7181
Sök

Ram, Signatur, stämpel Hur ?

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Jag vet inte om denna fråga hör hemma här eller om jag skall lägga den nån annanstan, Men den handlar ju om Foto och redigering. Annars får någon låsa eller flytta tråden !

Jag funderar mest på det här hur man gör för att kunna lägga sin egen stämpel eller signatur på ett foto. Eller på ett foto är väl inga problem, Men kan man inte göra den till nån typ av mall eller nått så att man slipper göra en ny till varje session, Det gäller främst Photoshop CS 3. Hoppas någon förstår min fråga annars får jag försöka förtydliga mig .

Tack på förhand !

___
\__
___o__|

Designer.
1 260 Inlägg
8 juli 2009
Googla på "photoshop macro tut" eller liknande. Bör vara det du är ute efter smile
Senast redigerat av MIKK0 (8 juli 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

354 Inlägg
8 juli 2009
Kan du inte bara göra en ny "bild" med en ram och din signatur som är i den storleken som bilderna din kamera tar. Sedan sparar du den och C+P in på var bild ?

Fotograf
253 Inlägg
8 juli 2009
Du kan spela in en batch i photoshop, dvs du spelar in det du gör med en bild sen kan du säga till PS att göra exakt samma sak till hur många bilder du vill.

En guide på hur du gör det:
http://www.youtube.com/watch?v=quRk6R_scLI

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

8 156 Inlägg
8 juli 2009
Du menar ett vattenmärke/watermark?
Det enklaste är att skapa ett nytt lager (layer) över den befintliga bilden och sen välja en lagom opacitet (genomskinlighet). Sen kopierar du in bilden som du vill ha som vattenmärke i det nya lagret.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Laxxen skrev:
Du kan spela in en batch i photoshop, dvs du spelar in det du gör med en bild sen kan du säga till PS att göra exakt samma sak till hur många bilder du vill.

En guide på hur du gör det:
http://www.youtube.com/watch?v=quRk6R_scLI

Det var nog detta jag hördes tala om . Får nog kolla upp det . Tack för alla tips : )

___
\__
___o__|

Sök