27 december 2019
Trådstartare
Hej,
Min bmw var inne på storservice för några veckor sedan.
På något vis så började den läcka olja efter sevicen och jag åkte tillbaka och dom fixade felet direkt (dom hade råkat dragit sönder packningen så oljan trängdes ut på något vis.)
Iaf så fixades detta och fick en motortvätt som kompensationen.
När jag åkte där ifrån så fick jag ett felmeddelande att vänster blinkers bak var defekt och den blinkade fort.
Slog jag av sedan på blinkersen så fungerade den normalt.
Tänkte att det var något litet tillfälligt strul då detta inte återkom direkt. Men allt eftersom tiden gick har det blivit mer och mer och nu klagar den nästan hela tiden. Men inte konstant!
Jag har en tid hos bmw i slutet va januari men var förbi där idag, servicekillen trodde att man behövde byta hela baklampan. Han verkade dock rätt osäker eftersom han själv inte är mekaniker.
Har någon tips på vad detta kan vara?
Jag har googlat runt och det verkar oftast vara:
1, En kabel som är lite trasig och lägger sig emot ramen tex.
2, Något relä? Blinkersmodul?
3, Fukt?
4, Fel på hela lyktan?
Flera trådar jag läst på engelska så verkar det nästan aldrig vara hela lyktan det är fel.... på då flera personer bytt en eller flera lyktor men felet har kvarstått.
Saker jag gjort:
* Kollat alla kablar så gott det går
* Kollat efter fukt, ser helt torrt ut
Blinkersen blinkar starkt och alla ledlampor blinkar. Det enda som händer är att den blinkar fortare fast i takt.
Ursäkta lång text men hoppas någon har något förslag. Känner mig väldigt tveksamt till att byta hela lyktan om den troligtvis inte ens kommer hjälpa.
All hjälp uppskattas verkligen!
Tack på förhand!