8841
Sök

Rasslande Kamkedja

158 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Som rubriken säger så rasslar min Kamkedja, Och alla ställen jag har pratat med vill ha Matrial + pengar för att fixa det, men saken är det.. jag vet inte vad det är jag behöver för matrial, någon som kan hjälpa mig med att berätta vad jag behöver och var jag köper det.. ( jag är SUPER amatör ) smile

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Avstängd
512 Inlägg
18 augusti 2009
Ja matrial + pengar är en bra början! Lämna in bilen!

158 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Det förstod jag -.-, jag vill ha hjälp med VAD jag ska handla.

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Supraman
2 300 Inlägg
18 augusti 2009
Kolla spännaren först, det kan rassla lite innan den hoppar till nästa hack.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

158 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
har hittat dessa men vilken av dom stämmer in mest på mitt "problem". tacksam för svar. Alltså, vilken ska jag köpa? smile

- Reparationssatser kamdrivning

Innehåller;
1 x Kedja
2 x Kamaxeldrev
1 x Vevaxeldrev
1 x Packning för spännare
1 x Glidskena
1 x Glidskena nedre
1 x Övre gummiskena

- Reparationssatser balansaxel

Innehåller
1 x Kedja
2 x Drev övre
1 x Nedre drev
1 x Drev sida
1 x Övre glidskena
1 x Glidskena sida
1 x Spännare
Senast redigerat av Puppee (18 augusti 2009)

Svetsare
3 150 Inlägg
18 augusti 2009
Alternativ 1. Men jag vet inte om balansaxel är något man borde fixa när man ändå håller på(?).

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 augusti 2009
Vill man absolut ha kvar balansaxelfunktionen så ska man byta när man har allting nere, inget snack om saken. Men jag har alltid tagit bort den kedjan och helt ärligt så har det inte blivit något skillnad.

Veckans tips är att gå med i svenska 900klubben, det är gratis och du får rabatt på speedparts.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Xenoholic
2 559 Inlägg
18 augusti 2009
Går bra att köra utan balansaxelkedja, så det räcker att köpa kamdrevs-satsen smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

158 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
så ni satsar på alternativ 1 ?.. vad är balansaxelfunktionen till då? :p

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 augusti 2009
Få ner vibrationerna ifrån motorn.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

158 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Någon som är sugen på att fixa? :p

158 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Var idag på en bilverkstad och kollade, TURLIGT nog var det bara AC Pumpen som höll på. BLEV billigare big_smile

Sök