1650
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
23 maj 2010
En gammal datsun eller vad är det för nåt? Orginal nu eller trimmad?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Renaultskadad
694 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
En gammal datsun eller vad är det för nåt? Orginal nu eller trimmad?

Japp, en Datsun 1200 Coupe. än så länge är den helt original och orörd. men har stooora planer smile

Intresseklubben
673 Inlägg
23 maj 2010
hahaha, fan va cool bil du köpt big_smilebig_smilebig_smile  jag som hade tänkt att slippa följa projekt trådar.. men detta lär ju inte gå (?) ;P bara förbereda sig att följa ett till då big_smilebig_smile men nu vill jag bara fokusera mig på r5an ;D och detta kan ju göra att du vill bli klar med r5an snabbare så du kan börja med datsun ;D

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
hahaha, fan va cool bil du köpt big_smilebig_smilebig_smile  jag som hade tänkt att slippa följa projekt trådar.. men detta lär ju inte gå (?) ;P bara förbereda sig att följa ett till då big_smilebig_smile men nu vill jag bara fokusera mig på r5an ;D och detta kan ju göra att du vill bli klar med r5an snabbare så du kan börja med datsun ;D

=P ja d e inte lätt asså ! tongue nej, tror inte jag kommer lägga upp en tråd på datsun innan R5an e "klar" orkar inte hålla på med två bilar samtidigt. och orkar inte ha pressen att uppdatera två trådar. så renaulten först smile även om det planeras för fullt för datsun

Intresseklubben
673 Inlägg
24 maj 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

=P ja d e inte lätt asså ! tongue nej, tror inte jag kommer lägga upp en tråd på datsun innan R5an e "klar" orkar inte hålla på med två bilar samtidigt. och orkar inte ha pressen att uppdatera två trådar. så renaulten först smile även om det planeras för fullt för datsun

Hehe, fan va nice big_smile men det blir kanon ;D men du kan ju börja skriva vad du ska göra med datsun big_smile

/Mvh Andreas

S40 T4
584 Inlägg
24 maj 2010
vi vill ha uppdatering big_smile

Renaultskadad
694 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

Hehe, fan va nice big_smile men det blir kanon ;D men du kan ju börja skriva vad du ska göra med datsun big_smile

aaa. vad som skall göras med datsun vad jag tror är (planerna ändras ju hela tiden) att jag skall försöka få den besiktigad, sen sänka och på med Rota RB fälgar och däck med lite stretch, så skall jag köra den som brukis tills jag river ner den helt i höst typ och blästrar och lagar upp karossen, sen blir det bur och massa skoj i den, eventuellt kommer jag då även hänga i en 13B, men det får vi se om jag faktiskt reggar den med den. den som lever får se ! smile
Shady_killen skrev:

aa, rutan åker i idag eller i morn, i övrigt har jag inte gjort ett skit me bilen. men skall upp till krille och fortsätta i morgon med underarbetet på resterande delar. SCF gbg HOPPAS jag att jag hinner till !!!

Intresseklubben
673 Inlägg
25 maj 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:

aaa. vad som skall göras med datsun vad jag tror är (planerna ändras ju hela tiden) att jag skall försöka få den besiktigad, sen sänka och på med Rota RB fälgar och däck med lite stretch, så skall jag köra den som brukis tills jag river ner den helt i höst typ och blästrar och lagar upp karossen, sen blir det bur och massa skoj i den, eventuellt kommer jag då även hänga i en 13B, men det får vi se om jag faktiskt reggar den med den. den som lever får se ! smile
Shady_killen skrev:

aa, rutan åker i idag eller i morn, i övrigt har jag inte gjort ett skit me bilen. men skall upp till krille och fortsätta i morgon med underarbetet på resterande delar. SCF gbg HOPPAS jag att jag hinner till !!!

Låter riktigt nice ju big_smile gött att ha lite pill i höst med big_smile jasså big_smilebig_smile mina hemmaplaner smile är det den som är vid JULA då eller?

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Låter riktigt nice ju big_smile gött att ha lite pill i höst med big_smile jasså big_smilebig_smile mina hemmaplaner smile är det den som är vid JULA då eller?

aaa, skall bli ett grymt kul bygge ! smile kommer bli snorcool ! jag vete fan vart det är. men jag vill fan åka dit. tyvärr så kommer det ju va rätt fet konkurans.. men får väl se det viktigast att visa upp den, inte ta hem pris. för det kommer nog bli svårt i "hålan" göteborg...

Btw, nu sitter framrutan i bilen ! och torkaren. nöjd som fäään

Intresseklubben
673 Inlägg
28 maj 2010
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

aaa, skall bli ett grymt kul bygge ! smile kommer bli snorcool ! jag vete fan vart det är. men jag vill fan åka dit. tyvärr så kommer det ju va rätt fet konkurans.. men får väl se det viktigast att visa upp den, inte ta hem pris. för det kommer nog bli svårt i "hålan" göteborg...

Ärsch, allt handlar inte om pris... Handlar om som du säger , visa upp den.. och sålänge du är nöjd över ditt projekt så är det ju det som betyder något smile

Sen är det ju alltid kul med goa kommentarer som peppar en till annat smile

ja precis, HÅLAN wink gå och läs på geografin lite big_smile hahha..

/Mvh Andreas

S40 T4
584 Inlägg
28 maj 2010
vart är bilderna då? rutan o det ska ju vara på redan eller? big_smile

Renaultskadad
694 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

Ärsch, allt handlar inte om pris... Handlar om som du säger , visa upp den.. och sålänge du är nöjd över ditt projekt så är det ju det som betyder något smile

Sen är det ju alltid kul med goa kommentarer som peppar en till annat smile

ja precis, HÅLAN wink gå och läs på geografin lite big_smile hahha..

ja, jag hade vart äckligt nöjd om jag fick ngt, för d lär va rätt mycket bilar/jävla snygga bilar.. men vem vet.
jaa, jag e skitnöjd =P när du ser den irl i solljuset kommer du förstå varför.

aa kul att höra va folk tycker om den smile
haha, jag var ju IRONISK

Shady_killen skrev:
vart är bilderna då? rutan o det ska ju vara på redan eller? big_smile

aa kan gå ner o ta några bilder och langa upp. nu blir det mest småpill tills nästa helg/senare i veckan då vi fortsätter på lacken d sista som är nu. eller så river jag vidare lite i datsun och börjar demontera lite mer skit och så smile tanken är att den skall tömmas och sen blästras. då vet jag precis vad jag har att rostlaga och missar inget. känns så onödigt att lappa ihop d som är för att sen inte komma åt me blästern när jag väl skall blästra sen.. jag får väl slänga upp lite bilder på skrället annars ? har ju fan bara uppe en

Intresseklubben
673 Inlägg
29 maj 2010
jag ska lägga en röst på din bil ;D ja, men det är ju bara få igång och klart bilen så jag får se den i solljuset big_smilebig_smile sparka lite däck på den smile

tror folk kommer gilla den smile roligt med lite annat än supror etc smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
jag ska lägga en röst på din bil ;D ja, men det är ju bara få igång och klart bilen så jag får se den i solljuset big_smilebig_smile sparka lite däck på den smile

tror folk kommer gilla den smile roligt med lite annat än supror etc smile

ajemän ! =P

jo, den sticker väl ut rätt bra. jag lär ju va helt ensam om att ha en R5a där iaf. om inte polarn åker me ner. men d undrar ja

Renaultskadad
694 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
sådär då ! lite ändring i schemat. det blir vidare jobb på lacken redan i morn ! smile har ikväll renoverat mina fönsterhissar. både hiss och elmotor.

Hissen är rengjord från allt 22 år gammalt fett som numera funkar bättre som klister.
motorerna har jag tagit helt isär och tömt på rostflagor som förde ett JÄVLA liv innan. samt smörjt upp ena lagringen som va snustorr.

resultatet blev två stycken fullt fungerande el hissar som faktiskt går helt okej upp i hastighet, smått jävla otroligt på en R5a smile
Senast redigerat av Defcon (31 maj 2010)

S40 T4
584 Inlägg
31 maj 2010
Defcon skrev:
sådär då ! lite ändring i schemat. det blir vidare jobb på lacken redan i morn ! smile har ikväll renoverat mina fönsterhissar. både hiss och elmotor.

Hissen är rengjord från allt 22 år gammalt fett som numera funkar bättre som klister.
motorerna har jag tagit helt isär och tömt på rostflagor som förde ett JÄVLA liv innan. samt smörjt upp ena lagringen som va snustorr.

resultatet blev två stycken fullt fungerande el hissar som faktiskt går helt okej upp i hastighet, smått jävla otroligt på en R5a smile

kommer man få se den på GBG Streetcars? det är 19 juni så om 19 dagar ungefär? tongue

Renaultskadad
694 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Shady_killen skrev:
Defcon skrev:

kommer man få se den på GBG Streetcars? det är 19 juni så om 19 dagar ungefär? tongue

jag hoppas ju verkligen d asså !

S40 T4
584 Inlägg
1 juni 2010
Defcon skrev:
Shady_killen skrev:

hoppas jag med för då kommer jag ta en massssssssssssa bilder haha big_smile
Senast redigerat av Shady_killen (1 juni 2010)

Intresseklubben
673 Inlägg
1 juni 2010
hur gåre med bild updates? big_smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Shady_killen skrev:
Defcon skrev:
Shady_killen skrev:

hoppas jag med för då kommer jag ta en massssssssssssa bilder haha big_smile

aah, som det ser ut nu så hoppas jag har allt lackat och klart för montering tills helgen. så nu är det fan inte mkt tid kvar !! så jävla GÖTT !!!!
IMPRAZERN skrev:
hur gåre med bild updates? big_smile

naaa, dåligt me d tongue har inte blitt att jag har tagit me kameran. har åkt direkt från jobbet till krille. men när det läggs lack kommer jag fota !

Sök