Kooz å Bulle Bygger Ljud i Chrillesnakemans Camaro

Ksj
18 augusti 2009 · 1 217 Inlägg

Svårt att acceptera kritik?

Saab 900 "2.1an" (1992)
chrillesnakeman
18 augusti 2009 · 393 Inlägg

Ksj skrev:
Svårt att acceptera kritik?

Du fattar också fel.Man skall inte ge bilen kretik här i denna tråden på bilen. utan på bygget som kooz gjorde.

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
FreddeK
18 augusti 2009 ·

hoppas det inte blev dyrt för dig=)

Hamilton
18 augusti 2009 · 8 865 Inlägg

Lägger man ut en projekt tråd så är det väll med förhoppning om att man ska få en reaktion från användarna...
Tål man inte kritik så ska man defenitivt inte publicera bilder eller än mindre starta en projekt tråd.


Sen är det illa att det finns medlemar i forumet som inte kan ge konstruktiv kritik utan gnälla för gnällandets skull, men så är det det finns folk till allt och avundsjuka klär inte alla...

Senast redigerat av Hamilton (18 augusti 2009)

Fotograf på tierpidag.se
FreddeK
18 augusti 2009 ·

Hamilton skrev:
Lägger man ut en projekt tråd så är det väll med förhoppning om att man ska få en reaktion från användarna...
Tål man inte kritik så ska man defenitivt inte publicera bilder eller än mindre starta en projekt tråd.

Får hålla med här, ber man om en åsikt så får man ta den kritik som kommer, den går inte att välja på garaget.org=) Här döms man in på bara skinnet, och jag gillar det!

chrillesnakeman
18 augusti 2009 · 393 Inlägg

Hamilton skrev:
Lägger man ut en projekt tråd så är det väll med förhoppning om att man ska få en reaktion från användarna...
Tål man inte kritik så ska man defenitivt inte publicera bilder eller än mindre starta en projekt tråd.

Vi tål kritik som håller sig till ämnet och är av konstruktiv börd. Bygget är ju så ENKELT...kom igen nu!//Ninni

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Hamilton
18 augusti 2009 · 8 865 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Hamilton skrev:
Lägger man ut en projekt tråd så är det väll med förhoppning om att man ska få en reaktion från användarna...
Tål man inte kritik så ska man defenitivt inte publicera bilder eller än mindre starta en projekt tråd.

Vi tål kritik som håller sig till ämnet och är av konstruktiv börd. Bygget är ju så ENKELT...kom igen nu!//Ninni

Han inte klart med mitt inlägg innan ditt svar

Fotograf på tierpidag.se
Defcon Renaultskadad
18 augusti 2009 · 694 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Ksj skrev:
Svårt att acceptera kritik?

Du fattar också fel.Man skall inte ge bilen kretik här i denna tråden på bilen. utan på bygget som kooz gjorde.

oooookej, ljudbygget är jättetråkigt och relativt fantasilöst. kunde gjorts bättre. enligt min mening. och med lite mer arbete på bilen HADE den blivit snygg som fan ! men det är vissa saker som bara skär sig (sry för att jag tar upp bilen igen) den hade garanterat gått att få förbannat snygg. visst visst skall folk få göra som dem vill, men ibland blir d bara jävla fel, oavsett om ägaren till objektet e nöjd lr inte. och eftersom det är nerlagt så jävla mycket bingar på bilen förstår jag inte hur man kan få bilen att se så o-genomarbetad.. ta gärna diskussionen om du vill via PM då Chrille är en sur man som vägrar att lyssna på vad andra säger, sry, men "ÖDMJUK" som någon sa, det är han i mina ögon ICKE. balla inte ur, ta mitt inlägg med lugn !

discokapten Kapten på disco!
18 augusti 2009 · 1 729 Inlägg

Jag tycker att bygget saknar egen prägel, ser ut som vilket dussinbygge som helst, inget som sticker ut. Att tro att det är skithäftigt för att en "känd" bilbyggare tycker jag är löjligt, mer respekt till dom som verkligen bygger själva istället, har man tillräckligt med pengar så skulle man kunna få någon att bygga en flygande bil.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
camaro67 Meister
18 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

camaro67 skrev:

chrillesnakeman skrev:

Hej!!

Ok så du tycker så.Det är ok med oss.Men vi tycker det är lite synd att man inte kan se till bilens helhet i stället för att gnälla på små saker.Se som så här att det är kul att någon eller några VÅGAR sticka ut å skapa nått som ingen annan har på en sån här camaro.Hade det funnits alu vingar på dessa bilar från börgan hade ingen gnällt.Då hade folk gnällt på att man har liten vingen i stället.Förstår du hur jag menar nu???

Vi är mångkulturella å blandar gjärna alla länders godings saker på våran bil.Föresten så görs de mesta sakerna i asien till jänkare.Du finner nästan ingen sak som inte asinen är inblandade i till bilarna.

Japps dämparna skall väck framöver.Men dom sitter på för tillfället för att hade jag hafft bara raka ändrör utan dämpning så hade det vrålat lite för mycket för besiktingen skall god ta bilens ljud.
Det sitter raka 3" rostfritt under hela bilen från grenröret å bak.Så jag var tvungen att ha nån form av dämpning.

Det ser ju snyggare ut om man bygger in japs-dämparna det vet vi med. Ock om det inte blir andra slutburkar så skall det på ett fett custom-byggt boodykitt på bilen. från Veilside

Det kommer komma flera personer som kommer styla om jänkre framöver.Å det är bara roligt å kul att få se nyskapelser.

mvh//Snakeman

Jag gillar inte aluvingen för att dessa är fruktansvärt fula och de är inte stilrena någonstans och stilrent var väll något du vill uppnå? De är lika fula på en japs eller euro. Ska du köra cleant så ska du ha lilla läppen. Den är snyggast. Sen att de mesta tillverkas i asien är ingen nyhet. Men en liten hjälp på vägen om du vill ha en clean bil. Bort med tribalerna, kristallkronan, neonet och aluvingen. Då kommer du närmare en clean bil och jag kommer att rösta en 5:a vilket jag aldrig i världen skulle kunna tänka mig i dagens lägen. Och du byt ut växelspaksknoppen för den är väll lite väl epa?

Men snälla du, menar du att jag skall plocka bort ALLA delar på bilen så att det enda som återstår är hur den såg ut då den rullades ut från GM en solig dag-86? Menar du att jag skall återgå till total oansenlighet och alldaglig glans. DÅ tappas ju hela meningen med VARFÖR vi köpte den bilen en dag. Då kan vi lika gärna slänga ALLA pokaler, ALLA tidningsrepon som pryder våra väggar hemma rakt ner i klarälven. De hade lyst med sin frånvaro om vi behållit den bilen tröööööökig//Ninni

Jag kan väll börja med att säga att färgen är snygg och fälgarna är snygga. Men där tar det slut för mig. Det är min åsikt och det får du leva med. Mycket av det som sitter på din bil är inte nyskapande som du skrev tidigare utan ett steg till baks 5-6år. Bara att slå på The Fast And The Furious. Men det är din bil men jag säger bara vad jag tycker. Men jag ska väll komentera ljudbygget eftersom att de är de tråden handlar om. Det är inte heller något jag skulle gjort i min bil. tyvärr

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Emilius Avstängd
18 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Ksj skrev:
Svårt att acceptera kritik?

Du fattar också fel.Man skall inte ge bilen kretik här i denna tråden på bilen. utan på bygget som kooz gjorde.

Så fort man rullar ut bilen ur garaget eller tar en bild och lägger upp nånstans på nätet får man vara redo för kritik för det är ett fritt land, som tur är, eller tyvärr, det väljer man själv.

Jag tänker dock inte kasta skit,
då jag har lärt mig att har man inget snällt att säga behöver man inte säga nåt alls.

Bilen är inte min smak kan jag ju säga, då är jag helt ärlig, så att kommentera själva bilen gör jag inte.
Å andra sidan är jag inte mycket för stylingbyggen överlag, iallafall inte på prestandabilar,
knappt på något annat heller.

Men jag kan alltid uppskatta nån som vågar göra vad dem känner för utan att lyssna på andra,
oavsett hur jag själv tycker slutresultatet blir.

einherjer
18 augusti 2009 · 587 Inlägg

Jag hoppas ( och tror) att ägarna till bilen är nöjda med bygget och det är väl det som är den största delen av meningen , om sen folk gillar det är väl bara ett plus. Det är vad jag har att säga om det hela.

Over and out.

Masterworks
18 augusti 2009 ·

Jag undrar hur det kan bli en sådan diskution angående ett ljudbygge?
Vi har ju byggt ett liknande bygge i min bil och jag har då aldrig fått
så elaka kommentarer som han fått för sin bil? roll

Senast redigerat av Masterworks (18 augusti 2009)

262turbo
18 augusti 2009 · 1 004 Inlägg

Masterworks skrev:
Jag undrar hur det kan bli en sådan diskution angående ett ljudbygge?
Vi har ju byggt ett liknande bygge i min bil och jag har då aldrig fått
så eleka kommentarer som han fått för sin bil? roll

det skulle jag se som något bra....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Emilius Avstängd
18 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

Masterworks skrev:
Jag undrar hur det kan bli en sådan diskution angående ett ljudbygge?
Vi har ju byggt ett liknande bygge i min bil och jag har då aldrig fått
så eleka kommentarer som han fått för sin bil? roll

Du använder kicker, har matchande färg på nos-flaskan,
och det sitter i en snygg bil som endast gjorts snyggare med sina modifikationer,
därför får du inget klagomål från mig, tyvärr smile

PaintWorX rakäre
18 augusti 2009 · 1 275 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

PaintWorX skrev:
I was actually on your side brother ...........................


But then you threw a load of BIG Swedish words at me that i did`nt understand a damn thing !

Pick up the english word for ÖDMJUK. Then we can diskuss//Ninni

WOW you really have no respect for what anyone says to you do you ? good or bad :S


ÖDMJUK ? I thought that i was for once actually , other wise i would have said like everyone else and told you that it looks really crap , but i did'nt .

I then asked you "should the bass bins sit at different angles" and then asked if "it makes the sound better" And the only thing that you did was answer with some stone head racist " I bara talking svenska sprak you know va ! "


WTF

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Rawad C20LET
18 augusti 2009 · 1 041 Inlägg

Emilius skrev:

Masterworks skrev:
Jag undrar hur det kan bli en sådan diskution angående ett ljudbygge?
Vi har ju byggt ett liknande bygge i min bil och jag har då aldrig fått
så eleka kommentarer som han fått för sin bil? roll

Du använder kicker, har matchande färg på nos-flaskan,
och det sitter i en snygg bil som endast gjorts snyggare med sina modifikationer,
därför får du inget klagomål från mig, tyvärr smile

men vad har bilens Vinge, Ljuddämparen, Dekaler, o Neonen med ljudbygget att göra, han la upp tråden för att vissa sitt ljud bygge inte att bilens utsida o så, nu säger jag inte emot dig Emilius utan att jag inte förstår va folk håller på med, att man är så dum o börjar prata om nåt helt annat än va tråden skapt för...
surt att det finns sånt folk roll

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
PaintWorX rakäre
18 augusti 2009 · 1 275 Inlägg

Thats why i would like an adult (big boy) answer to my question !

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
einherjer
18 augusti 2009 · 587 Inlägg

(I can't understand how Crille could misunderstand you Paintworx when you was the first one who wrote something that was meant to be good critics.)

Senast redigerat av einherjer (18 augusti 2009)

Emilius Avstängd
18 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

Rawad skrev:

Emilius skrev:

Masterworks skrev:
Jag undrar hur det kan bli en sådan diskution angående ett ljudbygge?
Vi har ju byggt ett liknande bygge i min bil och jag har då aldrig fått
så eleka kommentarer som han fått för sin bil? roll

Du använder kicker, har matchande färg på nos-flaskan,
och det sitter i en snygg bil som endast gjorts snyggare med sina modifikationer,
därför får du inget klagomål från mig, tyvärr smile

men vad har bilens Vinge, Ljuddämparen, Dekaler, o Neonen med ljudbygget att göra, han la upp tråden för att vissa sitt ljud bygge inte att bilens utsida o så, nu säger jag inte emot dig Emilius utan att jag inte förstår va folk håller på med, att man är så dum o börjar prata om nåt helt annat än va tråden skapt för...
surt att det finns sånt folk roll

Jag har heller inte nämnt vingen, ljuddämparen, dekalerna eller neonet, inte heller ljudbygget,
har heller inte kritiserat alls.

Förstår vad du menar dock, vissas kommentarer är överflödiga, okej att citera just mig va lite fel,
då jag inte svävat iväg från ämnet och klagat på resten av bilen, men förstår ändå vad du menar.
Men folk får väl göra som dem vill sålänge det inte blir rasistiskt, politiskt eller riktigt uppkäftigt,
vilket jag dock har sett tendenser till två av dem tre sakerna här.

Nu tänker jag inte skriva mer, bara onödigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang