Audi 100 2.3E Avant -93 - åter i bruk :D

OpelMannenRacing Allmänt galen
10 augusti 2009 · 219 Inlägg

Då kommer tråden om mitt nyförvärv, köpte denna Audi i Skellefteå för vad jag tyckte ett rätt bra pris, då jag pratade med en polare om en annan som skulle kosta väll drygt de dubbla, iallafulla fall så var de dags för ett märkesbyte tyckte jag, eller inte helt, kadett ´79an är ju kvar, men hur som helst så fick morsan nys om denna på blocket (varför nu ens mor letar bil till sin son...) och jag var inte sen att ringa då jag fick nys om den, for ner i lördags och tittade och provkörde och bestämde mig, denna ska jag ha! och så blev de, efter 10 mil och 3 mil crusande står den stora tysken hemma på gården, bland oplar och en skogsgrön passat ´98 med 9200 mil på mätaren smile

Lite kort info om Audin

Kaross: C4 Avant med A6 lister och lysen bla, bi xenon konverterad
Drivlina: 2.3 liters femma på 136 friska, fempetlåda och endast grävdrift
Interiör, ljusgrå/svart med lite trevliga mätare och träpanel och nyare ecc´n som ser trevlig ut och funkar kalas
Hjul: RS4 17"are smile
Ljud: JVC spelare, Gas 12" bas i skuffen, 4 kanals steg, original högtalare i samtliga dörrar, spelar dugligt för en bruksbil iaf

Planer:
Interiör:
S4 ratt
nå fina mattor
röda led rör under framstolarna och brädan

Exteriör:
Fixa lite småskavanker (vad förväntar man sig av en bil som gått 26k mil och är 16 år gammal?)
RS4 front och kjolar
nerlack bak
takvinge
tonade rutor
Dahlbäck dekal i vindrutan

Ljud:
Nya högtalare i dörrarna
Nytt steg
Ny baslåda med nya basar

https://www1.garaget.org/archive/9/8068/162611/162611-1537942.jpg
https://www1.garaget.org/archive/9/8068/162611/162611-1537944.jpg
https://www1.garaget.org/archive/9/8068/162611/162611-1537990.jpg

Senast redigerat av OpelMannenRacing (5 september 2009)

b0nd3n
10 augusti 2009 · 1 944 Inlägg

min gammla älskling ! smile ska definitivt följa den här tråden !!

lyckat till !!

mvh Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
te_wik Forummoderator
11 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

Nämen, se på f*n. Jag som trodde att jag inte fick följa utvecklingen av denna bilen längre efter att b0nd3n sålde den, men tji fick jag.

Detta ska följas.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

b0nd3n skrev:
min gammla älskling ! smile ska definitivt följa den här tråden !!

lyckat till !!

mvh Andreas

tackar, hon ska vårdas ömt wink

OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:
Nämen, se på f*n. Jag som trodde att jag inte fick följa utvecklingen av denna bilen längre efter att b0nd3n sålde den, men tji fick jag.

Detta ska följas.


Mvh Tommy

ja tji fick du wink hon är tillbaka wink

te_wik Forummoderator
11 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:
Nämen, se på f*n. Jag som trodde att jag inte fick följa utvecklingen av denna bilen längre efter att b0nd3n sålde den, men tji fick jag.

Detta ska följas.


Mvh Tommy

ja tji fick du wink hon är tillbaka wink

Hehe, ge oss en update nu! big_smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:
Nämen, se på f*n. Jag som trodde att jag inte fick följa utvecklingen av denna bilen längre efter att b0nd3n sålde den, men tji fick jag.

Detta ska följas.


Mvh Tommy

ja tji fick du wink hon är tillbaka wink

Hehe, ge oss en update nu! big_smile


Mvh Tommy

har ju inte hänt nått annat än att jag bytt ut 10orna mot en tolva och kört 14 mil tongue ja mina pilotisar ligger på brädan också, men annars nada tongue

OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

Senast redigerat av OpelMannenRacing (11 augusti 2009)

b0nd3n
11 augusti 2009 · 1 944 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

den funderade jag på ! smile

kör på den !! helt klart, den och sidokjolar till o börja med !! big_smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
virre_one
11 augusti 2009 · 33 Inlägg

riktigt nice!

Audi A4 Avant 1.8TS "RoadlakeAudin" (2003)
OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

b0nd3n skrev:

OpelMannenRacing skrev:
vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

den funderade jag på ! smile

kör på den !! helt klart, den och sidokjolar till o börja med !! big_smile

japp, dom hade rs4 kjolar till denna med, helt klart bra pris, så vi får se vad som beställs då lönen kommer smile

te_wik Forummoderator
11 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

Frakten är väl rätt dyr? Använde deras kalkylator och fick fram frakten på kjolpaket (fram+bak+sidokjolar hö-vä) Frakten 80 Euro. Sen tillkommer väl tull osv.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
11 augusti 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:
vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

Frakten är väl rätt dyr? Använde deras kalkylator och fick fram frakten på kjolpaket (fram+bak+sidokjolar hö-vä) Frakten 80 Euro. Sen tillkommer väl tull osv.


Mvh Tommy

enligt polaren så är plasten levererad från polen för mindre än om du skulle köpt samma spoiler i sverige, och kvaliten är nästan bättre

te_wik Forummoderator
11 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:
vad tror ni om denna fronten? http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 18095.html
priset är helrätt och en polare som beställt en front från denna firma sa att passform och leveranstid är inget att klaga över

Frakten är väl rätt dyr? Använde deras kalkylator och fick fram frakten på kjolpaket (fram+bak+sidokjolar hö-vä) Frakten 80 Euro. Sen tillkommer väl tull osv.


Mvh Tommy

enligt polaren så är plasten levererad från polen för mindre än om du skulle köpt samma spoiler i sverige, och kvaliten är nästan bättre

Det må vara. Men är man inte nöjd så kan man ju glömma att returnera de sen tongue
Får se, jag har oxå funderat på att beställa därifrån men letar efter bättre alternativ.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
12 augusti 2009 · 219 Inlägg

jag satt och kolla runt lite och kom på nu hur jag vill ha audin

Utvändigt hade jag tänkt mig detta
* först och främst få en fräsch lack
* S6 originalplast
* antingen S6ans projektorstrålkastare eller angeleyes
* tonade bakrutor
* dahlbäck dekal i vindrutan
* tonade bakljus
* takvinge

Invändigt blir det
* Audi original sportstolar i samma färg som originalstolarna
* original gummimatta till skuffen
* Kolfiberinlägg istället för original trä
* treekrade Audi sportratten
* insynsskdd i skuffen om de finns öht

så blir den, dvs clean, men fet som få smile
blir mao lite S6 wannabe smile

Galad8
12 augusti 2009 · 1 997 Inlägg

Låter som att du har vettiga planer iallafall!

Ska bli skoj att se om du lyckas! smile

OpelMannenRacing Allmänt galen
12 augusti 2009 · 219 Inlägg

Galad8 skrev:
Låter som att du har vettiga planer iallafall!

Ska bli skoj att se om du lyckas! smile

oja big_smile den kommer bli fin

de tycker jag också big_smile kommer ta ett tag, ska göra en del i taget men då den väl är klar kommer den va fet också smile

LeafBox Lat Perfektionist
13 augusti 2009 · 6 359 Inlägg

jaa! Äntligen ngn med vettiga planer! Inge the fast and the furious skit eller japsdämpare här inte big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
OpelMannenRacing Allmänt galen
13 augusti 2009 · 219 Inlägg

LeafBox skrev:
jaa! Äntligen ngn med vettiga planer! Inge the fast and the furious skit eller japsdämpare här inte big_smile

sånt är inte min smak, den ska va clean och fet, inte sönderstylad, det är ju trots allt min bruksbil som för tillfället körs 6 mil per dag

OpelMannenRacing Allmänt galen
15 augusti 2009 · 219 Inlägg

träffade b0nd3n idag och fick bla nå gamla lyktor han haft på denna, med svart insats och kolsvarta blinkers, så de ska på så fort jag är någonstans där det finns verktyg så man kan byta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang