4531
Sök

Finns det några hårdrockare på garaget?

62 Inlägg
30 april 2006
Quorthon skrev:
Lite nyfiken på om det finns några hårdrockare av den gamla skolan på garaget?

Not old school Men metal pojk

6 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
swe_volvo skrev:
Quorthon skrev:

Jag menar självklart old school metal! Helst den östeuropeiska och sydamerikanska scenen från slutet av 80 talet, Början av 90 talet. Band som: SARCOFAGO, BATHORY, VULCANO, VENOM, MAYHEM, MASTERS HAMMER, POISON(tyskland), SEX THRASH, POSSESSED, SATHANAS, RIVERS EDGE, SAMAEL, VON, MORBID, MERCYFUL FATE, AUTOPSY, SADUS, MORBID ANGEL, TRE BLINKA, HELLHAMMER, DISSECTION... Jag trodde dom flesta bilstylarna lyssnade på någon form av techno eller dylikt. Jag blir glad att det finns hårdrockare här också!

62 Inlägg
1 maj 2006
Quorthon skrev:
swe_volvo skrev:
Quorthon skrev:

Jag menar självklart old school metal! Helst den östeuropeiska och sydamerikanska scenen från slutet av 80 talet, Början av 90 talet. Band som: SARCOFAGO, BATHORY, VULCANO, VENOM, MAYHEM, MASTERS HAMMER, POISON(tyskland), SEX THRASH, POSSESSED, SATHANAS, RIVERS EDGE, SAMAEL, VON, MORBID, MERCYFUL FATE, AUTOPSY, SADUS, MORBID ANGEL, TRE BLINKA, HELLHAMMER, DISSECTION... Jag trodde dom flesta bilstylarna lyssnade på någon form av techno eller dylikt. Jag blir glad att det finns hårdrockare här också!

nej fyfan för techno. men Psytekk o hardcore är går .

jag lyssnar mest på Carcass, , ACDC, CCR, Armageddon, Arch enemy, SOAD, KoRn, Metallica,
catamenia.  the crown , himsa. Mannson , motörhead. iron maiden. tre blinka med flera.

608 Inlägg
1 maj 2006
Founder skrev:
Iron Maiden, Helloween, Guns N Roses, Sonata Arctica, Megadeth big_smile

åja håller med dig dom där gör bra music dom! ett till jävligt bra band e axel rudi pell!

old volkswagens never die,they just get lower:D

271 Inlägg
1 maj 2006
Metallica, Maiden, Primal Fear, Arch Enemy, Sabaton, Pantera, The Haunted, Benedictum är några av plattorna som snurrar i min bil.

Lastbilschaufför
186 Inlägg
2 maj 2006
Jag spelar inte hårdrock men lyssnar varje dag.
Är uppvuxen med hårdrock kan man säga wink

Ride Hard-Die Free!

Driver
2 111 Inlägg
2 maj 2006
Utöver musiken och lyssnar på den så i folkmun är jag en "hårdrockare". Vi lirar och jag lyssnar mest på death/blackmetal. Dock är jag väldigt öppen inom hela rockscenen. Blev faktiskt lite velvet revolver nyss.

Någon nämnde scorpions i tråden, tycärr får jag bismak i munnen när jag säger det namnet pga ett av deras gig för typ 2 år sedan. Bland de segaste sämsta jag sett. Säger inteatt de är dåliga, de har bra låtar också.

R.I.P Quorthon.

Blir faktiskt en del trance i bilen också. Det står jag för, är ingen poser.

MVH Janken

http://www.draindofempathy.tk/

Demon som ligger på sidan är som synes över ett år gammal så vi har utvecklats. Den spelades in live o mixades på 16 timmar fördelade på 2 dagar. Vissa låtar är vi nöjda med andra inte. Enjoy.
Senast redigerat av Janken (2 maj 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
2 maj 2006
Warcry skrev:
Metallica, Maiden, Primal Fear, Arch Enemy, Sabaton, Pantera, The Haunted, Benedictum är några av plattorna som snurrar i min bil.

Ser jag sabaton hehe smile gött. Får man fråga var du bor? smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
2 maj 2006
heavy skrev:
klart man är hårdrockare, med lågnt hår, nitar och läder.

ingen som ska till SRF då?

Tyvärr inget srf i år. (med en tår i ögat). Pga lägenhet och panka polare. Nästa år ska jag definitivt ner igen!. Hoppas det blir en lika underbar festival i år iallafall! smile Röjj till Venom samt Crucified barbara åt mig wink orkar inte be dig om fler. wink...

MVH Janken

hårdrockar'n
118 Inlägg
2 maj 2006
Janken skrev:
heavy skrev:

Tyvärr inget srf i år. (med en tår i ögat). Pga lägenhet och panka polare. Nästa år ska jag definitivt ner igen!. Hoppas det blir en lika underbar festival i år iallafall! smile Röjj till Venom samt Crucified barbara åt mig wink orkar inte be dig om fler. wink...

MVH Janken

brukar du åka dit annars? detta blir femte året för mig.
det är lugnt jag ska röjja åt dig också smile

Modern cars - they all loo like electric shavers

Scania arbetare
364 Inlägg
3 maj 2006
Länge leve 80 tals rocken! Det finns mycket bra band från den tiden.

W.A.S.P
Bonefire
Barton Rouge
Lita ford
Whitesnake
twisted sister
M.ILI.ON
Accept
venom.. mfl

Audiholic!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
3 maj 2006
Självklart!
Började lyssna på Guns N Roses när jag var 6 år och Metallica när jag var 8. I bilen idag lyssnar jag mest på Metallica, In Flames, Shadows Fall eller The Haunted smile
Nån som ska till Rock Am Ring?

Alla kan köra fort rakt fram...

6 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
Janken skrev:
Utöver musiken och lyssnar på den så i folkmun är jag en "hårdrockare". Vi lirar och jag lyssnar mest på death/blackmetal. Dock är jag väldigt öppen inom hela rockscenen. Blev faktiskt lite velvet revolver nyss.

Någon nämnde scorpions i tråden, tycärr får jag bismak i munnen när jag säger det namnet pga ett av deras gig för typ 2 år sedan. Bland de segaste sämsta jag sett. Säger inteatt de är dåliga, de har bra låtar också.

R.I.P Quorthon.

MVH Janken

Demon som ligger på sidan är som synes över ett år gammal så vi har utvecklats. Den spelades in live o mixades på 16 timmar fördelade på 2 dagar. Vissa låtar är vi nöjda med andra inte. Enjoy.

Tjena Janken. Du jag får säga att jag gillar gamla 70 tals Scorpions. Tyvärr har jag inget ljudkort i datorn för tillfället. Ska ta en lyssning på demon när sådant införskaffats. Jag spelar trummor själv. Spelar/ har spelat i Entombed, Nifelheim, Merciless, Krux m.m.
För jävligt att Quorthon gick och dog i förtid!  R.I.P!!!

p.s Ny entombed EP "When in sodom" kommer ut 6/6-o6 d.s
Senast redigerat av Quorthon (3 maj 2006)

1 161 Inlägg
3 maj 2006
händer ju att man lyssnar lite på ozzy, maiden, mettalica, ac/dc o sånt men även nightwish tycker ja ä jävligt bra..

rammstein kommer ju in i bilden ganska ofta oxå..

Driver
2 111 Inlägg
7 maj 2006
heavy skrev:
Janken skrev:
heavy skrev:

MVH Janken

brukar du åka dit annars? detta blir femte året för mig.
det är lugnt jag ska röjja åt dig också smile

Brukar o brukar, hade blivit tredje året för mig. dock känner man sig ändå hemma där :'(. så lite snopet. men skönt me egen lya. Flyttar 1 juni smile

Låter bra detdär me röjjandet wink. se till o fylla kvoten i öltältet också hehe:

Mvh Janken

Driver
2 111 Inlägg
7 maj 2006
Quorthon skrev:
Janken skrev:

R.I.P Quorthon.

MVH Janken

Tjena Janken. Du jag får säga att jag gillar gamla 70 tals Scorpions. Tyvärr har jag inget ljudkort i datorn för tillfället. Ska ta en lyssning på demon när sådant införskaffats. Jag spelar trummor själv. Spelar/ har spelat i Entombed, Nifelheim, Merciless, Krux m.m.

ok på så vis.
låter bra det! dock låter vi liteannorlunda nu, gitarristen  sångaren på demon slutade nu i vintras så det har skett lite ändring i musiken. Men ändå kul o höra vad folk tycker. Att det bitvis är otajt o   allmänt dåligt ljud på skivan är dock inget nytt för oss. Man får försöka komma ihåg omständigheterna. Vi var iaf då ganska nöjda med att ha den som de fösrta någon av oss i bandet gjort i demoväg. Får se när nästa blir av, enbart nytt material som kommer liras framöver. Visar rsig om folk sviker. 
Du verkar vara på lite annan nivå än oss så hehe wink.

gött mos! När lirade du i niefelheim?..smile..inga dåliga band du lirat med. smile

ska kolla upp skivan!

MVH Janken

1 277 Inlägg
7 maj 2006
DEATHMETALL!!

Ingen Swedish Rock N roll festival för mig inte.

Lite för poppigt för min smak!

Nile,Cannibal corpse, Vital remains, malevolent creation......smatter!

1 Inlägg
7 maj 2006
klart man ska till SRF, tar gamla bettan ner...

6 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Janken skrev:
Quorthon skrev:
Janken skrev:

R.I.P Quorthon.

MVH Janken

ok på så vis.
låter bra det! dock låter vi liteannorlunda nu, gitarristen  sångaren på demon slutade nu i vintras så det har skett lite ändring i musiken. Men ändå kul o höra vad folk tycker. Att det bitvis är otajt o   allmänt dåligt ljud på skivan är dock inget nytt för oss. Man får försöka komma ihåg omständigheterna. Vi var iaf då ganska nöjda med att ha den som de fösrta någon av oss i bandet gjort i demoväg. Får se när nästa blir av, enbart nytt material som kommer liras framöver. Visar rsig om folk sviker. 
Du verkar vara på lite annan nivå än oss så hehe wink.

gött mos! När lirade du i niefelheim?..smile..inga dåliga band du lirat med. smile

ska kolla upp skivan!

MVH Janken

Tjena janken. Jag spelar i Nifelheim nu. Vi är bokade att spela med Dissection och Deathstars den 24:e juni(midsommardagen) på Isstadion i stockholm. Det kan ju gå hur som helst att spela på midsommardagen och på en så stor arena som hovet!? Jag gillar dina visioner om din primera! Har du gjort kjolarna i plåt?

Sök