5472
Sök

Problem med mute på min pioneer deh 4000ub

2 914 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
hej.

jag har nu på senare tid börjat få ett bekymmer med att det slår in mute (ingen volym) vid oönskade tillfällen (min pioneer deh 400ub. 1700:- betalade jag för den då jag köpte den). den är c.a 1.5 år gammal och har slitits ut och in några / många gånger, kollats på och pillats på. har även lämnat in den på lagning en gång då jag kortslutit den (direkt plus på skalet). kan det spela någon roll att den får jobba ganska hårt (volym 50 av 62 är standard nästan). spelar ibland över 4h i rad (dvs den blir ganska varm).
var lite problem just innan jag bytte bort min mercedes men börjar komma mer och mer "smygande" har börjat "på riktigt" nu efter en stund när jag haft den i min volvo 744, är ganska irriterande, (kan tilläggas att den ligger ganska löst, gissar att det är inge bra). har varit noga med att den har aldrig blivit utsatt för yttre våld!
kan det ha med min behandling att göra??

jävla elektronik tongue

Hamster
817 Inlägg
5 juli 2009
Kontrollera den svart/gula kablen (ATT, Telemute). Det är ingen skalad kabel men den är itne skyddat med en kabelsko och kan ställa till med mycket. Antagligen ligger den och jordar mot chassit.

Om den blir för varm så brukar den boota om istället. Står det mute/att i displayen eller försvinner ljudet bara?

2 914 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Keller skrev:
Kontrollera den svart/gula kablen (ATT, Telemute). Det är ingen skalad kabel men den är itne skyddat med en kabelsko och kan ställa till med mycket. Antagligen ligger den och jordar mot chassit.

aha okkej okej big_smile ska kolla det i morgon big_smile
keller skrev:
Om den blir för varm så brukar den boota om istället. Står det mute/att i displayen eller försvinner ljudet bara?

det slutar bara spela tongue blir helt tyst, precis som att man slår av stereon.
okej boota har jag aldrig sett den gör tongue ska kolla kabeln smile tackar så mkt big_smile

Sök