_Jonex_ skrev:
Oki, ser att jag fick på pälsen för att jag skrev 30 000 mil istället för 40k.. Gränsen ligger därikring iaf , i takt med att bilarna blir äldre och värdet sjunker så är det inte värt att byta automatlåda eller renovera motorn , som någon skrev. Det var min poäng.
Ni som skriver att ni har bilar som gått långt, tänk efter : Funkar verkligen allt ? AC/ ACC, all elektronik ?
Moderna Bmw kan gå långt men aldrig utan fel , växellägesgivare på automaten är en sån typisk pryl.
Vanos var inte helt lyckat det heller, massvis med rasade toppar har det resulterat i dom första åren dom byggdes , från mitten på 90-talet.
Saabs 9000 är ju kända för att ha en klimatkontroll som får fnatt ? Räknas inte det , Ni som är Saab-ägare ? Det är väl sånt Ni vill glömma bort för att hävda att era bilar är bäst..
Att Volvo´s "praktkombi" V70 rasar både lådor och motorer innan 20k , tycker jag är pinsamt.
Men så finns det ju Måndagsexemplar, och dom blir allt fler när priserna ska pressas.
Ett annat exempel är inredningen : En Audi , Volvo , Saab eller Bmw med skinnklädsel från början på 90-talet ser fortfarande fräsch ut idag. En skinnklädsel i dagens bilar är sliten efter 15 k mil.
Exempelvis Volvo med deras stolklädslar som spricker i sömmarna innan bilens ens gått 15k men garantin har ju lämpligen hunnit gått ut då.
Så nog f-n kan vi lugnt konstatera att dagens bilar INTE håller samma fina kvalitet som förr.