Angående träff i Markaryd den 28/8

Arcangelus <3 Japs
27 augusti 2009 · 680 Inlägg

Å skriv inget om r*ce i tråden nu, för onödigt om den skall låsas! ^^

Ställer ut min Supra och visar ljudbygget smile

Ses imun!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
ms855 Avstängd
27 augusti 2009 · 48 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
hoppas det blir likabra som förra gången , för det va BRUTALT bra ....

och hoppas verkligen att folket från GBG kommer ....

Japp hela GSR kommer ner o hjälper till
om så behövs väl mött GSR

ms855 Avstängd
27 augusti 2009 · 48 Inlägg

93T skrev:
Utställningen vid volvo börjar kl 19, sedan är det gissningsvis samling vid DAF kl 21 som vanligt

Va bra GSR kommer ner o lovar att hjälpa till med roligheterna om ni undrar något bara ring oss mig
mvh ordförande för GSR

Tigerofsweden
27 augusti 2009 · 1 231 Inlägg

UNDERBART big_smile

när kör ni förbi halmstad ? big_smile

Error_
28 augusti 2009 · 19 Inlägg

Uställning på volvo kl.19.00 fram till 21.00 sen drar vi oss ner till DAF och så får vi hoppas på att ryktena inte är sanna, annars går de att ordna på annat sätt med=) INGEN BUSKÖRNING INNE I BYN TACK=) har pratat med Arrangören senast ikväll!

MVH

Senast redigerat av Error_ (28 augusti 2009)

Live your life sideways
Volvo V70 (1999)
Volvo xc90 D5 "Pappas bil" (2008)
Painter
28 augusti 2009 · 128 Inlägg

vad är det för rykten som snurrar??

mbfidde
28 augusti 2009 · 225 Inlägg

du har mail

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
kalle820
28 augusti 2009 · 13 Inlägg

Va är de fö rykte?

Zarah_Den_Grymme
28 augusti 2009 · 368 Inlägg

Kommer massa från göteborg smile

93T Aufrecht Melcher Großaspach
28 augusti 2009 · 292 Inlägg

ms855 skrev:

93T skrev:
Utställningen vid volvo börjar kl 19, sedan är det gissningsvis samling vid DAF kl 21 som vanligt

Va bra GSR kommer ner o lovar att hjälpa till med roligheterna om ni undrar något bara ring oss mig
mvh ordförande för GSR

Ringer dig ikväll, jag har hyfsad koll på vad som händer och fötter nu känns det som.

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Tigerofsweden
28 augusti 2009 · 1 231 Inlägg

GSR o RC .... vilken tid tippar ni på köra förbi Halmstad ? ? ? ? smile

Zarah_Den_Grymme
28 augusti 2009 · 368 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
GSR o RC .... vilken tid tippar ni på köra förbi Halmstad ? ? ? ? smile

skickat PM till deej

pearlan
28 augusti 2009 · 76 Inlägg

yikes vad e de för ryckte?

Opel Calibra "Den feta tysken" (1992)
Aldin AT Däck
28 augusti 2009 · 501 Inlägg

Error_ skrev:
Uställning på volvo kl.19.00 fram till 21.00 sen drar vi oss ner till DAF och så får vi hoppas på att ryktena inte är sanna, annars går de att ordna på annat sätt med=) INGEN BUSKÖRNING INNE I BYN TACK=) har pratat med Arrangören senast ikväll!

MVH

nu blev jag med nyfiken vad e det för rykte tongue

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Larsson-polis-M-ryd Polisinspektör
28 augusti 2009 · 11 Inlägg

Hej allesamman.

Jag vill berätta för er alla hur det ligger till så att ni är medveta om vad som händer.

Jag som skriver är polis, jag heter Christer Larsson och är chef i Markaryd.

Under sommaren har det genomförts flera streetrace på Ulvaryds industriområde och de som varit där har konstaterat att polisen har svårt att stoppa racen. Polisen har i uppgift att upprätthålla lag och ordning. Därför är det delvis mitt ansvar att förbygga streetrace som genomförs utan erforderliga tillstånd.

På grund av polisens tillkortakomamnde har jag begärt hjälp från kommunen och beslut inom kommunen har fattats om att ställa upp tillfälliga hinder på den polulära vägsträckan på Ulvarydsvägen (vid MF/DAF/Preem) idag den 28:e och sedan anlägga permanenta hinder på samma vägsträcka.

Ni som gillar att köra race är så påhittiga och dritfiga så ni lyckas säkert genomfröra ert race i alla fall. Åtminstone idag.

Nu är det faktiskt så att jag inte gillar att vara den som sätter stopp för allt som är roligt utan vill försöka hjälpa er att hitta former som både raceare, polisen, kommunen och övriga kan vara med på. Om ni är intresserade, förstås.

Om racen flyttas till anna vägsträcka i Markarydsområdet så avser jag att verka för att vägägaren ordnar med någon form av hinder även där. Jag är glad om jag slipper, men blir tvungen att göra det om vi inte kan komma överens.

Inför framtiden så har jag önskemål om att de som är intresserade av att genomföra race på legalt sätt ta kontakt med mig. Jag har redan vid lunchtid idag talat med en av de lokala garage.org-medlemmarna och bett att få hjälp att etablera kontakt med de som i framtiden vill arrangera race i Markarydstrakten på ett sätt som funkar med svensk lag. Tycker ni att ni duger till att anordna legala race på egen hand så får ni naturligtvis göra det.

Annars kan ni ringa mig:

Ring - 11414. Fråga efter växeln i Kronobergs län och sedan Christer Larsson i Markaryd. Begär att bli kopplade till mobilen då jag oftast är ute och jobbar.


Välkomna till Markaryd!

Djohanssson
28 augusti 2009 · 12 Inlägg

Kunde komma lite regn snart såg jag. Fast inga problem för ikväll.
Väl mött på Volvo.

SpeCtruM
28 augusti 2009 · 29 Inlägg

Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej allesamman.

Jag vill berätta för er alla hur det ligger till så att ni är medveta om vad som händer.

Jag som skriver är polis, jag heter Christer Larsson och är chef i Markaryd.

Under sommaren har det genomförts flera streetrace på Ulvaryds industriområde och de som varit där har konstaterat att polisen har svårt att stoppa racen. Polisen har i uppgift att upprätthålla lag och ordning. Därför är det delvis mitt ansvar att förbygga streetrace som genomförs utan erforderliga tillstånd.

På grund av polisens tillkortakomamnde har jag begärt hjälp från kommunen och beslut inom kommunen har fattats om att ställa upp tillfälliga hinder på den polulära vägsträckan på Ulvarydsvägen (vid MF/DAF/Preem) idag den 28:e och sedan anlägga permanenta hinder på samma vägsträcka.

Ni som gillar att köra race är så påhittiga och dritfiga så ni lyckas säkert genomfröra ert race i alla fall. Åtminstone idag.

Nu är det faktiskt så att jag inte gillar att vara den som sätter stopp för allt som är roligt utan vill försöka hjälpa er att hitta former som både raceare, polisen, kommunen och övriga kan vara med på. Om ni är intresserade, förstås.

Om racen flyttas till anna vägsträcka i Markarydsområdet så avser jag att verka för att vägägaren ordnar med någon form av hinder även där. Jag är glad om jag slipper, men blir tvungen att göra det om vi inte kan komma överens.

Inför framtiden så har jag önskemål om att de som är intresserade av att genomföra race på legalt sätt ta kontakt med mig. Jag har redan vid lunchtid idag talat med en av de lokala garage.org-medlemmarna och bett att få hjälp att etablera kontakt med de som i framtiden vill arrangera race i Markarydstrakten på ett sätt som funkar med svensk lag. Tycker ni att ni duger till att anordna legala race på egen hand så får ni naturligtvis göra det.

Annars kan ni ringa mig:

Ring - 11414. Fråga efter växeln i Kronobergs län och sedan Christer Larsson i Markaryd. Begär att bli kopplade till mobilen då jag oftast är ute och jobbar.


Välkomna till Markaryd!

Hej du Larsson..

Bergh här, verkligen smickrande att du vill hjälpa till men jag är väldigt tveksam till att andra vill de!

De e de enda roliga att hitta på i denna lilla by om man inte gör valet att punda osv. som många väljer.

Vore de inte att föredra att folk går säkra i byn före ni tar hand om busiga pojkar/tjejer?

Vet inte om de bara e jag som har den uppfattningen?

Skriver inte detta för att göra världens grej av de men de finns saker som är viktigare i denna kommun som kommunen borde lägga sina pengar på?

Tack för mig!

// Eddie Bergh

Senast redigerat av SpeCtruM (28 augusti 2009)

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
Larsson-polis-M-ryd Polisinspektör
28 augusti 2009 · 11 Inlägg

Hej Eddie.

Det jag skrivit i deta forum handlar bara om streetrace.

Polisen har inte den lyxen att den kan välja att joba bara med vissa saker utan måste jobba på bredden med alla typer av problem. Allt från mord till felparkerade cyklar.

Våld, knark och andra polisiära problem får vi diskutera i andra forum.

Jag är medveten om att det kan vara så att man itne känner någon större lust att ta diskussionen med mig och kommunen och då får det väl vara så då.

Det skulle ju faktiskt EVENTUELLT kunna vara så att man kan genomföra lagliga Blackrace vid Brafab bara man söker tillstånd. Nu kommer den att utrustas med betongklumpar istället.

MVH

Christer

Djohanssson
28 augusti 2009 · 12 Inlägg

Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej Eddie.

Det jag skrivit i deta forum handlar bara om streetrace.

Polisen har inte den lyxen att den kan välja att joba bara med vissa saker utan måste jobba på bredden med alla typer av problem. Allt från mord till felparkerade cyklar.

Våld, knark och andra polisiära problem får vi diskutera i andra forum.

Jag är medveten om att det kan vara så att man itne känner någon större lust att ta diskussionen med mig och kommunen och då får det väl vara så då.

Det skulle ju faktiskt EVENTUELLT kunna vara så att man kan genomföra lagliga Blackrace vid Brafab bara man söker tillstånd. Nu kommer den att utrustas med betongklumpar istället.

MVH

Christer

Vet att du bara vill folks bästa men racen kommer inte ta slut för att DAFrakan får betongklumpar.
De kommer bara flytta runt.
Ni kan ju istället komma och hålla koll under utställningar osv. Tror de hade uppskattats mer.

Senast redigerat av Djohanssson (28 augusti 2009)

SpeCtruM
28 augusti 2009 · 29 Inlägg

Larsson-polis-M-ryd skrev:
Hej Eddie.

Det jag skrivit i deta forum handlar bara om streetrace.

Polisen har inte den lyxen att den kan välja att joba bara med vissa saker utan måste jobba på bredden med alla typer av problem. Allt från mord till felparkerade cyklar.

Våld, knark och andra polisiära problem får vi diskutera i andra forum.

Jag är medveten om att det kan vara så att man itne känner någon större lust att ta diskussionen med mig och kommunen och då får det väl vara så då.

Det skulle ju faktiskt EVENTUELLT kunna vara så att man kan genomföra lagliga Blackrace vid Brafab bara man söker tillstånd. Nu kommer den att utrustas med betongklumpar istället.

MVH

Christer

Betong? var man än tittar är de betong? de blir bara en i mängden?

De finns inte betong o pengar för alla raka vägar, inte markaryds kommun iaf.

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang