BMW 2002 Turbo -73 "Grupp B"

Ohscar
11 december 2009 · 356 Inlägg

båge skrev:
ååååh, 2002! en drömbil ju!!  kommer lätt följas!

lämna in dom vita fälgarna du har på på breddning! skulle bli sjukt ball!

jobba på bara!

tack men de är inte mina borbet fälgar, tjyvlånade dom av garage grannen "Tumic" för att se hur jävligt de skulle bli med 9" tongue så jag ska leta vidare, jag säger det igen... om någon har en uppsättning BREDA fälgar ELLER en uppsättning splitfälgar i risigt eller bra skick över så skrik till!!!

tack på förhand smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
LocKtar Herr
11 december 2009 · 1 722 Inlägg

Kan säga att det är jävligt många som läser i tråden utan att skriva nåtsmile Jag är en bland dom, men kände att jag va tvungen o skriva nåt! lycka till me allt! Jag fortsätter läsa vidare, hejs!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Ohscar
12 december 2009 · 356 Inlägg

LocKtar skrev:
Kan säga att det är jävligt många som läser i tråden utan att skriva nåtsmile Jag är en bland dom, men kände att jag va tvungen o skriva nåt! lycka till me allt! Jag fortsätter läsa vidare, hejs!

Du har nog rätt, men att alla inte kommenterar förstår jag, men det är kul när man får lite respons på det som händer i garaget! smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
12 december 2009 · 356 Inlägg

Växellåda på ingång, dyker upp en getrag 265 låda förhoppningsvis i början på veckan, har man ett jävla flyt kanske man kan börja bygga om för den nya lådan nästa helg då de blir lite resor med jobbet i veckan så lyser fritiden med sin frånvaro för tillfället.

Senast redigerat av Sauce (27 december 2009)

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
_Fredrik
12 december 2009 · 2 788 Inlägg

Blev galet grymt med breddningskitet smile Fortsätt i samma stil...wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
båge montör och hobby mekaniker
14 december 2009 · 2 672 Inlägg

vad är det för bultcirkel och centrumhål på en 2002?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Ohscar
14 december 2009 · 356 Inlägg

båge skrev:
vad är det för bultcirkel och centrumhål på en 2002?

det är 4x100 , men centrumhålet vet jag dock inte vad det är, men det spelar mindre roll. i värsta fall är det för stort eller litet och då löser jag det då ifalld et är rätt fälgar som dyker upp smile även 4x102 kan fungera

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
20 december 2009 · 356 Inlägg

nya lådan har kommit hem och jag ska tvätta av den imorgon, så det kommer lite bilder då. ska palla runt 500hk så den borde hålla för det första motorbygget iaf!

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
21 december 2009 · 356 Inlägg

Sådär, sitter på tåget ner till hässleholm, tänkte fördriva lite tid med en projektuppdatering..
Nya lådan tvättades av igår och ska snart passas in i bilen såfort jag blir lite julledig smile
Getrag 265
https://www1.garaget.org/gallery/archive/62592/823224_5cqm13.jpg
nya lådan avtvättad

Senast redigerat av Sauce (22 december 2009)

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
pale Mensa -09
21 december 2009 · 132 Inlägg

ses imorgon wink

Röda bilar är SNABBAST!
Ohscar
22 december 2009 · 356 Inlägg

pale skrev:
ses imorgon wink

mycket riktigt, de gjorde vi smile men du.. min bil måste alltså bli röd, annars är den inte snabbast? detta låter oroväckande!

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
eVoIII
22 december 2009 · 38 Inlägg

sjukt nice bygge !

pale Mensa -09
23 december 2009 · 132 Inlägg

Sauce skrev:

pale skrev:
ses imorgon wink

mycket riktigt, de gjorde vi smile men du.. min bil måste alltså bli röd, annars är den inte snabbast? detta låter oroväckande!

det är helt rätt uppfattat, svarta bilar är näst snabbast och vem vill va "näst" snabbast smile

Röda bilar är SNABBAST!
Ohscar
30 december 2009 · 356 Inlägg

pale skrev:

Sauce skrev:

pale skrev:
ses imorgon wink

mycket riktigt, de gjorde vi smile men du.. min bil måste alltså bli röd, annars är den inte snabbast? detta låter oroväckande!

det är helt rätt uppfattat, svarta bilar är näst snabbast och vem vill va "näst" snabbast smile

otroligt! men jag lär få nöja mig med att bli tvåa, ska kika på färgprover här framöver men jag vet ungefär vad jag är ute efter, är nyansen jag inte är riktigt hundra säker på smile   (den blir inte röd)

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
trucker1
2 januari 2010 · 41 Inlägg

Ser bra ut,vad blir det för motor.Jag röstar på M10 smile

Ohscar
2 januari 2010 · 356 Inlägg

trucker1 skrev:
Ser bra ut,vad blir det för motor.Jag röstar på M10 smile

det blir en M10 smile sugtrimmad första året, sen blir det turbobygge till nästa säsong smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Kmyl
11 januari 2010 · 4 Inlägg

Helvete vad du gnuggar på, blir nice det där! Kör hårt! smile

Ät Gräs!
Ohscar
12 januari 2010 · 356 Inlägg

Som vanligt så skiter det sig med tidsplaneringen, hann inte passa in lådan i bilen i jul.. men den har iaf kommit till garaget. "woho..." nu kommer det nog dock stå vääääldigt still i en månad om inte nån annan än jag jobbar på bilen av någon skum anledning.. för jag drar till thailand, känns helt okej när det är -25 här hemma jämt nuförtiden wink

Första projektet när jag kommer hem i februari blir att kapa upp kardantunneln och passa in nya lådan, samt givetvis lyfta ut motorn, så jag sedan kan skicka iväg bilen till lacken för att slipa lite till,spackla och grunda där, sen överlåter jag resten till ett proffs smile  (var bara lugn, slipning och grundning görs av mig samt en kompis som har hygglig koll)


Peace out!

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
9 februari 2010 · 356 Inlägg

Rev ut motorn igår och snabbmätte nya och gamla lådan, blir till att korta kardanen med ca 6cm..
bilder kommer senare.

Tack tumic för hjälpen igår (då jag inte var på mitt bästa humör)

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Tiger1978 Fattig student
9 februari 2010 · 1 282 Inlägg

Det är coolt med 2002:or.. Fett udda nu för tiden.. Du får säga till om du ska göra dig av med dom vita fälgarna wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang