2261
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 november 2009
skalman1 skrev:
för att återuppta den positiva sidan så blir prylarna han lackar fina.   smile

Så ska det låta, nu har jag lärt dig big_smile Jag har också humor faktiskt wink

Håller med dig där, det blir kanonfint detta smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
skalman1 skrev:
dadde skrev:
Rquired skrev:
Ser ju kanon ut!

tackar tackar! smile jag tror inte att jag har fått en negativ kommentar någon gång under hela trådens resa big_smile

det ser RIKTIGT dåligt ut, skärpning!!!!!    så här kan det bara inte se ut, släpa ut skrotet och dumpa i ett dike för det här går åt helvete.   Din bil drar ner hela garaget.org i skiten!!!!! jag blir så förbannad när jag ser sånt här, det framkallar kväljningar.    delarna skulle bli finare om du kastade lera på dom istället! jag blir illamående när jag ser färgvalen du gör, hoppas du aldrig visar dig ute med den bilen för folk kommer att titta på bilen och skratta alternativt skrika att du har förstört en klassiker!!!!

bättre så?       smile

hade du varit seriös så hade det inte varit speciellt roligt tongue men nu log jag hela tiden medans jag läste big_smile
men skall du vara mer trovärdig så skall du bara skriva typ "ful bil, hoppas du dör" tongue alla negativa är kortfattade och överdrivna, plus att dom aldrig lämnar en anledning till varför det är dåligt smile

Och till alla andra grejer ni skrev:

Herr Dadde har mycket humor big_smile tack för att du har märkt det!
Och jag är glad över att ni fortfarande kollar in och skriver! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Förresten Volvo1968, du har bra syn wink det är molly som står där, så bilden är ganska gammal big_smile fruktansvärt trevlig och bra kille den där Anders! smile han visade mig Amazonen oxå, den verkar inte helt fyskam smile fast den ena va ganska dålig i golvet eller nåt har jag för mig :S men det är nog ett bra köp ändå! smile

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_Am … 16&w=1
Senast redigerat av dadde (4 november 2009)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 november 2009
Jo kollade och funderade starkt, vill ju ha 4 dörrars, och här med en tom kaross med, bara laga upp den tomma och flytta över allt big_smile Klart man kände igen molly, en pärla syns på långt håll wink

Fast det var ju det med pengarna.. sad Dagens KG-beställning var inte billig förstår du wink

Men Dadde, kommer snart ge mig på en 2 dörrars som det blir projekttråd med isf, får jag hoppas du tittar in i isåfall smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Jo kollade och funderade starkt, vill ju ha 4 dörrars, och här med en tom kaross med, bara laga upp den tomma och flytta över allt big_smile Klart man kände igen molly, en pärla syns på långt håll wink

Fast det var ju det med pengarna.. sad Dagens KG-beställning var inte billig förstår du wink

Men Dadde, kommer snart ge mig på en 2 dörrars som det blir projekttråd med isf, får jag hoppas du tittar in i isåfall smile

självklart kommer jag att kolla in din tråd isåfall  big_smile

2 164 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
skalman1 skrev:
dadde skrev:
skalman1 skrev:

det ser RIKTIGT dåligt ut, skärpning!!!!!    så här kan det bara inte se ut, släpa ut skrotet och dumpa i ett dike för det här går åt helvete.   Din bil drar ner hela garaget.org i skiten!!!!! jag blir så förbannad när jag ser sånt här, det framkallar kväljningar.    delarna skulle bli finare om du kastade lera på dom istället! jag blir illamående när jag ser färgvalen du gör, hoppas du aldrig visar dig ute med den bilen för folk kommer att titta på bilen och skratta alternativt skrika att du har förstört en klassiker!!!!

bättre så?       smile

hade du varit seriös så hade det inte varit speciellt roligt tongue men nu log jag hela tiden medans jag läste big_smile
men skall du vara mer trovärdig så skall du bara skriva typ "ful bil, hoppas du dör" tongue alla negativa är kortfattade och överdrivna, plus att dom aldrig lämnar en anledning till varför det är dåligt smile

Och till alla andra grejer ni skrev:

Herr Dadde har mycket humor big_smile tack för att du har märkt det!
Och jag är glad över att ni fortfarande kollar in och skriver! big_smile

okej, jag får träna på min elaka sida  big_smile

jag tycker att det är väldigt kul att se ett projekt som är på "normal" nivå, dvs inga fälgar för 50000kr, ingen lastbilsturbo osv. Utan det handlar om sånt som man har råd med och kan fixa själv med lite tålamod.        heja heja!    smile

och om någon stör sig på att färgen runnit lite på en remskiva så är det nog inte remskivan det är fel på....lol

hehe aa du får träna wink jo, nåt blingbling projekt är det verkligen inte tongue jag gör allt med en inkomst på 2900kr i månaden.. tongue så det hade tagit mig över ett år att köpa sånna fälgar du pratar om wink

jag tror inte att det kommer synas, det är remhjulet som sitter längst ner på motorn, så det kommer aldrig synas smile

1 574 Inlägg
5 november 2009
Blev bra med lackeringen! smile Du är inte intresserad av Öd kolvar och block till b20? är 0,15, eller 0,30 i överdimension smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
5 november 2009
Är blocket färdigborrat vovlokaxxen? smile

------------------

5 111 Inlägg
5 november 2009
Eller så ska det vara nåt i stil med AHAHAHAHA TIEEP ORKA SÅN BIL HAHAHA ASSÅ FAN SÄMST ASSÅ HAHAHA TIEEP GAMAL Å FUL av nån mupp som har lagt upp mammas skoda felicia med kulsitsar och tre biltemanavkapslar på sin sida...

2 914 Inlägg
7 november 2009
är det snart dax med någon uppdate? big_smile
vill se gamla molly igen på nya bilder big_smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 november 2009
en update snart eller? big_smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2 164 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Ikväll kan jag bjuda på några bilder på Molly, fast inte några speciellt roliga.. men det är ju bilder iallafall wink

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
9 november 2009
Nu är det snart natt roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

2 164 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Nu är det snart natt roll

kvällen är fortfarande ung wink jag la precis in bilderna från telefonen, så nu kommer dom! smile

2 164 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Update 9/11 -09

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/798745_lk3osf.jpg
ser lite ledsen ut.. hmm sopkvasten var jag tvungen att ha där för att däcket inte skulle ta i skärmen tongue

Tyvärr var detta allt jag har att erbjuda just nu sad hade tre nya bilder, två av dom såg precis likadana ut och den tredje var typ precis likadan som flera bilder ni redan sett (klarlackade värmepaketsdelar)

Men som plåster på såren, så tänker jag bjuda på en större och roligare update imorgon!!

2 164 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
Nu beger jag mig till garaget big_smile update om dagens jobb ikväll! big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 november 2009
skynda på, kan inte sitt o vänta hela dan wink

------------------

2 914 Inlägg
10 november 2009
Volvo1968 skrev:
skynda på, kan inte sitt o vänta hela dan wink

låt han jobba så det blir kvalitet på resultatet wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 november 2009
Update kommer väl runt midnatt idag igen? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 749 Inlägg
10 november 2009
Ger en uppmuntringssmiley till daddehttp://www.postsmile.com/img/emotions/99.gif

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Sök