Audi 100 2.3E Avant -93 - åter i bruk :D

OpelMannenRacing Allmänt galen
16 augusti 2009 · 219 Inlägg

bucklad bakskärm efter krogbesök, några som mucka med varann och en blev typ slängd upp mot bilen, så numera är de en fin buckla på vänster bakskärm, ska in på skadeverkstan på måndag och se vad dom säger... men lär nog få skärmen omlackad iaf... tur att jag vet vilka det var...

te_wik Forummoderator
16 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
bucklad bakskärm efter krogbesök, några som mucka med varann och en blev typ slängd upp mot bilen, så numera är de en fin buckla på vänster bakskärm, ska in på skadeverkstan på måndag och se vad dom säger... men lär nog få skärmen omlackad iaf... tur att jag vet vilka det var...

Trist när sånt händer, men that's life. sad


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
16 augusti 2009 · 219 Inlägg

te_wik skrev:

OpelMannenRacing skrev:
bucklad bakskärm efter krogbesök, några som mucka med varann och en blev typ slängd upp mot bilen, så numera är de en fin buckla på vänster bakskärm, ska in på skadeverkstan på måndag och se vad dom säger... men lär nog få skärmen omlackad iaf... tur att jag vet vilka det var...

Trist när sånt händer, men that's life. sad


Mvh Tommy

Kommer aldrig parkera audin utan för O´learys i skellefteå något mer iaf

Rquired Allmänt envis
16 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Kul att man kan fortsätta följa Audin, så blir det ibland smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
OpelMannenRacing Allmänt galen
16 augusti 2009 · 219 Inlägg

Rquired skrev:
Kul att man kan fortsätta följa Audin, så blir det ibland smile

bra att jag la upp en tråd då smile

fredriq Olika
16 augusti 2009 · 907 Inlägg

Ska du ha lampor från A6/S6 (det är samma) måste du även byta huv och skärmar.
Lampor från 100 TDi och S4 passar rakt på däremot men ingrepp i det elektriska krävs, annars slocknar halvljuset när du tänder helljuset...

Vad får du betalt för att ha Dahlbäckdekalen?

Mvh
Fredrik
OpelMannenRacing Allmänt galen
16 augusti 2009 · 219 Inlägg

fredriq skrev:
Ska du ha lampor från A6/S6 (det är samma) måste du även byta huv och skärmar.
Lampor från 100 TDi och S4 passar rakt på däremot men ingrepp i det elektriska krävs, annars slocknar halvljuset när du tänder helljuset...

Vad får du betalt för att ha Dahlbäckdekalen?

framlysena ska bytas mot originalljus som fått svarta insatser och svarta blinkers, däremot stötfångarna blir S6.

haha inte ett skit, den satt där då jag köpte den och jag skulle tro det är b0nd3n som satt dit den, känns lite cepe-avbrytande så att säga med en dahlbäck dekal på trälisten ovanför handsfacket tongue

men stylingen känns oviktig nu, håller på att luska fram om jag får ut något på försäkringen... jag var inte så sugen på att måsta stå och spackla och hålla på, ska liks lacka en del sen iofs men spackla skärmar och sånt slipper jag helst

b0nd3n
16 augusti 2009 · 1 944 Inlägg

fredriq skrev:
Ska du ha lampor från A6/S6 (det är samma) måste du även byta huv och skärmar.
Lampor från 100 TDi och S4 passar rakt på däremot men ingrepp i det elektriska krävs, annars slocknar halvljuset när du tänder helljuset...

Vad får du betalt för att ha Dahlbäckdekalen?

du ska bara veta va jag fick för att ha dekalen där wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
te_wik Forummoderator
16 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

Vilken dekal, jag ser ingen? yikes


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
OpelMannenRacing Allmänt galen
16 augusti 2009 · 219 Inlägg

nu syntes det dåligt på bilden jag tog men det sitter en dahlbäckdekal på trälisten på passagerarsidan på instrumentpanelen

OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

Bilen fotad på Skellefteå Bils skadeverkstad, väntar på att få veta vad det kommer kosta att laga skärmen, det enda jag vet är att det kommer bli dyrt, för de kommer kräva omlack, så jag går och sneglar åt att fixa fram ett par liter färg, + grund och härdare och klarlack, sen be en bekant lägga en ny hellack på bilen och få en summa "under bordet" få se om den blir tornadoröd igen då eller om jag går på nått fränare... men jag kommer som sagt hålla koll på vars jag perkerar bilen.. det finns visst idioter i överflöd på en dle ställen, sen att idioterna inte vågar erkänna är ännu jävligare!!!!

b0nd3n
17 augusti 2009 · 1 944 Inlägg

Kör på hellack !! och kör absolut på Tornado röd, med flera lager klarlack !! smile ser gode bra ut då !!

hoppas det löser sig med bucklan, den va inte stor, men tillräkligt stor för man ska störa sig på den, och satt då på ett jävla ställe, blir bökigt om man ska fixa det där själv..

lycka till ! smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

jag tror nästan de, men dom skyldiga ska ju ändå ersätta för bakskärmen

när är du pepp att prova börja plasta dörrsidor?

b0nd3n
17 augusti 2009 · 1 944 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
jag tror nästan de, men dom skyldiga ska ju ändå ersätta för bakskärmen

när är du pepp att prova börja plasta dörrsidor?

kan plasta när som helst, men det är inte gratis med plast idag, och inte arbetet heller wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

de kostar att ligga på topp big_smile haha va glad att jag köpte audin wink du får ju asconadelar av mig wink räcker inte de tongue

OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/Foto0051.jpg
bytt framljus smile no more glimmers i blinkers okså

Knugcab
17 augusti 2009 · 5 111 Inlägg

tufft

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
tufft

självklart, de är ju min bil wink

virre_one
17 augusti 2009 · 33 Inlägg

nice blev det smile

Audi A4 Avant 1.8TS "RoadlakeAudin" (2003)
OpelMannenRacing Allmänt galen
17 augusti 2009 · 219 Inlägg

tackar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang