2629
Sök

Köpråd: Driftsäker 4wd bil, subarus Automatlåda?

4 005 Inlägg
17 augusti 2009
Ni snackar Subaru och Audi s4 när killen är ung och inte vill lägga ner så mycket pengar? smile

Köp dig en lada! producerat i ryssland i 30 år utan närmare förändringar. Fungerar alltid i ur o skur.

http://www.ubbo.se/

360 Inlägg
17 augusti 2009
Elda skrev:
subaru, land rover, range rover, Jeep.

bilar byggda för att köras överallt hela tiden.

Hur kan du föreslå en land rover? Dom nya land rover är ju ren skit. Dom rasar en efter en hela tiden. Mer på verkstan än på vägen som jag sett på verkstaden jag praktiserar på.

Inget jag rekomenderar.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 augusti 2009
linuslinje skrev:
Ni snackar Subaru och Audi s4 när killen är ung och inte vill lägga ner så mycket pengar? smile

Köp dig en lada! producerat i ryssland i 30 år utan närmare förändringar. Fungerar alltid i ur o skur.

Han har även en Audi 2.8 samt en Pontiac Trans Am under sina bilar.
Antingen så har han pengar, eller pappa betalar?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 augusti 2009
Toyota Corolla 4WD, driftsäker och troligtvis inte allt för saftig att försäkra smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 augusti 2009
Crozzfire skrev:
Om bilen tål 500hk, är den driftsäker då??! Köp en Japs om du söker driftsäkerhet, kanske inte lika kvalitetskänsla, men kvalitet och kvalitetskänsla är 2 olika saker.

Bilen tål inte, motorn klarar inte några 500hk, men drivlinan tål stora hästar, och lär inte ta slut för lite vintersladdning med 150-200hk, hänger du med?
Sen kan du inte påstå att det är dålig kvalite i audibilarna.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

806 Inlägg
17 augusti 2009
aja satsa på en celica GT4 205 eller evo3-4-5-6-7-8-9-x

25 Inlägg
Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 augusti 2009
Mäki skrev:
Rquired skrev:
Mäki skrev:
Audi är ju säkrare än en Subaru, inget snack om den saken. Och varför skulle inte Audi vara driftsäkra? Drivlinan i A4 klarar närmare 500hk om den är fräsh och har rätt koppling t.ex. Motorn går och går om du sköter servicarna.

Pratar vi drift eller krocksäkerhet här? Hoppas du syftar på krocksäkerhet för en Audi håller inte bättre än Subaru i alla fall smile

Krocksäkerhet var det jag syftade på smile
Men nu när vi är inne på det, var är audi klenare? smile

Jo där håller jag med, men en Audi håller inte lika bra som en Subaru. Bara att kolla statistik smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
17 augusti 2009
Rquired skrev:
Mäki skrev:
Rquired skrev:

Pratar vi drift eller krocksäkerhet här? Hoppas du syftar på krocksäkerhet för en Audi håller inte bättre än Subaru i alla fall smile

Jo där håller jag med, men en Audi håller inte lika bra som en Subaru. Bara att kolla statistik smile

Den statistiken skulle jag vilja se roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 augusti 2009
LeafBox skrev:
Rquired skrev:
Mäki skrev:

Den statistiken skulle jag vilja se roll

Kanske jag som blandar ihop saker då? Får leta...

Edit:
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe … re-1.12080

Audi låg inte långt efter visserligen, går förmodligen lika bra med en sådan...
Senast redigerat av Rquired (17 augusti 2009)

25 Inlägg
Avstängd
512 Inlägg
18 augusti 2009
Audi känns kvalitet! men inte större kvaliet än Subaru, All japs går före V.A.G...

Men gillar Audi och Vw, men verkstad och barnsjukdomarna, njae..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 augusti 2009
Kan ju av egen erfarenhet säga att kvalitetskänslan inte är större i en Subaru än en Audi i samma årsmodell. Men det beror ju på att Subaru (pratar Impreza nu!) känns mer rallybil och Audi mer kylskåp!
Men däremot så har ju VAG sina nackdelar med dyra delar och sina barnsjukdommar. Men undviker man dom 2 första årsmodellerna av en ny kaross så är man ganska säker ändå.
Båda är riktigt bra bilar i vilket fall!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 augusti 2009
Mäki skrev:
Kan ju av egen erfarenhet säga att kvalitetskänslan inte är större i en Subaru än en Audi i samma årsmodell. Men det beror ju på att Subaru (pratar Impreza nu!) känns mer rallybil och Audi mer kylskåp!
Men däremot så har ju VAG sina nackdelar med dyra delar och sina barnsjukdommar. Men undviker man dom 2 första årsmodellerna av en ny kaross så är man ganska säker ändå.

Precis, känns onödigt att försöka reda ut om en är något bättre eller inte smile

Skogskonsult
214 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:

Hahaha nej pengar är inget problem, betalar gärna för en finare bil.

Skogskonsult
214 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Mäki skrev:

Folk verkar ju dock inte sköta sina 1,8T motorer för att verkar antingen bara bytt turbo, eller oljepump, och ibland även ras.
Subarus boxer motorer verkar mer pålitliga, men stämmer ju att dom känns aningen sämre i kvalite, vägljud och komfort.

Svårt val, lär bli slumpen som avgör.

OEM <3
6 957 Inlägg
18 augusti 2009
Finns 2 bilmärken jag skulle tittat på

1. Subaru, grymt fina bilar, driftsäkra, goda betyg från bilprovningen och boxer är aldrig fel t.ex.
- Legacy
- Forrester (Boxerturbon på 231hk rör på sig riktigt bra i snön trots sommarhjul tongue)
- Impreza

2. BMW, kvalité, lite lyx, 6:a
- 330iX

Mvh

OEM <3

29 Inlägg
18 augusti 2009
Eller helt enkelt än v70/xc70/v70r smile

volvo 740!

Skogskonsult
214 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
turbo240 skrev:
Eller helt enkelt än v70/xc70/v70r smile

Har hört så mycket skit om deras äldre AWD system med visko koppling. låter inte drifsäkert i längden.

Sök