4802
Sök

Var hittar jag ett bildredigeringsprogram som är litet och gratis?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Jag skulle behöva ett bildredigeringsprogram som är bättre än paint och tillåter mig redigera i jpeg (ta bort nummerplåtar & lägga till en text, inte mer avancerat) men jag har inte utrymme för stora program på min eeepc och vill inte köpa något avancerat program.

Jag nyttjar givetvis hellre photoshop och liknande, men det kan vara skönt att kunna ta  bort skyltar och lägga upp bilder utan att åka hem.

Finns det freeware som klarar detta och tar lite utrymme?
Något ni kan rekommendera?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 juli 2009
Gimp såklart! smile Finns även i Windows- version ju.

http://downloads.sourceforge.net/gimp-w … -setup.exe exempelvis. Har väldigt mkt funktioner och är inte stort. 15.3mb att ladda ner iaf

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
ag lyckas inte få det att fungera. sad
Hjälp, snälla.

Har Win XP och får "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program."

4 005 Inlägg
7 juli 2009
ladda ner det igen, eller från en annan sida.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 juli 2009
Funkade för mig...kör också xp. Får la ladda ner de igen ja

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Testat alla länkar jag hittat och laddat hem det 20-30gånger från olika källor med samma bekymmer. hmm

Mollllgan
8 juli 2009
www.gimp.org?
Har du testat där med?
Uppstår problemet när du ska ladda hem det eller när du ska installera det?

Ha det fint.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 juli 2009
Måste nog vara när han klickar på installationsfilen, vilket är jävligt konstigt, men de finns ju fler redigeringsprogram, grejen me gimp e bara att du får väldigt mkt funktioner helt gratis

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Testat gimp.org. Eller den sidan länkar alla nedladdningar till sourceforge, där jag får samma meddelande efter att testat ladda ner och köra filen med både chrome och explorer, och det är det som jag skrev innan.

Det jag läst om programmet gör att jag tror att det är riktigt bra, och då vill jag givetvis ha det. tongue
Finns det något på datorn som kan göra att den vägrar installera, som antivirus (har avast) eller något annat? Eller kan jag tänkas sakna något program som krävs för installationen?

Mollllgan
8 juli 2009
Låter ju mysko att det inte vill alls.
Jag sj kör med vista och efter en formatering så är typ Gimp det första jag installerar.
Alla gånger jag sj har tagit hem installfilen har jag hämtat den från Gimp.org.

Sökte lite på just felmeddelandet och det stod följande :

Inside Internet Explorer, simply click on Tools, then Internet Options, then under Temporary Internet Files, click Delete Files…

Kan ju vara värt att testa...

Lycka till.

Mvh

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Efter att ha rensat allt i explorers historik, laddat filen till d: (c: fungerade inte filen på) så gick det tillslut.

TACK! big_smilebig_smilebig_smile

Mollllgan
9 juli 2009
Så då är det bara till att börja redigera och sedan visa upp mästerverken här wink
Gott att du fick igång det.

Ha det fint

Mvh

IddenH
9 juli 2009
Annars så finns det ju Picasa 3 som är googles enga bildredigeringsprogram smile Lagom litet och helt GRATIS! smile

Går fort att ladda ned.

Mollllgan
9 juli 2009
tipsar om

Detta Forum

Sök