Växellåda som palla för 500 - 600 hk?

BKRacing
6 augusti 2009 · 204 Inlägg

tjenare! jag undrar vad man ska ha för växellåda till en b230 motor som pallar runt 500 - 600 hk?  många snackar om bmw lådor men från vilken modell ska man ha ifrån?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
torpis Forummoderator
6 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

Supra mk3 smile  adapter har jag som passar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
BKRacing
6 augusti 2009 · 204 Inlägg

okej hur mycket kostar addaptern då?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
BKRacing
6 augusti 2009 · 204 Inlägg

hur många hk klarar en bmw 540 låda? ge massa förslag på bra växellådor häls manuella:)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
AudiFors
6 augusti 2009 · 906 Inlägg

torpis skrev:
Supra mk3 smile  adapter har jag som passar.

Det där lät intressant:) Vad pallar dessa lådor?

=)
Xuri One Man Clan
6 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

vad är målet med lådan ? att börna vid korvkoisken ? vad ska de användas till ?

en m90 låda tex håller rätt länge, jag har inte kört 5-600häst på en sån men innan man rensar drev krävs de mycke...å att stå å börna vid korvmojjen å belasta lådan med maxvrid å sen idiotväxling dödar de mesta..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
BKRacing
6 augusti 2009 · 204 Inlägg

jag vill ha en låda som håller! ingen m90 låda den kommer att gå sönder direkt! och börna vid korvmojen är en måste! big_smile

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
Xuri One Man Clan
6 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

745tic skrev:
jag vill ha en låda som håller! ingen m90 låda den kommer att gå sönder direkt! och börna vid korvmojen är en måste! big_smile

vad är de som är så kul med å börna ?
att belasta lådan med typ max vrid samtidigt som man idiotväxlar till en högre växel för att få lite däcksrök håller inte i längden..

finns ju folk som testa m90 med 5-600 häst å verkar ha håll rätt bra...
bilsport rasade ju lådan på turbocontainerna först med slicks å kamikaze start..
vet en nu som kör 409 drivhästar med m90 å de verkar funka..

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Forshem
6 augusti 2009 · 231 Inlägg

Xuri skrev:

745tic skrev:
jag vill ha en låda som håller! ingen m90 låda den kommer att gå sönder direkt! och börna vid korvmojen är en måste! big_smile

vad är de som är så kul med å börna ?
att belasta lådan med typ max vrid samtidigt som man idiotväxlar till en högre växel för att få lite däcksrök håller inte i längden..

finns ju folk som testa m90 med 5-600 häst å verkar ha håll rätt bra...
bilsport rasade ju lådan på turbocontainerna först med slicks å kamikaze start..
vet en nu som kör 409 drivhästar med m90 å de verkar funka..

Såvidare du inte fixar treans växel på m90 så håller dom inget vidare.
Ska du ha nått som håller så är det låda från antingen supra eller m3 som jag hade lagt pengarna på, kompisen körde med m3 låda i sin och han hade 540 bänkade häst och körde långtifrån lugnt och den höll som en dröm.

wildboy_87_
7 augusti 2009 · 1 062 Inlägg

Forshem skrev:
Såvidare du inte fixar treans växel på m90 så håller dom inget vidare.
Ska du ha nått som håller så är det låda från antingen supra eller m3 som jag hade lagt pengarna på, kompisen körde med m3 låda i sin och han hade 540 bänkade häst och körde långtifrån lugnt och den höll som en dröm.

M90 lådorna går bara sönder om man missväxlar! Å dem som e svetsade å förstärkta kan du sabba lika lätt med en missväxling

Så se bara till att inte missväxla så e allt lugnt wink

Mvh

Team Björkeryd
torpis Forummoderator
7 augusti 2009 · 10 572 Inlägg

M90 rasar vi på löpande band även med 300hk i våra busbilar medans bilarna med Mk3 supralåda aldrig har rasat.

Sen kan man alltid disuktera hurvida det växlas rätt...  men supralådorna håller.  Ena bilen 563hk andra bilen 579.4hk

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Xuri One Man Clan
7 augusti 2009 · 4 287 Inlägg

torpis skrev:
M90 rasar vi på löpande band även med 300hk i våra busbilar medans bilarna med Mk3 supralåda aldrig har rasat.

Sen kan man alltid disuktera hurvida det växlas rätt...  men supralådorna håller.  Ena bilen 563hk andra bilen 579.4hk

är lådorna genomgångna eller så på något sett?
eller helt orörda?

alltid kul å veta

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
camaro67 Meister
7 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

Zf-lådorna ifrån bmw håller bra. Sitter i m3, dieslar och 328:orna har jag för mig. Alltså 90-talarna. Annars är Tremtec t56 ännu stadigare. Sitter i Camaro och firebird från 93 och framåt. Samma låda sitter även i Vipern.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Stefan Varberg Supraman
7 augusti 2009 · 2 300 Inlägg

vet inte vad den heter men misstänker att den sitter i någon värre modell i bmw.
det e en 6 växlad med ettan neråt, e en getraglåda.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
azid Det som inte dödar gör ont
7 augusti 2009 · 2 668 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
vet inte vad den heter men misstänker att den sitter i någon värre modell i bmw.
det e en 6 växlad med ettan neråt, e en getraglåda.

260? tycker mig komma ihåg några sånna siffror.. kan ha fel

2slow
MrLila
7 augusti 2009 · 355 Inlägg

Hej!

Varför frågar de flesta hur mkt hk en vxl låda håller för, när det är vridet som dödar dem?

Räknar man kallt med att plocka ur en 600-700 Nm?

Barar en allmän undran.


Mvh Jonas

Mvh Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang