1807
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

1 655 Inlägg
22 januari 2010
Jag har länge velat bygga nått fränt på en R5:a och man blir ju inte mindre sugen när man ser ditt projekt! big_smile

Tummen upp!

Renaultskadad
694 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Munkis skrev:
Jag har länge velat bygga nått fränt på en R5:a och man blir ju inte mindre sugen när man ser ditt projekt! big_smile

Tummen upp!

gör d ! jag har bra me grejjer över. du kan få en hel GTE med gjolpaket och coilovers med mera. har bra me grejjer här hemma =P

32 Inlägg
22 januari 2010
Tumic skrev:
Är det någon spec anledning till varför du inte bes. med rätta motorn? min har gått igenom utan problem ett par gånger iaf smile

Det har min gjort med 16v motor några gånger smile

Renaultskadad
694 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
volymmannen skrev:
Tumic skrev:
Är det någon spec anledning till varför du inte bes. med rätta motorn? min har gått igenom utan problem ett par gånger iaf smile

Det har min gjort med 16v motor några gånger smile

jo skall besiktiga med den med motorn, lr försöka iaf, men d blir nästa år. har inte tid om d skulle bli krångel i år

Intresseklubben
673 Inlägg
23 januari 2010
IMPRAZERN skrev:
FY fan  vad bra detta blir big_smilebig_smile har inte kollat in din tråd på länge, men fan va glad jag blev att se dnena igen big_smile nu är den ju nästan klar big_smile riktigt snyggt med lacken och motorn ser ju bara för grymt ut big_smilebig_smile Nu måste det väl kännas gött när du ser resultat big_smilebig_smile

prenumererar du inte PAJK !? ah fan inte långt kvar. kommer lack på dörrar, bagga, framskärmar och huv nu i helgen. OM d känns gött !? så jäääävla nöjd !

Klart jag gör ;P Har jag ju gjort sen dag ett med första tråden du gjorde, ffs ;D men har ju fan knappt varit inne på garaget, eller vid en dator i huvudtaget big_smile + roligare att se en stor förändring när man väl klarar istället för se att du bytt en mutter eller två ;D

Men längtar ju riktigt tills den e helt klar big_smile Är det turné med den i sommar eller? smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
IMPRAZERN skrev:
FY fan  vad bra detta blir big_smilebig_smile har inte kollat in din tråd på länge, men fan va glad jag blev att se dnena igen big_smile nu är den ju nästan klar big_smile riktigt snyggt med lacken och motorn ser ju bara för grymt ut big_smilebig_smile Nu måste det väl kännas gött när du ser resultat big_smilebig_smile

prenumererar du inte PAJK !? ah fan inte långt kvar. kommer lack på dörrar, bagga, framskärmar och huv nu i helgen. OM d känns gött !? så jäääävla nöjd !

Klart jag gör ;P Har jag ju gjort sen dag ett med första tråden du gjorde, ffs ;D men har ju fan knappt varit inne på garaget, eller vid en dator i huvudtaget big_smile + roligare att se en stor förändring när man väl klarar istället för se att du bytt en mutter eller två ;D

Men längtar ju riktigt tills den e helt klar big_smile Är det turné med den i sommar eller? smile

haha joo d e ju sant =P de kan du ge dig på ! bara jag har ngn att åka me av polarna. inte kul att åka ensam bil. men träffar/utställningar i gbg blir d LÄTT

Intresseklubben
673 Inlägg
24 januari 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:
IMPRAZERN skrev:

haha joo d e ju sant =P de kan du ge dig på ! bara jag har ngn att åka me av polarna. inte kul att åka ensam bil. men träffar/utställningar i gbg blir d LÄTT

det lär väl inte vara några problem? tongue såg ju den oranga R5an förra sommaren här i göteborg mycket smile I sommar så är det alltid massa sköj på sommarkvällarna smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

det lär väl inte vara några problem? tongue såg ju den oranga R5an förra sommaren här i göteborg mycket smile I sommar så är det alltid massa sköj på sommarkvällarna smile

fän va naajs ! smile Föresten. lacken sket sig i helgen. men skall börja me grejjerna efter jobbet i morn i stället.

Renaultskadad
694 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/845295_qmq6hq.jpg
nya pluppar. aningen frächare !

Intresseklubben
673 Inlägg
25 januari 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:

fän va naajs ! smile Föresten. lacken sket sig i helgen. men skall börja me grejjerna efter jobbet i morn i stället.

fan va surt hmm/ Hoppas du får en tid snart igen då.. men blire elmia då? och hänga utanför? big_smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

fan va surt hmm/ Hoppas du får en tid snart igen då.. men blire elmia då? och hänga utanför? big_smile

aa d va lite skit. men skall upp nu efter 4 och jobba me grejjerna smile jag hoppas faan på elmia ! ställa ut vete fan asså, men åka dit med den vill jag fan hinna till ! d skall nog gå. ställa ut får väl bli nästa år typ.. fast man vet jag aldrig, jag kanske slänger iväg en förfrågan om att få ställa ut i år, men då skall bilen va klar. vill inte ha kniven mot strupen OM ngt skulle skita sig =/

Intresseklubben
673 Inlägg
25 januari 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:

aa d va lite skit. men skall upp nu efter 4 och jobba me grejjerna smile jag hoppas faan på elmia ! ställa ut vete fan asså, men åka dit med den vill jag fan hinna till ! d skall nog gå. ställa ut får väl bli nästa år typ.. fast man vet jag aldrig, jag kanske slänger iväg en förfrågan om att få ställa ut i år, men då skall bilen va klar. vill inte ha kniven mot strupen OM ngt skulle skita sig =/

Nä det är jävligt sant, men det är ju bara sätta dig ner och ta en funderare, och se vad som behövs göras och hur lång tid det kan ta och lång tid du har på dig.. för Elmia är ju 2-5 april smile Men hade ju varit nice att haft sin bil där, iaf efter denna tid du slitit ;D hjahah.. den är ju sjukt fräck liksom ;D

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

Nä det är jävligt sant, men det är ju bara sätta dig ner och ta en funderare, och se vad som behövs göras och hur lång tid det kan ta och lång tid du har på dig.. för Elmia är ju 2-5 april smile Men hade ju varit nice att haft sin bil där, iaf efter denna tid du slitit ;D hjahah.. den är ju sjukt fräck liksom ;D

ajjemän. jag har den klar till elmia. men vill lova ngt. mer än till mig sj ;P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846162_jhq5ud.jpg
Kom då upp till krille och började på dörrarna. slänge in den rostigaste i blästerskåpet.. och rost fanns d =P men fan inte i någon fals lr dyligt. "mkt" frächa dörrar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846166_pb6v5m.jpg
två stora jävla fläckar. passagerardörren var den som var sämst. men otroligt friska undertill var båda. förardörren var för övrigt inte original, en ny dörr från fabrik.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846183_qlvyuv.jpg
hörnet på passagerardörren var brutalt.. fast ändå inte så illa

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846186_xkgozz.jpg
moahaha

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846188_db9xji.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846189_zfmfaz.jpg
skall d bli rakt så skall d !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846193_rvme09.jpg
fy faan va tid d tar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846197_ub81ut.jpg
förardörren nääästan klar för slipgrund. näääästan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846199_yl6sp0.jpg
så långt kom jag idag tongue mer kommer i morgen !

Renaultskadad
694 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Sitter i Valet och kvalet om jag skall ta hem dessa.. är ju jävligt sugen !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/846229_97k8jc.jpg
MUMMA. skall bara kolla va belägg kostar. mindre problem kanske..

7 Inlägg
25 januari 2010
haha. du hinner knappt hem innan bilder läggs upp. bra

Renaultskadad
694 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
mazdamannen skrev:
haha. du hinner knappt hem innan bilder läggs upp. bra

haha, naaa SÅ illa är d inte riktigt tongue va tror du om Wilwood Powerlite ? smile

1 738 Inlägg
25 januari 2010
Grymt projekt!!! hur många r5:or har du igentligen? :p vad var det guldiga för något? till vilken nytta?

lycka till!!!!

Renaultskadad
694 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Grymt projekt!!! hur många r5:or har du igentligen? :p vad var det guldiga för något? till vilken nytta?

lycka till!!!!

Tackar ! haha, jag har fyra stycken GTE.
d guldiga är Guldfolie. Värmereflekterande. hålla borta värmen från grenröret från insuget och div. andra delar

Intresseklubben
673 Inlägg
25 januari 2010
Detta ser ju riktigt bra ut big_smilebig_smile  fan va du fick slipa på dörrarna ;D samlar du på rost elleR? ;D beställ bromsoket för fan ;D

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Detta ser ju riktigt bra ut big_smilebig_smile  fan va du fick slipa på dörrarna ;D samlar du på rost elleR? ;D beställ bromsoket för fan ;D

no shit. plåtrena >_< varråå samlar på rost ? d e ju precis d jag inte samlar på =P
mjoooa får nog fan slå till på dem asså...

Sådär, då var oken betalda och på väg hem HIHI
Wilwood Powerlite
Senast redigerat av Defcon (26 januari 2010)

Sök