855 T5 motorlampan lyser

F_Brinley
8 juli 2009 · 40 Inlägg

Hej!

Har ett problem med min bil. Min elektoniklampa (lamda lampan)
Bilen går inte dyrt eller något sånt.
tempgivaren bytt för några veckor sedan, då den lyste.
Inlämnad på volvo å dem både felsökte och bytte den.

Har kollat alla kontakter å så, hittar inget fel...

Någon som kan ana varför den lyser ?

Sen undrar jag, jag bytte mitt kylarvatten idag.
När jag gasade åkte d inte över något vatten, men sen när han åkte ner till tomgång
åkte d över lite. Men kankse hade fyllt på lite för mkt. För nu har d inte varit något mer sen.

Marlboroman
8 juli 2009 · 8 234 Inlägg

Omöjligt att gissa varför den tänts, det finns massor med olika saker det kan bero på. Enda man kan tänka sig är att det inte är nåt allvarligare.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
F_Brinley
8 juli 2009 · 40 Inlägg

Marlboroman skrev:
Omöjligt att gissa varför den tänts, det finns massor med olika saker det kan bero på. Enda man kan tänka sig är att det inte är nåt allvarligare.

Okej. För märka inget på bilen. Testade att ta bort pluskabeln men den lyser ändå sen.
Se om jag åker in och felsöker lr hur jag gör.
Fungerar ju å den går som den ska.
Drar inte mer bränsle än förrut häller....

Peran Bilmekaniker
8 juli 2009 · 235 Inlägg

Du kan sj kolla av felkoderna, så slipper du lägga ut 400kr+,  öppna huven så ser du en diganoskontakt framför v-lykta (höger om du sitter i bilen dvs), tror de e a-7 du ska kolla på, du får googla de för o va säker dock, så lär där st¨hur du kollar de! Eller köp en hayns bok så står allt i den! big_smile   kopla på kontakten, på med tändningen, tryck en gg på knappen, skriv upp om det är annat än 1-1-1  tryck igen o kolla om där kommer flera koder!    raderar genom o hålla in 5 sec o vänta på a,,, ehh googla de! smile

F_Brinley
8 juli 2009 · 40 Inlägg

Peran skrev:
Du kan sj kolla av felkoderna, så slipper du lägga ut 400kr+,  öppna huven så ser du en diganoskontakt framför v-lykta (höger om du sitter i bilen dvs), tror de e a-7 du ska kolla på, du får googla de för o va säker dock, så lär där st¨hur du kollar de! Eller köp en hayns bok så står allt i den! big_smile   kopla på kontakten, på med tändningen, tryck en gg på knappen, skriv upp om det är annat än 1-1-1  tryck igen o kolla om där kommer flera koder!    raderar genom o hålla in 5 sec o vänta på a,,, ehh googla de! smile

Tack för hjälpen, kollar d du

v_8
11 juli 2009 · 33 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang