Projekt VW Golf VR6 "Cheap ass räsing"

Tokken Team dBakuten
31 juli 2009 · 3 453 Inlägg

Nu har man kört golfen hem för första gången.. Med slirande koppling.. Tyckte
kopplingen såg helt ok ut, men tydligen tillräckligt dålig för att slira.

Så i morgon skall jag smyga till jobbet och börja med elsystemet och börja med poleringen.
Så imorgon kommer det lite nya bilder på goffe.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
1 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Fan har puckot gjort med elsystemet?? Herrejösses vad snekopplingar man har gjort..

Kommer fan ta hela dagen å reda ut.. sad

Polerat lite också.. för å se om det finns en lack under all skit.. och jo se på sjuttsingen.. det gör det! smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
ts85
1 augusti 2009 · 729 Inlägg

Kul projekt! Kommer definitivt att följas! smile (Hoppas på mer bilder, skit samma om dom e tagna med mobilen! tongue)

Steve_Wonder
1 augusti 2009 · 288 Inlägg

Snyggt polerad motor smile Många timmar lagt på de eller??? Håller själv på med min och de tar sin tid!

Lite bilder på karossen hade vatt fint big_smile

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
Tokken Team dBakuten
1 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Steve-StreetXNordic skrev:
Snyggt polerad motor smile Många timmar lagt på de eller??? Håller själv på med min och de tar sin tid!

Lite bilder på karossen hade vatt fint big_smile

Karossbilder ja... smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/76370/724443_873zo1.jpg
Goffe.. tillsnyggad.. smile Polerad då rå.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/76370/724445_01s5wb.jpg
Kassa mobilbilder men det får duga.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/76370/724447_qv9se7.jpg
Nynäsvägen Ring.. smile meca haninge är finurliga.. haha.

Mer ska ju hända med stackars goffe.. har ett otroligt missljud i fram. Måste undersökas.
Så den ska hissas upp igen och gås igenom. Kan vara ett riiiktigt dåligt hjullager men
det låter lite för mycket för det.. ska undersökas hur som haver.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
_Fredrik
1 augusti 2009 · 2 788 Inlägg

Riktigt spännande projekt! Motorn var nog den snyggaste VR6:an jag sett big_smile Bilen i övrigt gick inte av för hackor heller....smile Lycka till med allting big_smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
kotten17
1 augusti 2009 · 70 Inlägg

kolla in detta motorrum lite mer special  och fränare

http://www.garaget.org/?car=100902&image=951538

Audi RS3 (2018)
BMW 325 (1994)
Neo666
1 augusti 2009 · 474 Inlägg

Alltså skit snyggt polerad motor smile en del jobb syns. ska definitivt följa o se vad som blir av bilen hehe har sett den på blocket hehe den ser snygg ut iaf smile
Mvh Neo

Tokken Team dBakuten
2 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Neo666 skrev:
Alltså skit snyggt polerad motor smile en del jobb syns. ska definitivt följa o se vad som blir av bilen hehe har sett den på blocket hehe den ser snygg ut iaf smile
Mvh Neo

Mja just det.. blocket ja. Då var det en gravt sönderkörd motor.. och jag vet varför.

Vi kommer ner.. killens mamma väntar vid bilen, han hade glömt nyckeln till bilen och hade åkt
för att hämta den.

Efter en liten stund kommer han.. i en gul nissan silvia.. På ställ.. BRRROOOAAAA *pssscchhh*

Vi snackar lite om allt som är galet prutar lite.. sen skulle han hem.. Iväg som ett skott rundar
hörnan på parkeringen på tvären, återigen.. Broooaaaa *pssschh psschh* Fan han
hade ju knappt fått upp ett oljetryck innan det var full gas. roll

Så jag ligger inte vaken på nätterna och undrar varför framdäcken är skapligt slitna och bak
är som ny.. nä.. de e lugnt.

Men som sagt ny motor äar ihopplockad och den går nå sä jäkla bra, om det inte hade varit för en
taskig koppling.. jo jag vet jag vet.. man skulle bytt den på en gång med som vanligt så lät man
plånboken bstämma.. Men en ny är beställd så i veckan ska golfen rivas ner igen..

Kommer bilder på det också..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
2 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

_Fredrik skrev:
Riktigt spännande projekt! Motorn var nog den snyggaste VR6:an jag sett big_smile Bilen i övrigt gick inte av för hackor heller....smile Lycka till med allting big_smile

Tackar! smile

Senast redigerat av Tokken (2 augusti 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
2 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

kotten17 skrev:
kolla in detta motorrum lite mer special  och fränare

http://www.garaget.org/?car=100902&image=951538

Japp.. roligt motorutrymme dock så ser det ut å ha kostat en slant å få till..

Mitt motorrum har inte kostar mer än några hundralappar.. och en maaaaassa jobb.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Steve_Wonder
2 augusti 2009 · 288 Inlägg

Snyggt och stilrent bobykit...

Och dekalen va ju bara cool cool

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel
Tokken Team dBakuten
3 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Jo, idag lokaliserades det skärande ljudet från framvagnen.. Ena bromsoket låg fetfel kan man säga
och skrapad emot skivan.. även skölden låg emot och gned. Så lite smörj här å lite smörj där så var
det fixat.. tills golfklubban som sitter på växellådan lossnade.. låt mig säga så här.. utan den är det
väääääldigt svårväxlat.
Så varje dag är det något nytt som kräver översyn.

I morgon kommer nya kopplingen och packboxen jag beställt idag, så imorgon skall man börja riva igen.
Men men.. förhoppningsvis ska det gå bra.

SEN små barn.. SEN ska det köras!! smile

Just de! På fredag ska han besiktigas också.. så han blir laglig å köra.. smile
Må den gå igenom!

Senast redigerat av Tokken (3 augusti 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Neo666
4 augusti 2009 · 474 Inlägg

Tokken skrev:

Neo666 skrev:
Alltså skit snyggt polerad motor smile en del jobb syns. ska definitivt följa o se vad som blir av bilen hehe har sett den på blocket hehe den ser snygg ut iaf smile
Mvh Neo

Mja just det.. blocket ja. Då var det en gravt sönderkörd motor.. och jag vet varför.

Vi kommer ner.. killens mamma väntar vid bilen, han hade glömt nyckeln till bilen och hade åkt
för att hämta den.

Efter en liten stund kommer han.. i en gul nissan silvia.. På ställ.. BRRROOOAAAA *pssscchhh*

Vi snackar lite om allt som är galet prutar lite.. sen skulle han hem.. Iväg som ett skott rundar
hörnan på parkeringen på tvären, återigen.. Broooaaaa *pssschh psschh* Fan han
hade ju knappt fått upp ett oljetryck innan det var full gas. roll

Så jag ligger inte vaken på nätterna och undrar varför framdäcken är skapligt slitna och bak
är som ny.. nä.. de e lugnt.

Men som sagt ny motor äar ihopplockad och den går nå sä jäkla bra, om det inte hade varit för en
taskig koppling.. jo jag vet jag vet.. man skulle bytt den på en gång med som vanligt så lät man
plånboken bstämma.. Men en ny är beställd så i veckan ska golfen rivas ner igen..

Kommer bilder på det också..

Hehe a då kan man fatta varför motor dog fan smile men du har en ny så gamla bara skrot nu smile

illegal_streetracer
4 augusti 2009 · 178 Inlägg

riktigt nicee detta ska följas smile

gnytt
5 augusti 2009 · 265 Inlägg

Tyckte bilen såg riktigt fin ut, även motorn var fräch, tyckte det var det värsta jag gjort på mitt projekt när jag skulle högglanspolera den plana delen på insuget smile Jo som du skriver så kostar den motorn i länken multom att bygga, var lite sugen på den när den låg på blocket innan jag bestämde mig för att satsa på en vr6 turbo-motor istället.

Om jag inte minns helt fel lämnade den motorn runt 240 sug hk om det var på hjulen eller i motorn minns jag inte men helt klart ett dregel-objekt wink

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Tokken Team dBakuten
5 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Neo666 skrev:

Tokken skrev:

Neo666 skrev:
Alltså skit snyggt polerad motor smile en del jobb syns. ska definitivt följa o se vad som blir av bilen hehe har sett den på blocket hehe den ser snygg ut iaf smile
Mvh Neo

Mja just det.. blocket ja. Då var det en gravt sönderkörd motor.. och jag vet varför.

Vi kommer ner.. killens mamma väntar vid bilen, han hade glömt nyckeln till bilen och hade åkt
för att hämta den.

Efter en liten stund kommer han.. i en gul nissan silvia.. På ställ.. BRRROOOAAAA *pssscchhh*

Vi snackar lite om allt som är galet prutar lite.. sen skulle han hem.. Iväg som ett skott rundar
hörnan på parkeringen på tvären, återigen.. Broooaaaa *pssschh psschh* Fan han
hade ju knappt fått upp ett oljetryck innan det var full gas. roll

Så jag ligger inte vaken på nätterna och undrar varför framdäcken är skapligt slitna och bak
är som ny.. nä.. de e lugnt.

Men som sagt ny motor äar ihopplockad och den går nå sä jäkla bra, om det inte hade varit för en
taskig koppling.. jo jag vet jag vet.. man skulle bytt den på en gång med som vanligt så lät man
plånboken bstämma.. Men en ny är beställd så i veckan ska golfen rivas ner igen..

Kommer bilder på det också..

Hehe a då kan man fatta varför motor dog fan smile men du har en ny så gamla bara skrot nu smile

Ja precis.. Den är inget å ha kan man säga.. Billigare å köpa en utbytes än å försöka renovera.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
5 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

illegal_streetracer skrev:
riktigt nicee detta ska följas smile

Hehe ja det kommer lite nya bilder ikväll på golfen och "Kusinen".. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Tokken Team dBakuten
5 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

gnytt skrev:
Tyckte bilen såg riktigt fin ut, även motorn var fräch, tyckte det var det värsta jag gjort på mitt projekt när jag skulle högglanspolera den plana delen på insuget smile Jo som du skriver så kostar den motorn i länken multom att bygga, var lite sugen på den när den låg på blocket innan jag bestämde mig för att satsa på en vr6 turbo-motor istället.

Om jag inte minns helt fel lämnade den motorn runt 240 sug hk om det var på hjulen eller i motorn minns jag inte men helt klart ett dregel-objekt wink

Mvh/ Kibbe

Hehe ja, saken är ju den att golfen ska bli bruksbilen.. så jag tänker ju inte lägga ner flera
miljoner på den.

Men nu är kopplingen bytt också.. så nu går den så jäääkla bra.

Kommer som sagt lite fräsha bilder ikväll då jag fått tag i en bättre kamera.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
svedis _______mr street design________
5 augusti 2009 · 141 Inlägg

och nu e den besiktigad också råkar jag veta:P ibland e det bra med märken på bilen eller hur;)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Street-design.se
PSC/Pure Street Custom
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang