Pris för att lacka bilen?

inyourbed
26 april 2006 · 53 Inlägg

Hur mycket kostar det att lacka om hela bilen?
Och hur mkt billigare kan det bli om man känner nån som kan göra det vid sidan om?

MilleN
26 april 2006 · 9 108 Inlägg

ja det går väl att hitta från 10.000 till 100.000. Känner man någon blir det självklart billigare.

Man får vad man betalar för brukar det heta wink Men för runt 15.000 bör man få en hyfsad lack på firma. (svart då)

inyourbed
26 april 2006 · 53 Inlägg

MilleN skrev:
ja det går väl att hitta från 10.000 till 100.000. Känner man någon blir det självklart billigare.

Man får vad man betalar för brukar det heta wink Men för runt 15.000 bör man få en hyfsad lack på firma. (svart då)

Okej, har en kompis som är lackerare och han kunde lacka för 8000:-
Ville veta om de var ett bra pris eller inte så de är väl rätt okej då smile

MTY120
26 april 2006 ·

det beror ju helt och håller på om det är solid , mettalic , pearl osv osv...

man kan få " på sidan av " lacker allt från 6000:- och uppåt,

alminjo SLK
26 april 2006 · 610 Inlägg

haha trodde du att kompisen skulle blåsa dj? big_smile då e de ingen kompis!!

inyourbed
26 april 2006 · 53 Inlägg

alminjo skrev:
haha trodde du att kompisen skulle blåsa dj? big_smile då e de ingen kompis!!

'
Haha näe.. Men kan alltid vara bra att kolla hur mkt de kostar egentligen osv. wink

Dirk Diggler
26 april 2006 · 375 Inlägg

inyourbed skrev:

MilleN skrev:
ja det går väl att hitta från 10.000 till 100.000. Känner man någon blir det självklart billigare.

Man får vad man betalar för brukar det heta wink Men för runt 15.000 bör man få en hyfsad lack på firma. (svart då)

Okej, har en kompis som är lackerare och han kunde lacka för 8000:-
Ville veta om de var ett bra pris eller inte så de är väl rätt okej då smile

Om han KAN lacka så kan han gärna få lacka min bil för 8000:- också. Tycker det är ett jäkligt bra pris om han är lackerare och om allt förarbete ingår förståss smile

Senast redigerat av Dirk Diggler (26 april 2006)

inyourbed
26 april 2006 · 53 Inlägg

Dirk Diggler skrev:

inyourbed skrev:

MilleN skrev:
ja det går väl att hitta från 10.000 till 100.000. Känner man någon blir det självklart billigare.

Man får vad man betalar för brukar det heta wink Men för runt 15.000 bör man få en hyfsad lack på firma. (svart då)

Okej, har en kompis som är lackerare och han kunde lacka för 8000:-
Ville veta om de var ett bra pris eller inte så de är väl rätt okej då smile

Om han KAN lacka så kan han gärna få lacka min bil för 8000:- också. Tycker det är ett jäkligt bra pris om han är lackerare och om allt förarbete ingår förståss smile

Japp allt ingår. smile

Suupra
5 juli 2007 · 29 Inlägg

han kan få lacka min bil me då wink

mstoltz Lackerare
5 juli 2007 · 159 Inlägg

Det var billigt!!

Tycker jag du ska ta!

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Masaru hater
5 juli 2007 · 656 Inlägg

aa min med, vi e 4st nu så då får han ju 32 lax, inte illa pinkat tongue.. haha men en hellackering brukar ju gå på en 16-20k, vanlig metalliclack då.. sen vet jag ju inte vad du e ute efter smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
5 juli 2007 · 3 585 Inlägg

Enbart lacken till min bil gick på runt 5.000kr. och det var även vad omlacken kostade smile. men 8000är ett super pris spec när förarbete ingår

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
MiuF
10 april 2008 · 157 Inlägg

han kan lacka min bil med isf!

Polish my nuts and serve me a milkshake!
Ford Focus Titanium X "Jo-fan Miljöbil" (2010)
Jensen80
11 april 2008 · 351 Inlägg

men ja har färg  och ja gör grundarbetet själv,de ända ja behöver är en som lackar bilen då måste de ju gå ner lite i  pris eller??

Dansken
Saab 900 2,0i "Lindito" (1997)
Sharky
11 april 2008 · 10 287 Inlägg

Kan du göra ett riktigt underarbete? (Jag vill inte jäklas - jag bara undrar).

Vad gör du om färgen trillar av efter tre veckor och lackeraren säger att det var fel på underarbetet?

Är det en "bilhandlarlack" så är det väl en sak men om man vill ha ett kvalitetsjobb med garanti så är det som vanligt. Man får det man betalar för.

/Göran

Jensen80 skrev:
men ja har färg  och ja gör grundarbetet själv,de ända ja behöver är en som lackar bilen då måste de ju gå ner lite i  pris eller??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
epix
11 april 2008 · 5 Inlägg

MilleN skrev:
ja det går väl att hitta från 10.000 till 100.000. Känner man någon blir det självklart billigare.

Man får vad man betalar för brukar det heta wink Men för runt 15.000 bör man få en hyfsad lack på firma. (svart då)

Men om jag vill ha den röd då?

wink

Mazda 3 Sedan "Advance Plus" (2010)
Mccoy
12 april 2008 · 143 Inlägg

Frågade en lackeringsfirma för några år sen, ville lacka om min Volvo 960 executive från mörkblå till diamantsvart och jag skulle lämna in en "tom" kaross med alla skärmar o dörrar löst. De ville ha 54.000 för allt jobb. Så den.. är nog fortfarande blå.. hehe

Kia Ceed 1,6 CRDI "ECO" (2009)
criller Aktiv Medlem
12 april 2008 · 1 303 Inlägg

inyourbed skrev:

Dirk Diggler skrev:

inyourbed skrev:

Okej, har en kompis som är lackerare och han kunde lacka för 8000:-
Ville veta om de var ett bra pris eller inte så de är väl rätt okej då smile

Om han KAN lacka så kan han gärna få lacka min bil för 8000:- också. Tycker det är ett jäkligt bra pris om han är lackerare och om allt förarbete ingår förståss smile

Japp allt ingår. smile

Han kan få lacka min med big_smile

Mvh Christian
BorraBon
15 september 2010 · 8 Inlägg

Han fixar vikken lack som är möjlig? wink

Katamso Superstar
16 september 2010 · 511 Inlägg

För 8.000 inkl förarbete e jag på oxå smile OM det e nåt bra dvs... har haft omlack på nästan alla mina porjekt och det har kostat mellan 10-20 tusen inkl förarbete o då kan jag ju säga att vissa inte va direkt bra... men för 8 och det e bra så ställer jag mej oxå i kö smile


//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang