Japanare eller inte, men det är bättre kvalité på gamla bilar.
Själv är man såld mazda

Har haft min miata -91:a i 7 år nu, och det enda som gått sönder på den är termostaten, en vajer till en fönsterhiss och nu har ljuddämparen sagt upp sig. Annars har den bara rullat trots min körstil

Snart rullat 12.000 mil.
Sen har jag en 323F -90:a som vinterbil. Var ett riktigt lik när jag fick vantarna på den. Kärringen som haft den hade kört omkring med en trasig termostat.. Hur länge hon gjort det kan man bara sia om, men jag fick byta hela kylsystemet. Slangen innan termostaten hade gått av på mitten av värmen, så motorn hade rullat utan kylning.
Men efter kylsystemet, ett kamremsbyte och lite ny olja och filter så spinner motorn som om den vore ny, vilket jag är djupt imponerad av med tanke på misshandeln den fått utstå av förra ägarinnan

Sen är där ju "viss" rost på bilen. Den är rostbenägen, men hade det bara åtgärdats i tid så..
17.000 mil and going

Jag har haft en V70 -01:a, och en sak är säker; Jag ska aldrig mer ha en ny volvo. Dämpare runtom 2 gånger, ljuddämpare som sprack på mitten (rätt vanligt). Sen ska vi inte snacka om alla underbara elfel.. Bilen låste upp sig själv när som, den bokstavligen talat ÅT styrboxar till fönsterhissarna. Sen drack den en liter olja var 500:e mil.
Sist men inte minst så servicen hos volvoverkstäderna... Jag ska inte ens dra upp all skit jag råka ut för. En sak är säker, säger deras dator att det inte är nåt fel på bilen så är det ju inte det...
Sålde skiten vid 18.500 mil.
Utöver det så har jag haft en audi 80 -89:a. Den kostade pengar.. Lagom till man hade fått hyfs på alla länkarmar, bussningar, dämpare och el så rasa växellådan.. Vid 18.000 mil på mätaren

Kontentan är att om man bara byter olja, filter och kamrem/kamkedja som man ska så rullar gamla bilar bra långt

Rosten får man ju ta hand om i tid också givetvis, den kommer alltid förr eller senare..