5829
Sök

Köp råd kamera (Eos 450d)

739 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
har nu beställt en kamera och ja är helt ny inom detta område. kameran ja beställt är en canon eos 450d ,det ja vill veta är för och nackdelar med denna kamera och om det  räcker med det objektiv man får till. går det byta förästen? mvh agadiffen

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
19 augusti 2009
Kan inte uttala mig om kameran.. Men ja, du kan byta objektiv.. och det man får med räcker långt smile

739 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
JDMy00 skrev:
Kan inte uttala mig om kameran.. Men ja, du kan byta objektiv.. och det man får med räcker långt smile

som nybörjare kanske ja klarar mig långt .. köpet var ren inpuls från mig bara ville ha hehe

pnorberg
19 augusti 2009
Du klarar dig väldigt långt med den som nybörjare, inget och oroa dig över. smile

739 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
en sak till ja funderar över är vart man kan få tag i något bild program till datorn som är lätt arbetat ?

4 001 Inlägg
19 augusti 2009

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

739 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=40611
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86350

två trådar som är bra att läsa

har nu läst och det var bra läsning hoppas det stannar mellen öronen så ja kan dra nytta av det hehe

1 814 Inlägg
20 augusti 2009
Till nästa gång vill jag ge dig rådet att fråga på forumet innan du beställer kameran, lycka till. den kameran är säkert kanon smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
20 augusti 2009
http://www.fotosidan.se/reviews/viewphotos.htm?ID=16440

Här är ett par bilder som är tagna med det huset.

Det mesta ligger ju på hur bra varelsen är som håller i kameran.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
21 augusti 2009
Det beror på vad du har för krav av din kamera. 450D är ingen dålig kamera i sig. Dock är kit-objektivet det sämsta man kan få tag i (antar att det är 18-55:an?). Det ger dålig skärpa, halvtaskig färgåtergivning och känns allmänt billigt och känsligt. Men visst; det beror antagligen på vad du ska använda kameran till och vad du jämför med sedan tidigare. Jag fotograferar mycket genom jobbet, och mina fotografier ska oftast på tryck i broschyrer i minst 8 - 10 miljoner ex, över hela världen - Då kan man inte använda ett kitobjektiv.

Men det finns billiga objektiv som har fått väldigt bra betyg. T.ex köpte jag ett litet 50mm f/1.8 för 1.900 kr som ger sanslöst bra bilder (även om det känns att det är "billigt"). Allt är bättre än 18 - 55:an! wink

Och återigen; det är ju bra om man vet vad du ska fota. Vissa objektiv lämpar sig ju för olika saker. Sedan är det ju om du har tänkt att lära dig att fota med manuella inställningar eller om du bara ska ha full automatik och "bara knäppa på". Ska du köra på automatiska bildinställningar kan du ju lika gärna köra på kitobjektivet, för då blir bilderna skit i vilket fall som helst.

Även efterhanteringen av bilderna är ju viktiga. Enligt mig kanske dessutom det allra viktigaste....
Senast redigerat av Hexenhammer (21 augusti 2009)

Sök