tja! har sökt lite men inte hittat någon likande tråd att fylla i
tänkte de vore kul att dela med mig av en ganska kul/komisk grej
finns en liten asfaltsplan som många brukar hålla till vid och sladda med sina bilar. åkte ner och kikade efter en biokväll med min tjej som var med. där stod det massa bilar parkerade och massa folk som vanligt. gjorde som jag brukar. inleder med en lång saftig sladd på 2:an. efter ca halva sladden (ca50m) ser jag att polisbilen står där och poliserna hoppar in i bilen. gasar på mer för att komma runt och ut igen. de blir väll en sladd på ca 100m totalt. drar på allt som går och fimpar alla lysen. gömmer mig men de hade tur och såg mig på nått sätt..
de va ganska arga. men jag var lugn och sa att jag erkänner allt. de fortsatte med arga röster. ja sa " jag har ju erkänt mitt fel" då blev de lugna och började förklara va som va fel och massa annat onödigt krimskrams. fick min böter på ynka tusen kronor för "ÅSTADKOMMIT ONÖDIGT STÖRANDE MED MOTORDRIVET FORDON" va betyder de ens? dessutom på en plats där de är minst 3km till närmsta byggnad som de bor folk i.. aja...
detta är då min första böter under mina 3 år bakom ratten
hehe mjo. jag trodde de skulle sluta på typ 4-5tusen som de gjorde för en polare.. men han lekte 3 varv i en rondell iofs :S
tackar när är de klubbträff då?
Rquired
nä jag tyckte de kunde vara kul att dela med sig bara jag tar böterna utan protest
Komiskt att du även låter stolt på nåt sätt över att du åkte dit.. Men som sagt. Bloggmaterial.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Störande av allmän ordning tror jag det heter, fick detsamma, också 1000 kronor. Dock så försökte jag inte smita när jag såg farbror blå då det skulle kunna blivit avsevärt värre? Känns riskabelt att försöka fly från lagen för något så banalt som en sladd.