2995
Sök

Är detta ett kap eller kan jag lika bra slänga pengarna i sjön?

157 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Hej. Såg dessa http://mds.se/?artnr=CFR12 för typ inga pengar alls och undrar om det är okej, eller som att välja mellan pest eller kolera? Har ett steg som ska ge 2x50 rms som jag skulle kunna driva dessa med, och ska vara i en volvo 850. Har ingen större erfarenhet av varken mds eller billjud, men tyckte det såg billigt ut. Men jag kunde inte se några delningsfilter på bilden? eller var det dom små "nålarna" nere i bild?

4 005 Inlägg
3 augusti 2009
Du vet att du behöver en baslåda att sätta den i?
Bara koppla in på ditt slutsteg, svårt o veta om den räcker eller inte på din knapphändiga information men förmodligen.

Något delningsfilter behöver du inte.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 augusti 2009
Ehm länkade du verkligen rätt nu, är det inte MDS FCS625 du menar? Isåfall så jo det är "delningsfilter" med, men en väldigt enkel variant som består av ett par kondensatorer (längst ner i bild) men dom fungerar nog bra ändå, iaf för det priset. Om du kör dom på steg så bör du få rätt så bra ljud ur dom. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

157 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Blev fel i länken, det är Artnr: FCS525S2 på mds.se. Varför var den knapphändig? Undrar om det låter skit eller funkar okej, har original nu och det låter skit:P

329 Inlägg
4 augusti 2009
fredriko666 skrev:
Blev fel i länken, det är Artnr: FCS525S2 på mds.se. Varför var den knapphändig? Undrar om det låter skit eller funkar okej, har original nu och det låter skit:P

tror inte det låter mycket bättre än orginal som sitter i prova istället att köra dit seteg på orginal högtalarna innan du byter istället... om du nu inte redan har spelat sönder dom som sitter i vill säga..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Sök