3486
Sök

Nissan skyline R33 tips och råd om vad som kan ändras och inte ändras

836 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Tja tänkte bara se om där finns någon me lite bra ideer om vad som kan göras me min skyline?
Alla synpunkter e välkomna!!

Mvh Kenny

558 Inlägg
8 juli 2009
hög drifting inspirerad vinge, vita dimljus sen något cleant kjolpaket smile

<3 Japs
680 Inlägg
8 juli 2009
Jag hade börjat med att byta stolar, fälgar och ratt iaf smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

836 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
hög vinge?? hur hög då?? hehe

836 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Arcangelus skrev:
Jag hade börjat med att byta stolar, fälgar och ratt iaf smile

Jo stolarna måste jy bytas smile...ratten med, men du tycker att fälgarna ska bort med?

28 Inlägg
8 juli 2009
Börja med att lacka om motorrumet, såg inte alls snyggt ut med
rött där när bilen är blå:) mvh

7 120 Inlägg
8 juli 2009
Jag hade smällt på en GTR vinge och några feta fälgar med en rejäl sänkning! Sen kanske bytt rat och stolar som någon nämnde smile

836 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
motor rummet måste absolut fixas smile funkar bara inte att ha det så!!! smile sänkning e inga problem då det sitter hks coilovers...hur ser gtr vingen ut??

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 juli 2009
Tror det här är GTR-vingen, ser i vilket fall grym ut på R33an!
http://joormumma.orconhosting.net.nz/32_1.jpg

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Evolution garage
275 Inlägg
9 juli 2009
kenny_crx skrev:
motor rummet måste absolut fixas smile funkar bara inte att ha det så!!! smile sänkning e inga problem då det sitter hks coilovers...hur ser gtr vingen ut??

Erick sprayade sitt motorrum svart då det ska vara mekbart. smile
Torka av det ordentligt med nått starkt först och använd inte den billigaste burken.

Flocka inredningen kanske? cool

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
grymt snygg vinge....

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
MissMums skrev:
kenny_crx skrev:

Erick sprayade sitt motorrum svart då det ska vara mekbart. smile
Torka av det ordentligt med nått starkt först och använd inte den billigaste burken.

Flocka inredningen kanske? cool

Men då måste han väl ha haft hela motorn ute? smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 juli 2009
går att fixa ändå om man plockar bort kringutrustning (lägger det över motorn) och maskerar allt annat.

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
går att fixa ändå om man plockar bort kringutrustning (lägger det över motorn) och maskerar allt annat.

Okej smile ja då får jag göra det big_smile för vill verkligen inte öppna huven och ha den röda fula färgen där inte big_smile och du verkar jy kunna en hel del om skyline så smile man kanske får kontakta dej om det e något smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Driver
2 111 Inlägg
9 juli 2009
Kan ju kika i min projekttråd för lite tips i idéer om vad man kan hitta på. Finns inga gränser med dessa bilar.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 juli 2009
Ur ren racingsynpunkt så ska ju motorrummet vara lackat i en ljus färg för att lätt upptäcka läckage av t.ex olja.
Då är ju svart den sämsta färgen.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
lite har man lärt sig, men bara att tjoa om det är något.
bli även medlem på www.skyline.se

Okej får väl bli medlem där..kanske lättare att få svar om något e fel på det forumet än på garaget

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Janken skrev:
Kan ju kika i min projekttråd för lite tips i idéer om vad man kan hitta på. Finns inga gränser med dessa bilar.

MVH Janken

Det ska jag absolut göra!

836 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
Ur ren racingsynpunkt så ska ju motorrummet vara lackat i en ljus färg för att lätt upptäcka läckage av t.ex olja.
Då är ju svart den sämsta färgen.

Mvh. David.

Ja men då blir jy frågan vilken färg som passar bra in me det blå...guld eller? smile

Sök