5755
Sök

Audi Ägare Se Hit!!!----------- Grupp köp från USA

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
hejsan

Vi skall beställa motordelar från USA  (034 motorsport). och för att slippa fraktern så behöver vi  mera folk som köper från samma ställe (samma order)

Så är det nån här som e sugen på grejer från  034 motorsport??

Det vi skall handla är  H-profil och ramlager.. bland annat....

Den som är sugen på att handla från USA nu kan höra av sig till mig Sista anmälningsdag är 25 augusti beställingen läggs den 27 Aug till 034. hör av dig så fixar vi så  du hamnar på samma fraktsedel..

Varorna kommer att landa i Göteborg. och kan hämtas här. Varorna kan även skickas inom sverige men köparen betalar frakten från mig till dig....

Jag kommer uppdatera tråden ang betalning samt tilläggs information ang beställningar ..

Kontakt

okim
losgard

mvh // okim
Senast redigerat av Okim (27 juli 2009)

Mvh// Okim // Jocke

1 688 Inlägg
27 juli 2009
I första hand skulle beställningen avse vevstakar, men dom har ju mer än så. smile

Vevstakar till 2.2t med dagens kurs ~4600 kr; http://www.034motorsport.com/product_in … cts_id=459

Vevstakar till 1.8t med dagens kurs ~2900 kr; http://www.034motorsport.com/product_in … s_id=18333

Stakarna levereras med ARP bultar, balanserade och viktade i set med max +/- 1 gram skillnad.
Lager finns också, ~900 kr för vevstakaslagerna till 2.2t och ~750 kr till 1.8t.
ARP bultar till topplock 1.8t; ~950 kr.

Mer priset och delar finner ni på www.034motorsport.com

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 juli 2009
FAN hade ja haft mer cash så skulle ja haft en turbo därifrån hmm lr e de bara audi  ägare tillåtna? tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 688 Inlägg
27 juli 2009
sjovold skrev:
FAN hade ja haft mer cash så skulle ja haft en turbo därifrån hmm lr e de bara audi  ägare tillåtna? tongue

Alla som vill vara med får vara med i gruppköpet, men dom har bara delar till i huvudsak Audi, men turbos passar ju på fler bilar så. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Hornet85
27 juli 2009
bara tänk på att det blir tull och skat på också wink
Har bestält mycket från staterna till andra hobbyes jag har och det är 25% moms (skat) och runt 2-3% tull vilket gör att billiga saker inte alltid blir billiga när dom kommer.
Och det är också skat på fraktkostnade.

vilket innebär att köper jag något för 1000kr så kostar det innan det är färdig
1000 + 25% = 1250kr + 3%(säger vi) = 1285,5kr
Så många gånger kan man hamna på sverige priser bara tack vare tullen och momsen.
Många som inte tänker på det utan tänker bara fan vad billigt.

Säger inte att ni inte tänkt på det informerar bara wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 juli 2009
Hornet85 skrev:
Så många gånger kan man hamna på sverige priser bara tack vare tullen och momsen.
Många som inte tänker på det utan tänker bara fan vad billigt.

Säger inte att ni inte tänkt på det informerar bara wink

Köper man enstaka prylar som privatperson så är sannolikheten liten att tullen fångar din låda. Köper man mycket så är sannolikheten extremt stor. Tullen tullar hellre ett dyrt paket än ett billigt paket så att säga.  Skall man hård dra det hela så köper man själv slipper man tull, gruppköp så åker man på tull.

Sen blir frakten högre för mer grejor rätt att ni delar på en kartong. Sedan tillkommer frakten inom Sverige + en rackans massa jobb för dem som håller i gruppköpet.

Så poängen med detta gruppköp blir inte väldans stor tyvärr.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Hornet85
27 juli 2009
Har kört ca 50 paket genom tullen iår från utanför eu och av dom har 49 tullats och fått skatt pålagt.
Det har varit från 500kr upp till 15000kr packet och ja det har varit som privat person, så det är stor sanolikhet att sakerna kontroleras måste jag nog säga.

2 gånger prövade jag att sätta ner värdet på två saker, sakerna kostade 1900kr respektive 2000kr jag satte ner dom till under tull värdet alltså till 499kr men det räknade tullen själva ut sedan vad värdet var på sakerna. och satte det som svenska priser plus moms alltså svensk butikspris 3000kr sedan la dom 28% på det i tull och moms så det blev rätt dyrt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 juli 2009
Losgard skrev:
Vevstakar till 1.8t med dagens kurs ~2900 kr; http://www.034motorsport.com/product_in … s_id=18333

+ frakt om säg 150kr efter som ni delar låda + tull och moms på stakarna och frakten om ca 30% + frakten i sverige 125kr med bussgods = 4100kr

LGspeed tar 990kr/st *4 = 3960kr + frakt.

Tror det skulle bli billigare för er att gå ihop och köpra från LG faktiskt. (eller annan valfri importör av stakar)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 juli 2009
Enda sättet att få ner tullavgiften är om dom kan skriva ner värdet på innehållet i paketet.
Jag brukar handla märkeskläder som är svåra att få tag på här i sverige (typ affliction osv) på ebay, det blir svinbilligt och oftast markerar säljarna paketet som gift och skriver ner priset. Slinker igenom tullen nästan alltid. smile

Hornet85
27 juli 2009
skillnad på ebay handel och handel av företag, då företagen ska tull deklarera i USA wink
Inte många som vågar chansa bara för en kund

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 juli 2009
Jo det är iofs sant smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 juli 2009
Losgard skrev:
Som sagt så har jag fått en bra överenskommelse där dom bjuder på frakten.
Tullen slipper man aldrig, men moms/skatt går att komma runt. smile

Hörru.. Kan du skriva upp mej på ett ölglas då smile tror de va $10 smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 688 Inlägg
28 juli 2009
Som sagt så har jag fått en bra överenskommelse där dom bjuder på frakten.
Tullen slipper man aldrig, men moms/skatt går att komma runt.

Volymmässigt är det inte en pall vi tänkt beställa liksom smile
I huvudsak vevstakar, lager, packningar och mycket sånna smådetaljer som 034 säljer.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 juli 2009
Så jag får inget ölglas sad

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 688 Inlägg
28 juli 2009
HyperSonica skrev:

Hittar du ölglas på 034 sida så kör på, glasdetaljer är nog inget man ska beställa därifrån i vilket fall smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 juli 2009
Losgard skrev:
HyperSonica skrev:

Hittar du ölglas på 034 sida så kör på, glasdetaljer är nog inget man ska beställa därifrån i vilket fall smile

http://www.034motorsport.com/product_in … s_id=18582 Där har vi de... En sån till mej tack smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 688 Inlägg
13 augusti 2009
Intresset verkar obefintligt så vi skiter det hela istället.

124 Inlägg
14 augusti 2009
Synd, hade vart intresserad

Sök