Inför: MK.5100 Banträff Mantorppark 27/8

elvis_lkpg www.5100.se
18 augusti 2009 · 130 Inlägg

Hejsan alla då var det dags igen för att hänga ur bilarna på mantorppark. Denna gången den 27/8 så är all infart både för förare och publik via lövsjö grinden (gunnes väskor) Allså ingen infart via huvudgrinden pga förberedelser för trailer trucking festival.

Välkommna önskar MK.5100

Information

Tider: (alla tider är ungefärliga och kan ändras)
16:00 Seketariat och Besiktning öppnar
16:45 Förarmöte
17:05-17:20 Amatör
17:25-17:40 Racing
17:45-18:00 Drifting/racing
18:05-18:20 Amatör
18:25-18:40 Racing
18:45-19:00 Drifting/racing
19:05-19:20 Amatör
19:25.-20:00 Alla klasser (ingen drifting och max 50 bilar på banan)
20:00 Banan stängs

Priser:

Medlem med SMA-licens: 150kr
Medlem utan SMA-licens: 250kr (inkl engångslicens)
Ej medlem med SMA-licens: 300kr
Ej medlem utan SMA-licens: 400kr (inkl engångslicens)

Max 100 deltagare
Föranmälan skall vara tillhanda senast tisdagen innan körningen.Så att betalningen hinner registreras på PlusGirot innan körningen.
För anmälan följ denna länk ---) www.5100.se/index.php/event/anmaelan.html

Regler.

All körning sker på egen risk!
SMA licens alt kan man köpa sma engångslicens från MK.5100 (150kr)
Endast förare med giltig SMA licens har rätt att tävla på ett SMA evenemang
Licens från SMA innebär att föraren är försäkrad mot personskador.
En passagerare tillåten, skall uppfylla samma krav som föraren. Vilket man visar vid anmälningen i sekretariatet, passageraren skall kunna visa upp stämpel på höger arm som visar att man är godkänd för med åkning, fås vid sekretariatet. Man skall dessutom inneha sma licens eller engångs licens kostnad 150kr (finns att köpa på plats från MK.5100)
Klädsel hjälm/handskar/heltäckande tröja/byxor i bomull (gäller både förare och passagerare)
Inga läckage olja/vatten inga undantag!
Min 1,5 mm mönsterdjup vid start. R-däck och slicks tillåtna, på slicks skall man kunna mäta förslitnings markeringarna dvs slickset skall inte vara slutkört innan start och R-däck min 1,5 mm mönsterdjup
Bilen skall ha minst en fästpunkt för bogsering fram alt bak
Bilen skall vara besiktigad och godkänd enligt MK.5100 besiktnings krav och vara försedd med dekal som visar detta innan banan får beträdas (Tillhandahålls av MK.5100)
Bil som skall medföra medpassagerare skall vara besiktigad för ändamålet och försedd med dekal som visar detta (Tillhandahålls av MK.5100)
Max ljudnivå 95db (Mäts vid särskild plats vid besiktningen och ute på banan vid körning)
Obligatoriskt närvaro vid förarmöte innan start, Detta gäller även medpassagerare.
Följ alla funtionärsanvisningar!
Kör inte över din förmåga var rädd om din,din medtävlande och Mantorpparks egendom!
Max 20 kmh på tillfart till depå inga stående bournouts ingen bus körning till och från banan max 30 kmh på Mantorpparks område
körpass 15 min per grupp
Bestraffningar kan utdelas av arrangör om du inte följer uppsatta regler för tävling och/eller åtlyder
funktionärs‐anvisningar. Bestraffningen kan bestå av tidstraff,
uteslutning och/eller böter. För exakta bestraffnings‐regler se enskild arrangörs bestämmelser.
På tävlingsbanan så äger endast tävlingsfordon och arrangörens officiella fordon, såsom ambulans,
bärgare och säkerhetsbilar tillträde under pågående tävling.

Körpass: 15 min per klass

Klasser:

Amatör: För dig som inte kört på bana förut och/eller känner att du inte har full koll på din bil eller egna kapacitet än.

Racing: För dig som kört på bana förut och som känner din bil och egna kapacitet väl.

Drifting: För dig som gillar att köra på förställ och sladda vitt och brett runt banan under kontroll.

För mer info och anmälan kolla www.5100.se

MVH
Peter sandström
MK.5100

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
Pontus81
18 augusti 2009 · 121 Inlägg

Ja kommer d vet du smile

freeengine
18 augusti 2009 · 157 Inlägg

vad är det för kostnader för publik?

vill du få din bil fotad: www.JiS-foto.se
Pontus81
18 augusti 2009 · 121 Inlägg

Ingen kostnad alls..Kom gärna upp o försök få lite goa bilder på evon smile

cadishh
18 augusti 2009 · 43 Inlägg

jag är anmäld och klar big_smile detta bli premiär för evon, har inte kört sen gatebil fast då med skylinen. fan va jag längtar jippie tongue

Senast redigerat av cadishh (18 augusti 2009)

mvh
T-Eriksson
Pontus81
19 augusti 2009 · 121 Inlägg

cadishh skrev:
jag är anmäld och klar big_smile detta bli premiär för evon, har inte kört sen gatebil fast då med skylinen. fan va jag längtar jippie tongue

Trevligt smile Ja e beredd att väja när du kommer hehe..

_jensa_
19 augusti 2009 · 37 Inlägg

jag är anmäld o redo..

cadishh
19 augusti 2009 · 43 Inlägg

Pontus81 skrev:

cadishh skrev:
jag är anmäld och klar big_smile detta bli premiär för evon, har inte kört sen gatebil fast då med skylinen. fan va jag längtar jippie tongue

Trevligt smile Ja e beredd att väja när du kommer hehe..

haha nej det behöver du absolut inte smile bättre vi åker på led så kanske ngn knäpper lite läckra evo bilder tongue

Senast redigerat av cadishh (19 augusti 2009)

mvh
T-Eriksson
andreasgustavsson
19 augusti 2009 · 819 Inlägg

Jag kommer jag med, med ny motor smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Powerman Japan Quality
19 augusti 2009 · 670 Inlägg

Kommer eventuellt också.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
NIzmO Ollikkala Racing
19 augusti 2009 · 1 724 Inlägg

Självklart dyker man upp, har tagit ledigt den dagen så man slipper stressa dit efter jobbet wink .

Föresten lövsjö grinden? är den innan eller efter huvudentrén när man kommer från statoil?

- Time Attack -
elvis_lkpg www.5100.se
19 augusti 2009 · 130 Inlägg

NIzmO skrev:
Självklart dyker man upp, har tagit ledigt den dagen så man slipper stressa dit efter jobbet wink .

Föresten lövsjö grinden? är den innan eller efter huvudentrén när man kommer från statoil?

Precis den är det,ni kommer in direkt i dragracing depån...

Mvh Peter Sandström MK.5100

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
19 augusti 2009 · 607 Inlägg

Kommer nog och kikar smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
cuppre negativ..
21 augusti 2009 · 167 Inlägg

klart man ska köra lite..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
21 augusti 2009 · 1 123 Inlägg

jag vill också vara med men hur ska ajg anmäla mig? snälla hjälp mig

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
cuppre negativ..
21 augusti 2009 · 167 Inlägg

_lee_jr skrev:
jag vill också vara med men hur ska ajg anmäla mig? snälla hjälp mig

går in på www.5100.se och sen anmäler sig.. lätt som en plätt..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
elvis_lkpg www.5100.se
24 augusti 2009 · 130 Inlägg

Vi passerade precis 50st anmälda till körningen, Ser ut att bli en bra uppslutning denna gång. Riktigt kul så nu hoppas vi på fint mantorpväder och mycket rök och körning på banan  lol

på den åttonde dagen skapade gud volvon för att hålla alla idioter borta från opel
cadishh
24 augusti 2009 · 43 Inlägg

elvis_lkpg skrev:
Vi passerade precis 50st anmälda till körningen, Ser ut att bli en bra uppslutning denna gång. Riktigt kul så nu hoppas vi på fint mantorpväder och mycket rök och körning på banan  lol

åå så trevligt. håller tummarna för vädret

mvh
T-Eriksson
LKPG-TT
24 augusti 2009 · 9 Inlägg

när kan man boka in sig för den 17/9? jag såg först nu att det var dags så ja hinner inte anmäla mig till på torsdag,

men ja ska komma o titta iaf tongue

Pimping a´nt easy
bushmyra
24 augusti 2009 · 782 Inlägg

funderar om man kan köra både amatör och drift grupp har 47 mil ner och vill köra så mycket jag orkar smile när jag ändå är där,,

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang