Eftersom det inte sitter intern säkring på steget så ska det i manualen rimligtvis finnas rekommendation på extern säkring, så brukar det vara i de manualer som jag har kikat i iaf.
Hur mycket RMS-effekt som steget kan ge ut vet jag inte, men om man räknar på ett "generellt" förhållande mellan max-RMS (dvs 50%) så borde det ger ut 800 WRMS i 1 Ohm bryggat. En del anser kanske att man inte kan räkna på det sättet, men någonstans måste man börja och detta antagande är inte helt overkligt.
800 WRMS vid 14,4 V (vanlig spänningsangivelse) och 55% verkningsgrad ger runt 101 A strömförbrukning. Om avsäkringen ska göras på 100 A så är 21 mm2 kabel den minsta rekommenderade arean, ifall kabellängden är 5 m så blir det teoretiska spänningsfallet ca 0,43 V. Det fungerar, men i mitt tycke är 30-35 mm2 kabel bättre och 140-150 A säkring (beroende på arean).
Strömkabeln dras lämpligast till ett kopplingsblock och sedan kan man dra två lite tunnare kablar (tex 16-21 mm2) till steget, eftersom dessa kablar är tunnare än matningskabeln så ska de ha egna säkringar (60-100 A). Kolla dock i manualen vilken extern säkringsstorlek som rekommenderas, i så fall ska någon av säkringsställena (lämpligast efter kopplingsblocket) följa den rekommendationen.

Alla säkringsstorlekar som jag har nämnt här är de största som "får" användas till respektive kabelarea enligt flera säkringstabeller, man kan alltså använda mindre säkringar (onödigt enligt min åsikt, såvida det inte har med stegets externa avsäkring att göra) men inte större.
Som jag har förstått saken så är just detta steg mycket känsligt för dålig matningsspänning och kan lätt pajja om det händer, därför måste bilens strömförsörjning vara stabil.
Med tanke på att steget tål 1 Ohm i bryggat läge så går det att parallellkoppla basarnas talspolar och bryggkoppla båda basarna på steget, men testa först att koppla en bas på varje kanal och lyssna hur det blir. Kommer att dra betydligt mindre ström då och steget får bra kontroll på basarna.