Hur kan du föreslå en land rover? Dom nya land rover är ju ren skit. Dom rasar en efter en hela tiden. Mer på verkstan än på vägen som jag sett på verkstaden jag praktiserar på.
Om bilen tål 500hk, är den driftsäker då??! Köp en Japs om du söker driftsäkerhet, kanske inte lika kvalitetskänsla, men kvalitet och kvalitetskänsla är 2 olika saker.
Bilen tål inte, motorn klarar inte några 500hk, men drivlinan tål stora hästar, och lär inte ta slut för lite vintersladdning med 150-200hk, hänger du med? Sen kan du inte påstå att det är dålig kvalite i audibilarna.
Audi är ju säkrare än en Subaru, inget snack om den saken. Och varför skulle inte Audi vara driftsäkra? Drivlinan i A4 klarar närmare 500hk om den är fräsh och har rätt koppling t.ex. Motorn går och går om du sköter servicarna.
Pratar vi drift eller krocksäkerhet här? Hoppas du syftar på krocksäkerhet för en Audi håller inte bättre än Subaru i alla fall
Krocksäkerhet var det jag syftade på Men nu när vi är inne på det, var är audi klenare?
Jo där håller jag med, men en Audi håller inte lika bra som en Subaru. Bara att kolla statistik
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Kan ju av egen erfarenhet säga att kvalitetskänslan inte är större i en Subaru än en Audi i samma årsmodell. Men det beror ju på att Subaru (pratar Impreza nu!) känns mer rallybil och Audi mer kylskåp! Men däremot så har ju VAG sina nackdelar med dyra delar och sina barnsjukdommar. Men undviker man dom 2 första årsmodellerna av en ny kaross så är man ganska säker ändå. Båda är riktigt bra bilar i vilket fall!
Kan ju av egen erfarenhet säga att kvalitetskänslan inte är större i en Subaru än en Audi i samma årsmodell. Men det beror ju på att Subaru (pratar Impreza nu!) känns mer rallybil och Audi mer kylskåp! Men däremot så har ju VAG sina nackdelar med dyra delar och sina barnsjukdommar. Men undviker man dom 2 första årsmodellerna av en ny kaross så är man ganska säker ändå. Båda är riktigt bra bilar i vilket fall!
Precis, känns onödigt att försöka reda ut om en är något bättre eller inte
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Folk verkar ju dock inte sköta sina 1,8T motorer för att verkar antingen bara bytt turbo, eller oljepump, och ibland även ras. Subarus boxer motorer verkar mer pålitliga, men stämmer ju att dom känns aningen sämre i kvalite, vägljud och komfort.
1. Subaru, grymt fina bilar, driftsäkra, goda betyg från bilprovningen och boxer är aldrig fel t.ex. - Legacy - Forrester (Boxerturbon på 231hk rör på sig riktigt bra i snön trots sommarhjul ) - Impreza