5401
Sök

Får inte mitt slutsteg att funka.

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Jo det är så här vart ute en kväll och körde polarna till stan hade igång min musik och allting funkade och var frid och fröjd hursom dagen efter när jag skulle in till stan så funkade inte mitt gammla slutsteg och efter att ha testat runt med olika kablar och så, så tänkte jag att jag skulle ta till och införskaffa mig ett nytt slutsteg då mitt gammla började få några år på nacken ändå. Hursom nu har jag suttit i snart 2 timmar och kopplat om kablar med en helt ny kabelsats och allting för att se ifall detta hjälpte men inget hände. Power lampan på mitt slutsteg tänds inte och jag har testat med att byta både remote och ström kabel men fortfarande ingenting som händer. Jag har till och med testat med en helt ny bilstereo för att se ifall det är min stero som krånglar men det funkar inte med den heller.

Jag har kollat alla säkringar och allting är helt och skall funka men jag får ingen ström alls på mitt slutsteg hur jag än gör och det börjar gå mig ordentligt på nervern. Undrar ifall det är någon som kan ha något förslag på vad som kan vara fel.

Slutsteget jag har är ett lågbudget men det duger gott åt mig det är ett Denver CAP-4100 jag har även kollat allt som stog i deras manual och testat deras felsöknings tips men inget händer. Snälla någon som har något förslag på vad fan som gör detta?

7 283 Inlägg
20 juli 2009
Mät vart du saknar kontakt.
Jorden, batteriet eller remoten.

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Testade det när mitt andra slutsteg slutade funka och då fick jag ström mellan ström kabeln och jorden och där imellan gick det ström kunde dock inte se något från remoten och jorden då mina mätpinnar går på minimum 12 volt och remoten ligger väll på 9 eller nått sånt.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 juli 2009
Zlappy skrev:
Testade det när mitt andra slutsteg slutade funka och då fick jag ström mellan ström kabeln och jorden och där imellan gick det ström kunde dock inte se något från remoten och jorden då mina mätpinnar går på minimum 12 volt och remoten ligger väll på 9 eller nått sånt.

Nej.....runt 12V är dte vanligaste.
Har själv märkt ett samband mellan remoten och bilens spänning så jag misstänker att den ger ut vad enheten får in.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Zlappy skrev:

Nej.....runt 12V är dte vanligaste.
Har själv märkt ett samband mellan remoten och bilens spänning så jag misstänker att den ger ut vad enheten får in.

Kass lampa på mätpinnarna jag har så det är mycket möjligt men hur som det verkar som att den får ström och allting verkar vara okej men varför i hela helsike går inte slutsteget igång? Finns ju ingen jävla power knapp där heller. *suck* blir så förbannat trött när det inte går som jag vill :< .

7 283 Inlägg
20 juli 2009
Du skrev ju precis att du inte fick ut något värde på remoten.
Då har du ju problemet där, antingen i stereon eller i kabeln.

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Brains skrev:

Nope dubbelkollade det nu ser inget mellan remote och jord så ja problemet borde ligga där men varför funkade det inte när jag bytade remote kabel och testade med en annan stereo? Borde det ju gjort tycker jag. Men men får luska vidare på det imorrn.

7 283 Inlägg
20 juli 2009
Mät bak på stereon och kolla så att den ger ut spänning på remoten.
Gör den det så kontrollera så inte kontakterna glappar, därefter byt kabeln om det fortfarande inte fungerar.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 juli 2009
Zlappy skrev:
Brains skrev:

Nope dubbelkollade det nu ser inget mellan remote och jord så ja problemet borde ligga där men varför funkade det inte när jag bytade remote kabel och testade med en annan stereo? Borde det ju gjort tycker jag. Men men får luska vidare på det imorrn.

Har du kopplat Jord & remote ihop  yikes ?? Eller har jag missuppfattat det fett mycket  ??  tongue

C H E V R O L E T <3

7 283 Inlägg
20 juli 2009
Children-Of-Bodom skrev:
Zlappy skrev:
Brains skrev:

Har du kopplat Jord & remote ihop  yikes ?? Eller har jag missuppfattat det fett mycket  ??  tongue

Han mätte mellan remote och jord.
Du kan ju inte ta bägge mätpinnarna och sätta dom på remoten wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 juli 2009
Testa att bara dra en kabel mellan plus och remote på steget för att se om du får igång det över huvud taget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Testa att bara dra en kabel mellan plus och remote på steget för att se om du får igång det över huvud taget.

Skulle man kunna göra för remoten är väll igentligen bara en vidare koppling från stereon till slutsteget med ström för att slutsteget skall starta när stereon startar eller nått jag fått om bakfoten? smile Skall även testa ovan att mäta remoten vid stereon men som sagt har ju testat med annan remote kabel så känns som att det är där felet ligger. Undrar nästan om det kan hänt något med sockerbiten den är kopplad på faktist inte tänkt på det ännu :> .

1 435 Inlägg
20 juli 2009
Zlappy skrev:
ChriZtoffer skrev:

Skulle man kunna göra för remoten är väll igentligen bara en vidare koppling från stereon till slutsteget med ström för att slutsteget skall starta när stereon startar eller nått jag fått om bakfoten? smile Skall även testa ovan att mäta remoten vid stereon men som sagt har ju testat med annan remote kabel så känns som att det är där felet ligger. Undrar nästan om det kan hänt något med sockerbiten den är kopplad på faktist inte tänkt på det ännu :> .

Du kan göra så för teständamål, det är dock ingen permanent lösning.

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Zlappy skrev:
ChriZtoffer skrev:

Fattar det känns dumt att köra slut på batteriet på det sättet tongue .

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 juli 2009
Zlappy skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Zlappy skrev:

Fattar det känns dumt att köra slut på batteriet på det sättet tongue .

Bara en kort stund för att se om steget går igång..........

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Borde väll räcka med en vanlig kabel mellan ström kabeln och remote porten eller?

1 435 Inlägg
20 juli 2009
Ta någon kabelstump bara, spelar ingen roll vad det är för kabel, det är bara styrström så steget kanske drar 0.100A smile

19 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Ta någon kabelstump bara, spelar ingen roll vad det är för kabel, det är bara styrström så steget kanske drar 0.100A smile

Funkar det inte med en vanlig remote kabel? smile Har en sån extra.

19 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Well har äntligen fixat det, det visade sig att den jävla jordkabeln inte funkade att sitta kvar på det stället det suttit på innan, vet inte varför men det gjorde så men after att vi borrat ett nytt hål och satt jorden där så funkar allting tip top igen smile .

Sök