4881
Sök

Eftersnack: Friday Night Meet 3/7

35 Inlägg
4 juli 2009
Cobra1, Ingen vill att du ska sluta komma bara så att du har det klart för dig big_smile

69 Inlägg
4 juli 2009
Patchi skrev:
Rawad skrev:
allt börjar spåra ur tydligen, alla har rätt till en åsikt så väl Sam, Cobra, Patchi, o jag.

eftersnack tråden är till för att diskutera allt som har med träffen att göra, då menar jag allt från punkt A-Ö o vi bör ta hänsyn till andras synpunkter o därefter kommer vi överens om nåt vettigt för att få det o funka bättre för alla om inte alla av oss med på det men de flesta...

hoppas vi kan vara vänner nu som vi har vart nu i ett par träffar så att det känns trevligt o komma som vanligt...

hoppas ni slutar skriva elaka saker till varandra nu o börja blicka framåt..
Fortsätter vi på att inte respektera varndra så lovar jag att inte komma mer till FNM träffarna mer o då förlorar ni redan två bilar minst, o detta är ingen hot till er utan att det känns meningslöst att hänga på era träffar när det finns lite irritation i luften mellan oss.

så snälla lämna det hela bakom er o blicka framåt sad

Som Rawad sa, lägg ner detta nu, vi är minst 4-5 bilar från samma område och det kommer att betyda att minst 4 bilar mindre kommer att vara på träffarna.

precis håller me dig om det är 4 bilar från ena stället o 2 bilar från andra stället o 1 bil från 3 stället då blir det ingen bil träffa till slut på grund av medhjälparen som vill klaga på att det går för sakta jag har lakt ner för länge sen jag pallar inte äns bry mig om va han säger jag kan ta mig fram o tillbax själv utan nån men som sakt jag vill va me i gänget o åka i ledet så jag är me på ta me mig en grupp dom som inte har nåt emot att åka 50 km

69 Inlägg
4 juli 2009
CarpeDiem skrev:
Först vill jag be om ursäkt tll cobra1, det här måste läggas ner och jag fortsätter gärna att vara med på FNM-träffarna. Om du tror att jag kan bestämma över dig så tar du det helt fel. Anledningen är att vonekfalk klarar inte att fixa ett evenemang själv och med tanke på att man har lite mer erfarenhet så hjälper jag honom, därför är jag hans medhjälpare. Kommer med tips och råd om hur man ska gå tillväga. Det är inget personligt, är varken emot dig eller din bil. Iallafall, jag tar tillbaka allt man har sagt och återigen ber jag om ursäkt. Jag har aldrig sagt att du inte får komma till FNM, har inte heller hotat.

Som sagt, lägg ner denna diskussion NU! Prata om trevliga saker istället smile

//CarpeDiem wink

bra då ses vi på nästa FNM nästa gång o har det minst lika kul dåå:Dbig_smile

Team Night Meet
217 Inlägg
4 juli 2009
Nu när vi börjar bli fler & fler bilar så kan en gruppindelning bli aktuell, ja tycker att det fungerat bra som vi kört innan då de var första gången igår som farbror blå faktiskt följde efter!

Folk som är gaspigga & otåliga är mer än välkommna att åka själva, dock tycker vi de är en lite roligare upplevelse om man försöker hålla ihop ledet så alla hänger med oavsätt om man kan vägen eller ej.
Att de går så långsamt är för att alla ska ha chansen att hänga på.

Vi får ta en diskution nästa fredag med översikt hur många bilar som kommit, vad det är för bilar osv.
ALLA som har komradio's får mer än gärna ta med sig till träffen!

Ekfalk!

easy to sound cocky when you got no ride..

C20LET
1 041 Inlägg
4 juli 2009
cobra1 skrev:
Rawad skrev:
allt börjar spåra ur tydligen, alla har rätt till en åsikt så väl Sam, Cobra, Patchi, o jag.

eftersnack tråden är till för att diskutera allt som har med träffen att göra, då menar jag allt från punkt A-Ö o vi bör ta hänsyn till andras synpunkter o därefter kommer vi överens om nåt vettigt för att få det o funka bättre för alla om inte alla av oss med på det men de flesta...

hoppas vi kan vara vänner nu som vi har vart nu i ett par träffar så att det känns trevligt o komma som vanligt...

hoppas ni slutar skriva elaka saker till varandra nu o börja blicka framåt..
Fortsätter vi på att inte respektera varndra så lovar jag att inte komma mer till FNM träffarna mer o då förlorar ni redan två bilar minst, o detta är ingen hot till er utan att det känns meningslöst att hänga på era träffar när det finns lite irritation i luften mellan oss.

så snälla lämna det hela bakom er o blicka framåt sad

håller me dig till 100% men jag har faktis ett mail från sam där han skrev till mig att jag borde tänka på att han är ekfalks medhjälpare så me det menar han att han kan bestämma över mig o nåt han ska veta att ingen bestämmer över mig fortsätter sam me sina komentarer om min bil eller mig då vet jag att det är nåt personligt för om man läser det han skrev o om jag nu kopierar det han skrev till min mail så vet man inte om han klagar över mig min bil eller ledet elelr att farbro blå kommer men jag tror nog att han stör sig på mig för att jag kör 50 ja men då får han fan ta o skaffa en egen bil o sen kan han snacka ska vi se va han vågar köra på 50 väg jag har själv blivit av me 4 körkort på grund av fortkörningar så han ska inte snacka om att det går för sakta o vill han mig nåt personligen kan vi ta det på nästa träffa jag slutar oxå komma om det ska va såna klagomål över att jag kommer me en trasig växel låda o jag gör det enbart för att det ska bli fler o att det ska bli kul inte för att sitta o jävlas me nån utan jag kan inte köra mer än 50-60km hade jag kunnat så hade jag vart en av dom första som står vid start linjen

om sam verkligen inte vill att jag ska komma så kan jag sluta komma efter som att han hotar mig me att han är ekfalks medhjälpare så jag kan dra till andra men jag har kommit på FNM på grund av trevligt folk

jag har inget emot nån rawad jag tycker bara det är irriterande att sam slänger ut sig sån komentar om att det är jobbigt o köra i 50km när han själv inte äns kör

Jag förstår vart du vill komma, det är tråkigt att allt trappar upp sig pga lite dålig omförmolering från första början.

Men tänk nu på att lite ord från dig o lite av Sam så blir det en lång sak.
Jag känner varken dig eller Sam så väl vi har traffats ett par gånger o tycker att Sam är en go kille o är verkligen trevlig, o dig träffade jag först i jackan sedan snackade lite med dig i rosers o tycker att ni båda är toppen killar, ni gav en fin intyck från första början.

att Sam skriver sin åsikt om ledet eller karavanen till rosers va ingen påhopp från hans sida mot dig, utan det va bra lite fel omformolering som väkte irratationen hos dig, så det hela utvecklades genom att ni börja skriva till varndra med små påhopp.

Varken du eller din bil stör mig där ute i ledet jag kan visst köra om dig o sedan köra hur fort jag vill men från min sida så ser det lite elakt ut att veta att din bil har problem o jag kommer dundrande i full fart med en omkörning.

jag ber om ursäkt om jag körde förbi dig igår kväll jag hade verkligen ont i min blåsa o ville lätta på trycket men det blev aldrig av eftersom jag va tvången o varava ner motorn innan.

så igen till dig o Sam så kvittar det vem som började, hoppas bara att ni kan samsas nu o lägga det bakom er, för jag är den typen som hatar sånt som har med bråk o nevärderingar mot andra o på det viset så drar jag mig ur för att inte se sånt att vissa människor från början som var trevliga mot varndra o blir osams till slut.

Till er andra Så jag o Patrik / Patchi åker endra från Fittja för att komma till FNM träffen så det är en bra bit faktiskt.
hade jag sett att några av er va otrevliga så hade jag skippat o komma från första början.

Jag o Patrik kan fixa träffar söderort o det är nära hem till oss men eftersom vi såg att ni va trevliga o välkomnade oss så ville vi vara med på alla FNM, så som sagt om det här spårar ur så lär jag fixa mina egna träffar i kurvan o slippa se alla trevliga människorna som har blivit osams med varandra pga lite olika åsikter.
PS Cobra1 jag vill att du ska vara med på träffen o jag tror att Sam vill det oxå

Hoppas att Cobra1 o Sam kan bli sams nu o lägga det hela bakom sig.

Det va allt för mig o hoppas att allt blir som förr.

MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Team Night Meet
217 Inlägg
4 juli 2009
CarpeDiem skrev:
Först vill jag be om ursäkt tll cobra1, det här måste läggas ner och jag fortsätter gärna att vara med på FNM-träffarna. Om du tror att jag kan bestämma över dig så tar du det helt fel. Anledningen är att vonekfalk klarar inte att fixa ett evenemang själv och med tanke på att man har lite mer erfarenhet så hjälper jag honom, därför är jag hans medhjälpare. Kommer med tips och råd om hur man ska gå tillväga. Det är inget personligt, är varken emot dig eller din bil. Iallafall, jag tar tillbaka allt man har sagt och återigen ber jag om ursäkt. Jag har aldrig sagt att du inte får komma till FNM, har inte heller hotat.

//CarpeDiem wink

Sam ja kan mer än gärna fixa ett evenemang själv, anledningen till att du hjälper till är att de är lättare att styra upp saker med fler folk. Börja tänk lite på va du skriver.

Cobra1, en utav de trevligaste personer ja lärt känna på träffen hoppas ja fortsätter komma!

FNM är en träff startat utav mig, grundad utav mig & till för allmänheten, ingen bestämmer över NÅGON!
Alla har lika mycket rätt till åsikter, ideér osv ..

Dock att jag tar ledningen i karavanen är bla. för ja startat träffen, alla inte kan vägen osv.. då cobran legat först är oftast för jag bett honom göra det då hans bil varit trasig och så han inte ska hamna sist!
& För att alla ska kunna hålla ihop!

Ekfalk!!

Masterworks
4 juli 2009
Om arrangören vill, kan han ju printa ut lite kartor på det tänkta stället där
han vill ha en samling och dela ut dom till dom som inte hittar,
och då kan ju alla välja att åka vilken väg dom vill och i sitt eget tempo?

//Patrik

160 Inlägg
4 juli 2009
tycker alla lägger ner nu o blikar framåt vi e ett gäng glada människor som har skit roligt på fredagar me bilarna fler o fler kommer alla tycker det e roligt så skit i karavanen från i går o lös problemen till nästa fredag=) älskar dessa träffar o vill se att vi kör på som vanligt finns ingen bättre plats eller goare mäniskor    väl mött ses på fredag pace and love ante

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

591 Inlägg
4 juli 2009
Wangro skrev:
tycker alla lägger ner nu o blikar framåt vi e ett gäng glada människor som har skit roligt på fredagar me bilarna fler o fler kommer alla tycker det e roligt så skit i karavanen från i går o lös problemen till nästa fredag=) älskar dessa träffar o vill se att vi kör på som vanligt finns ingen bättre plats eller goare mäniskor    väl mött ses på fredag pace and love ante

Håller med dig. Va skit kul igår ochlåt det vara så utan massa tjafs så nästa gång så ska vi ha det roligare:) Cobra1 klart du ska fortsätta att komma:)

DB-Jägarn

678 Inlägg
4 juli 2009
Som Cobra sa jag är ju Fnm Civilare så nu lägger vi ner och hoppas på bra och roliga träffar!
sen Cobra hur vart det med att din andra bil var klar? såg fram imot att se den tongue

Masterworks
4 juli 2009
BuRrE08 skrev:
Som Cobra sa jag är ju Fnm Civilare så nu lägger vi ner och hoppas på bra och roliga träffar!
sen Cobra hur vart det med att din andra bil var klar? såg fram imot att se den tongue

Fan, fick ju lov att åka hem o byta blöja efter att du blinkade med dina polisprylar i går! hehehe...  lol

678 Inlägg
4 juli 2009
Masterworks skrev:
BuRrE08 skrev:

Fan, fick ju lov att åka hem o byta blöja efter att du blinkade med dina polisprylar i går! hehehe...  lol

Och det är såna reaktioner jag vill ha tongue

Team Night Meet
217 Inlägg
5 juli 2009
Boy's, nya tråden ang. FNM nästa fredag ligger uppe i forumet smile bara in o signa big_smile

237 Inlägg
5 juli 2009
vonekfalk skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Sam ja kan mer än gärna fixa ett evenemang själv, anledningen till att du hjälper till är att de är lättare att styra upp saker med fler folk. Börja tänk lite på va du skriver.

Cobra1, en utav de trevligaste personer ja lärt känna på träffen hoppas ja fortsätter komma!

FNM är en träff startat utav mig, grundad utav mig & till för allmänheten, ingen bestämmer över NÅGON!

Dock att jag tar ledningen i karavanen är bla. för ja startat träffen, alla inte kan vägen osv.. då cobran legat först är oftast för jag bett honom göra det då hans bil varit trasig och så han inte ska hamna sist!

Ekfalk!!

Tycker att det va ganska onödigt skrivet av dig som arrangör, du har en kille som ställer upp och hjälper dig med tips och allt och du svarar tillbaks på det sättet, tycker att det är lite brist på respekt mot din medhjälpare. Jag tror inte att Sam försökte att sänka dig och höja sin status i FNM, för att alla vet redan att det är du som startat FNM och allt som har med den att göra. Du kanske blir sur nu för att jag skrev men det är inte någon stor grej, tycker bara att det är taskigt och respektlöst mot Sam som ställt upp.

Angående att åka tuff tuff tåg så tror jag som jag skrev innan inte är någon bra idé om man är ca 30 bilar.

1. Det drar till sig väldigt mycket uppmärksamhet.
2. Polisen fattar vad som är på G.
3. Det tar otroligt lång tid att förflytta sig från punkt A till B.
4. Vi förlorar väldigt mycket rolig tid.
5. Förstår inte vad problemet är om man bestämmer en samlingsplats efter p-huset så att alla kan åka själva och spara tid.
6. Att alla ska åka ihop är roligt ibland, men tänk på vad syftet var när alla åkte tillsammans, syftet förstörs när vi åker alla tillsammans.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
5 juli 2009
Till att börja med:

Residence, tack för bilderna. smile
Fina på samtliga bilar.
Första FNM-träffen jag är på, dock så säger jag som Rawad, lägg ner irritationen som finns i luften och ta det negativa och gör det till något positivt tills nästa träff.
Hjälp varandra att göra de kommande bättre o bättre.
På så sätt lär det komma ännu fler bilar.
Jag kom ju med Monzan, två polare kom med Saaben och GTI:n, om varje person som kommer drar med sig i snitt en-två bilar till så lär det bli större o större träffar på nolltid.

Kul träff för övrigt, synd bara att jag inte hann ta ett snack med alla och kika på deras bilar uppe i garaget, helt plötsligt var vi ju på väg bort.

Sen, sist men inte minst.. Cobra, tack vare dig så tömdes halva tanken på min bil... wink Den gillar inte att smygköra i 50 på 70-sträckor.. =P
Haha, skämt åsido.
Kul att ses, nästa gång tar jag mig en runda o hälsar på alla.
Coola bilar ni hade förresten!

Rawad, din morot imponerade på mig, nästa gång fotar vi bilarna tillsammans så blire fruktsallad. wink

Edit: När jag stack så kom ju snuten, jag tänkte för mig själv "ah, nu stack jag precis lagom.." tydligen så hade jag fel. smile Ville ju se dom fotas o hålla på..
Senast redigerat av Jojje_ (5 juli 2009)

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Masterworks
5 juli 2009
Om det är viktigt och åka på rad så ordna en cruising, så spelar det
ju ingen roll om vi blir uppmärksammade, men till andra aktiviteter så
är det ju nästan regel på att lösa upp gruppen för senare åter samling
för att väcka så lite uppmärksamhet som möjligt!  smile

Som jag skrev tidigare, printa ut en hög kartor från Eniro
och dela ut till dom som inte hittar!

Team Night Meet
217 Inlägg
5 juli 2009
Patchi skrev:
vonekfalk skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Ekfalk!!

Tycker att det va ganska onödigt skrivet av dig som arrangör, du har en kille som ställer upp och hjälper dig med tips och allt och du svarar tillbaks på det sättet, tycker att det är lite brist på respekt mot din medhjälpare. Jag tror inte att Sam försökte att sänka dig och höja sin status i FNM, för att alla vet redan att det är du som startat FNM och allt som har med den att göra. Du kanske blir sur nu för att jag skrev men det är inte någon stor grej, tycker bara att det är taskigt och respektlöst mot Sam som ställt upp.

Angående att åka tuff tuff tåg så tror jag som jag skrev innan inte är någon bra idé om man är ca 30 bilar.

1. Det drar till sig väldigt mycket uppmärksamhet.
2. Polisen fattar vad som är på G.
3. Det tar otroligt lång tid att förflytta sig från punkt A till B.
4. Vi förlorar väldigt mycket rolig tid.
5. Förstår inte vad problemet är om man bestämmer en samlingsplats efter p-huset så att alla kan åka själva och spara tid.
6. Att alla ska åka ihop är roligt ibland, men tänk på vad syftet var när alla åkte tillsammans, syftet förstörs när vi åker alla tillsammans.

Vet inte vilka som inte förstår när alla skriver "nu lägger vi ner detta o blickar framåt" ?

Men måste självklart stå upp för mig sjäv nu o svara på ditt tycke:
Ja har 4 killar som hjälper mig med FNM men du har väll ingen störe inblick i vad som sägs till dom privat? Hur många gånger man tackar dem för deras hjälpande händer osv?
Du får ABSOLUT tycka att det var onödigt skrivet, men om du frågar sam så är vi värken ovänner eller något, de finns mer irritation mellan dig & mig än honom & mig vid de här laget!

Jag skrev ovan att alla får TYCKA va dom vill, SÄGA va dom vill, osv.. men om de är fnäsiga& dryga svar som man vet kommer ge en irritation från andra hållet så tycker faktiskt ja att man kan hålla dem för sig själva!

Ekfalk!

72 Inlägg
5 juli 2009
Tack för den grymmaste träffen hittils! Mycket bra gjort!

Och ni som tjaffsar, lägg ner nu. Annars åker ni på smisk av Saaben. Och det vill ni väl inte?

"Åkte på smisk igår!!"
"VA? ÅKTE DIN *valfri snabb bil av coolt märke* PÅ SMISK? AV VAD?"
"Av en Saab...."

Så passa er! smile Så länge det inte regnar ute. =P

Schysstaste snutarna på väldigt länge! Kul att de ställde upp på foto och flashade blåljus och allt! Var nästan så man kunde ta med sig föraren hem på en erövring.

Angående karavankörningen så ställer jag mig opartisk, kan göra hur som. Är trots allt slutdestionation där the shit händer.

Ses nästa vecka, med leende på läpparna och lättklädda tjejer. Den som får med sig flest vinner!
Har hört att Hamberg har en hel garderob med olika KKs. big_smile
Senast redigerat av Ashki (5 juli 2009)

R-Berg
392 Inlägg
5 juli 2009
Haha, Ashki nu spårade du ur helt och hållet! Men jag kan väl kanske ge ett försök till att ordna lite chicks wink

72 Inlägg
5 juli 2009
Hamberg skrev:
Haha, Ashki nu spårade du ur helt och hållet! Men jag kan väl kanske ge ett försök till att ordna lite chicks wink

Lite kjoltyg är väl aldrig fyskam?

Sök