7179
Sök

Hjälp med instalation utav grafikkort

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
Hejsan någon som kan gudia mig på msn att hjälpa mig att instalera ett grafik kort? kortet i fråga är ett ati readon 9200.. går inge bra detta fattar nada heller..

msn: *** adda nu snabbt!! wink
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (6 augusti 2006)

Bmw osv..

1 833 Inlägg
20 april 2006
Bah smälla i det där ditt nyvarande sitter, och avinstallera de gamla drivrutinerna, sedan installera drivrutinerna till det nya.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
det är inte så "bah" ;P har internt grafik nu och allt är instalerat och enligt enhetshanteran fungerar det korekkt men när ja stoppar i kontakten i kortet blir bara skämren svart sad

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
kom igen need help

Bmw osv..

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
20 april 2006
Jag är inte riktigt säker men om du inaktiverar det interna grafikkortet under enhetshanteraren och stänger av datorn, sätter i de nya kortet och startar den igen.
Då borde den känna av de nya kortet?
Testa de.

Lycka till wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2006
Är det svart hela vägen in i windows eller visas det när bios laddas om du kopplar skärmen på nya kortet?

Möjligt att det är att ställa om grafiken i bios att du använder ett annat kort än inbyggda isåfall.

Annars så ska du kunna komma in i windows genom att bara montera kortet och starta upp, ett 9200-kort har väl inte någon extra strömkabel eller sånt som krävs utan ska funka rakt av.
Nätaggregatet ska ju klara av ett 9200 också, inte så strömkrävande precis.

Blir väl att felsöka kortet i annan dator annars, men 1a frågan är om du får bild på kortet alls innan windows.?!

Jag tror på att du måste aktivera AGP (?) porten i bios alternativt är det någon hårdvarukrock som spökar, uppdatera bios isåfall.
Senast redigerat av Martin 9-3 (20 april 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Är det svart hela vägen in i windows eller visas det när bios laddas om du kopplar skärmen på nya kortet?

Möjligt att det är att ställa om grafiken i bios att du använder ett annat kort än inbyggda isåfall.

Annars så ska du kunna komma in i windows genom att bara montera kortet och starta upp, ett 9200-kort har väl inte någon extra strömkabel eller sånt som krävs utan ska funka rakt av.

Blir väl att felsöka kortet i annan dator annars, men 1a frågan är om du får bild på kortet alls innan windows.?!

nope svart hela tiden! måste ändras någonstans så datorn hajar redan från bios att det är ett annat kort ja vill köra med.. när man kmr in i windows hajajr datorn att de finns ett annat kort i med.. men innan hajajr den inte men det är svart både i bios och windows dock! sad fattar inte hur det kan va så förbannat svårt att instalera grafikkort men som sagt adda min msn och hjälp mig om du kan:) tar sån tid här

Bmw osv..

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Martin 9-3 skrev:

nope svart hela tiden! måste ändras någonstans så datorn hajar redan från bios att det är ett annat kort ja vill köra med.. när man kmr in i windows hajajr datorn att de finns ett annat kort i med.. men innan hajajr den inte men det är svart både i bios och windows dock! sad fattar inte hur det kan va så förbannat svårt att instalera grafikkort men som sagt adda min msn och hjälp mig om du kan:) tar sån tid här

ah, just det ja, det stod ju i windows att kortet hittats mm (trött som f*n) då är den ju inte inaktiverad helt iaf men omöjligt är det ju inte att något ska ställas om.

Har du möjlighet att stänga av det inbyggda grafikkortet ifrån bios så testa det men det ska gå att köra dual, kanske anledning till köp av 9200?, normalt sett så ska utgången funka från båda korten innan windows laddas och ev senare kan man i windows välja om man ska ha Dualview mm och körs bara på det inbyggda om man inte gör något, altså inte säkert att det är bild direkt.

Har du möjlighet att kolla kortet i en annan dator så du kan utesluta hårdvarufel?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 april 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Martin 9-3 skrev:

ah, just det ja, det stod ju i windows att kortet hittats mm (trött som f*n) då är den ju inte inaktiverad helt iaf men omöjligt är det ju inte att något ska ställas om.

Har du möjlighet att stänga av det inbyggda grafikkortet ifrån bios så testa det men det ska gå att köra dual, kanske anledning till köp av 9200?, normalt sett så ska utgången funka från båda korten innan windows laddas och ev senare kan man i windows välja om man ska ha Dualview mm och körs bara på det inbyggda om man inte gör något, altså inte säkert att det är bild direkt.

Har du möjlighet att kolla kortet i en annan dator så du kan utesluta hårdvarufel?

förstod inte mkt utav vad du sa nu ;P men kortet funkar iaf det satt i en annan burk för en vecka sedan! en polares gammla och han har uppdaterat sig så ja fick hans men iaf.. jag förstår inte speciellt mkt vet inte ens hur man går in i bios.. men först och främst vill jag instalera några bra drivrutiner (hittar inga)

Bmw osv..

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2006
https://support.ati.com/ics/support/KBA … tionID=640

där har du senaste officiella Catalyst 6.4 Drivarna iaf. Nu ska jag sova så jag orkar upp 04:40 så kanske jag är klarare i skallen i morgon tongue

Edit: fixade länken tongue som sagt. klarare i skallen wink

Low Speed
(Dial-up) 

Display Driver Only
Download 1 of 4 

11.9

04/12/06
Senast redigerat av Martin 9-3 (20 april 2006)

8 156 Inlägg
20 april 2006
Vad har du för moderkort?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
hp org typ .

Bmw osv..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 april 2006
enhetsinställningar i xp---->Avaktivera Interna grafikkortet skärmen blir svart lr så får du starta om och då tvingar den xp att använda det nya....

Old School Ford
600 Inlägg
22 april 2006
Jag frågar en fråga i "UseDubbelTurbo´s" tråd:

Hur ser man Temperaturen på Grafikkortet??

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 april 2006
Catling skrev:
Jag frågar en fråga i "UseDubbelTurbo´s" tråd:

Hur ser man Temperaturen på Grafikkortet??

tanka ett program som mäter tempen kommer inte ihåg vad dom heter just nu....använd google

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
enhetsinställningar i xp---->Avaktivera Interna grafikkortet skärmen blir svart lr så får du starta om och då tvingar den xp att använda det nya....

nope testat det med avinstalerade drivisarna till interna så startade det upp iaf fast med lägsta upplösning osv..

Bmw osv..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 april 2006
UseDubbelTurbo skrev:
MeloveGolf skrev:

nope testat det med avinstalerade drivisarna till interna så startade det upp iaf fast med lägsta upplösning osv..

näj näj näj inte avinstallera bara inaktivera det gammla kortet. Sen plugga i kontakten till nya när du startar om eller om det blir svart, på så sätt tvingar man xp att välja nöddrivrutiner så det blir lägsta upplösningen fast med nya kortet men man kan få prova ett par gånger om skärmen inte blir svart passar du också på att aktivera det nya såklart!!

Sök