man vet aldrig vem man har att göra med.

Att hoppa på någon och misshandla den på ett sådant ställe med 200 vittnen kan ju knappast vara ett bra drag och inte något en normal person skulle göra.

Han har ju psykiska problem och behöver vård.

Självklart ska han anmälas då det aldrig kan vara acceptabelt att misshandla/slå någon.

Inte ens om de 2 möjligen kände varandra så ska det accepteras.

Vart fan är folks etik?? Samt deras moral. En del verkar ha en förbannat skum livsuppfattning Ia.

leksak Kanon..
2 juli 2009 · 1 473 Inlägg

pattilatti2 skrev:
Det är på egen risk man hoppar på mig Ia. Man vet aldrig vem man har att göra med.

Att hoppa på någon och misshandla den på ett sådant ställe med 200 vittnen kan ju knappast vara ett bra drag och inte något en normal person skulle göra.

Han har ju psykiska problem och behöver vård.

Självklart ska han anmälas då det aldrig kan vara acceptabelt att misshandla/slå någon.

Inte ens om de 2 möjligen kände varandra så ska det accepteras.

Vart fan är folks etik?? Samt deras moral. En del verkar ha en förbannat skum livsuppfattning Ia.

Det är väl allmänt känt att folk i regel endast går emellan och skyddar sina egna polare.

Folk är så jävla fega och bryr sig bara om sig själva.

Stannade senast idag en extra minut vid automatstationen för att se till att den sista som va där och tankade inte råkade i luven med idioten som va där o tiggde bensin av alla.
Tänk om alla kunde tänka en liten sekund på nån annan än sig själv va mkt bättre allt skulle va.

deamon
2 juli 2009 · 624 Inlägg

saker o ting blev missuppfattade
daniel stod i kön och mike vinkade fram bilar i 2köer ,först släppte han fram en kö och sen nästa för att bilarna skulle blandas bra , så att inte alla skulle köra mot varann hela tiden
han ställde sig framför ena kön och släptpe iväg de .men daniel trodde att han gjode det för o jävlas
andra gången så släppte han nästa led och då svängde daniel in i andra kön för att komma fram tidigare, vad mike inte visste var att bilen ramför daniel inte startade coh trodde att daniel bara trängde sig, så han säger till daniel att ställ dig i kön och följ reglerna
då hoppar daniel ut och gapar o skriker och tror att det är personligt,när mike fattar att bilen framför inte startade och orsak till att daniel bytte led så är det försend då e han redan nerslagen och sparkad, vi fick veta att han låg i backen och då stod vi vid starten ,vi skyndade oss dit där vi mötte mike som var snurrig och blödde från munnen

oavsett vad så gjorde han fel och det vet han om .han bad om ursäkt men försent,han lät känslorna styra händerna,

polis anmällan eller inte ,det är mikes beslut

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

deamon skrev:
saker o ting blev missuppfattade
daniel stod i kön och mike vinkade fram bilar i 2köer ,först släppte han fram en kö och sen nästa för att bilarna skulle blandas bra , så att inte alla skulle köra mot varann hela tiden
han ställde sig framför ena kön och släptpe iväg de .men daniel trodde att han gjode det för o jävlas
andra gången så släppte han nästa led och då svängde daniel in i andra kön för att komma fram tidigare, vad mike inte visste var att bilen ramför daniel inte startade coh trodde att daniel bara trängde sig, så han säger till daniel att ställ dig i kön och följ reglerna
då hoppar daniel ut och gapar o skriker och tror att det är personligt,när mike fattar att bilen framför inte startade och orsak till att daniel bytte led så är det försend då e han redan nerslagen och sparkad, vi fick veta att han låg i backen och då stod vi vid starten ,vi skyndade oss dit där vi mötte mike som var snurrig och blödde från munnen

oavsett vad så gjorde han fel och det vet han om .han bad om ursäkt men försent,han lät känslorna styra händerna,

polis anmällan eller inte ,det är mikes beslut

bra psyke.. tänk om någon säger något annat :p OMG

Man använder inte fysiskt våld oavsett... Väldigt enkel grundregel, som ens föräldrar borde lärt en..

Kan man inte hantera sig själv så söker man vård. shit vuxen man.

Situationen verkar ju befängd hoppa på någon pga av det? Tänk om han mött motstånd då.. För alla är inte rädd för en sjukman...

Senast redigerat av pattilatti2 (2 juli 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang