5678
Sök

Ljudskillnad- Japsdämpare eller Vanlig ljuddämpare?

170 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Har ett jt 3 tum från katten och bakåt med 1 dämpare, presic innan slutröret. Vad blir skillnaden i ljud om jag byter den till en japs 4"? Och ska jag göra det?

Mvh.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
22 augusti 2009
Underdog skrev:
Har ett jt 3 tum från katten och bakåt med 1 dämpare, presic innan slutröret. Vad blir skillnaden i ljud om jag byter den till en japs 4"? Och ska jag göra det?

Mvh.

va har du för bil smile ?

283 Inlägg
22 augusti 2009
kommer låta mycket råare i ljudet, på de bilar jag testat iallafall;)

170 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
ralle_boyen skrev:
Underdog skrev:

Mvh.

va har du för bil smile ?

S40 2.0t samma som favoriten på min sida. exagt likadan, de emin kompis.

846 Inlägg
23 augusti 2009
testa köra me dubbla utblåst på 4 tum tongue

170 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Lite svårt. När vi montera 3tummen från katten, handla det om bara några millimeter kvar annars hade bi behövt kapa, böja å slipa... Så dubbla blir jevvlit svårt att montera...

Turbo lover
555 Inlägg
23 augusti 2009
Låter fulare med japsdämpare generellt enligt mig.

806 Inlägg
23 augusti 2009
Underdog skrev:
Lite svårt. När vi montera 3tummen från katten, handla det om bara några millimeter kvar annars hade bi behövt kapa, böja å slipa... Så dubbla blir jevvlit svårt att montera...

Japs dämpare på en volvo blir inte bra, enligt mig då men om du vill/måste så ha den inte så den sticker ut 412km bakom kjolen som japs bilarna har utan dölj den lite vackert

846 Inlägg
23 augusti 2009
skit i japsen och bygg ett snyggt system ist smile

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
23 augusti 2009
Som ovan säger, tycker inte det passar på en volvo om jag ska vara ärlig sad

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

8 297 Inlägg
23 augusti 2009
Jag bytte till japs för att få min 850 att låta lite mer, och det ju nu den har rätt ljud enligt mig. Och så tycker jag det vart snyggt big_smile
Senast redigerat av Marlboroman (23 augusti 2009)

pnorberg
24 augusti 2009
Bara jag som tycker japsdämpare är groteskt fula och förstör bilens helhet totalt?
För att inte tala om ljudet, låter inte sportigt alls utan låter som en riktigt slö bil med för stort avgassystem.
BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ...

Fd Bannad
657 Inlägg
24 augusti 2009
Underdog skrev:

Mvh.

Du har inte funderat på att göra någon åtgärd som ser till så att bilen går lite bättre? För 3 tums efter katten ger ju som bäst tillbaka hästarna han redan har tappat.

annars kommer du sitta med en bil som låter som ett raketskepp och går som en S40.

Märkesbög

170 Inlägg
24 augusti 2009
Trådstartare
Har steg 1 chip med ca210hk, vid 230 tar de stop i dessa motorer. Är inte ute efter mer kraft, vill ha mer ljud. Ett avgassystem 3tum som sitter på nu va sketsvårt att montera, passformen handla om millimeter innan de skrapar å rasslar. Redan nu så slår 4tum utblåset mot bakstötfångaren(inget man märker, men syns om man står bakom bilen och någon varvar åt dig) DUbbla rör är inget alternativ då min budget är begränsad. Japsen skall monteras fint så den inte sticker ut 3meter och slår bakomstående bilar. PLus, tycker att 1 tjockt är bättre än 2tjocka. Ska vara stilrent, inte överdriven volvo 242 med 9 slutrör. (1 på taket)

Åter till tråden, gör det någon märkbar skillnad i ljud och ska jag ha det? Youtube var inte till hjälp...

979 Inlägg
24 augusti 2009
på en s40 kan jag tycka att japsdämpare passar faktsikt=) men ett JT avgas rör man bara inte, man låter dom vara som dom är faktiskt. men vill du ha mer ljud så satsa på en japsdämpare, men det ska aldrig låta mer än vad bilen går för:)

Hpc

846 Inlägg
24 augusti 2009
Underdog skrev:
Har steg 1 chip med ca210hk, vid 230 tar de stop i dessa motorer. Är inte ute efter mer kraft, vill ha mer ljud. Ett avgassystem 3tum som sitter på nu va sketsvårt att montera, passformen handla om millimeter innan de skrapar å rasslar. Redan nu så slår 4tum utblåset mot bakstötfångaren(inget man märker, men syns om man står bakom bilen och någon varvar åt dig) DUbbla rör är inget alternativ då min budget är begränsad. Japsen skall monteras fint så den inte sticker ut 3meter och slår bakomstående bilar. PLus, tycker att 1 tjockt är bättre än 2tjocka. Ska vara stilrent, inte överdriven volvo 242 med 9 slutrör. (1 på taket)

Åter till tråden, gör det någon märkbar skillnad i ljud och ska jag ha det? Youtube var inte till hjälp...

jag har 4 blås tongue de är mäktigt ;D

Sök