4949
Sök

Någon som har en LED TV

283 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Undrar om någon har en LED TV, och om du isf är nöjd med den.
Fördelar och nackdelar, hur är bilden om man gillar titta på film m.m.

Tänkte skaffa mig en större TV inom kort och tycker att just Samsungs LED 55" är riktigt intressant med tanke på hur tunn och snål den är, vet doch inget om de är bra eller inte.

Artur

Studerande
727 Inlägg
4 juli 2009
Jag har, älskar bild kvaliten, och sånt. Bäst om man har nån blu-ray spelare alt. PS3 så får man en riktig bra känsla. Nackdelar, snål och skit vet jag inte än, för att jag köpte tv:n för ca 3dar sen tongue
Senast redigerat av xXchamXx94 (4 juli 2009)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
4 juli 2009
Inte för att jag har den.. Men jag sitter och kollar på den just nu, Tunn ser den ut och vara, snål vet jag inte heller..

Men ACK så dyr den var? Kollar jag på fel? Samsung 55" LED-TV - 7-serien UE55B7070XXE?

Iofs kollar jag på elgiganten, men 33 kanoner för en Tv ^^ xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

429 Inlägg
4 juli 2009
Allt handlar om hur man prioriterar.

// Pontus

283 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
Men ACK så dyr den var? Kollar jag på fel? Samsung 55" LED-TV - 7-serien UE55B7070XXE?

Är just en sån jag tänkte på, visst är 33' mycket pengar men allt nytt kostar mycket när det är nytt.
Plasman var ännu dyrare när den kom.

Tack xXchamXx94 för ett snabbt svar, enl spec så ska den vara snål.

Artur

9 108 Inlägg
4 juli 2009
Snål som i energisnål? Känns som om det kvittar på en tv för 30k+ smile

Studerande
727 Inlägg
4 juli 2009
r2d2artur skrev:
ExXtr3me skrev:

Är just en sån jag tänkte på, visst är 33' mycket pengar men allt nytt kostar mycket när det är nytt.
Plasman var ännu dyrare när den kom.

Tack xXchamXx94 för ett snabbt svar, enl spec så ska den vara snål.

Artur

Så lite så roll

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

283 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Snål som i energisnål? Känns som om det kvittar på en tv för 30k+ smile

Man måste ju tänka på miljön wink

3 390 Inlägg
4 juli 2009
Brorsan köpte en för någon vecka sen.. Och med Blueray är det en sjuk filmupplevelse.. Kollade på starwars och vart ju nästan yr, känn som man är med i filmen smile

Sen kom man hem och upptäckte helt plötsligt att en annans 37" lcd tv inte alls är särskilt stor och inte det minsta tunn tongue
Senast redigerat av WeDo (4 juli 2009)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

1 827 Inlägg
4 juli 2009
Om man säger såhär... Marginellt bättre än samsungs förra generation LCD men grymt mycket tunnare och snyggare.

Det enda som skiljer i tekniken är ju upplysningen av LCDplattan. I LCD TV är det lampor, i LED är det som det låter LED. Detta gör ju att man kan göra TVn plattare samt att man kan släcka pixlar bättre i mörka partier. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 juli 2009
Kan ju tillägga att 7070n innehåller en inbyggd "popcorn hour", alternativt "mediacenter" för å se film, spela musik osv.
Har man en annan lösning på detta redan så kan man köpa en 6050/6070 (enda som skiljer på numrena här är färgvalen) för den har exakt samma panel som 7- serien.

De sägs dra 100 watt, något en rätt kalibrerad Samsung LCD gör med, så räkna inte direkt med strömsparande.

52 tummaren kostar 34 papp på elgiganten ja, något mkt tongue Men 40 och 46 tummarna är ju ganska humant prissatta får man säga.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 juli 2009
Mortalis skrev:
Men 40 och 46 tummarna är ju ganska humant prissatta får man säga.

Men vem vill ha en köks-TV i vardagsrummet då? smile
Nej allt under 50" är lite litet. tongue

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök