4531
Sök

Finns det några hårdrockare på garaget?

Driver
2 111 Inlägg
8 maj 2006
BMW635_Robban skrev:
DEATHMETALL!!

Ingen Swedish Rock N roll festival för mig inte.

Lite för poppigt för min smak!

Nile,Cannibal corpse, Vital remains, malevolent creation......smatter!

Behemoth gästade srf förra året. Värt att nämna. De framförde en overkligt bra spelning.

Cannibal är också fina live, Alex o grabbarna vet vad de pysslar med hehe ;P big_smile

De andra är också fina men har ej avnjutits live ännu. tongue
Senast redigerat av Janken (8 maj 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
8 maj 2006
Quorthon skrev:
Janken skrev:
Quorthon skrev:

Tjena Janken. Du jag får säga att jag gillar gamla 70 tals Scorpions. Tyvärr har jag inget ljudkort i datorn för tillfället. Ska ta en lyssning på demon när sådant införskaffats. Jag spelar trummor själv. Spelar/ har spelat i Entombed, Nifelheim, Merciless, Krux m.m.
För jävligt att Quorthon gick och dog i förtid!  R.I.P!!!

p.s Ny entombed EP "When in sodom" kommer ut 6/6-o6 d.s

ok på så vis.
låter bra det! dock låter vi liteannorlunda nu, gitarristen  sångaren på demon slutade nu i vintras så det har skett lite ändring i musiken. Men ändå kul o höra vad folk tycker. Att det bitvis är otajt o   allmänt dåligt ljud på skivan är dock inget nytt för oss. Man får försöka komma ihåg omständigheterna. Vi var iaf då ganska nöjda med att ha den som de fösrta någon av oss i bandet gjort i demoväg. Får se när nästa blir av, enbart nytt material som kommer liras framöver. Visar rsig om folk sviker. 
Du verkar vara på lite annan nivå än oss så hehe wink.

gött mos! När lirade du i niefelheim?..smile..inga dåliga band du lirat med. smile

ska kolla upp skivan!

MVH Janken

Tjena janken. Jag spelar i Nifelheim nu. Vi är bokade att spela med Dissection och Deathstars den 24:e juni(midsommardagen) på Isstadion i stockholm. Det kan ju gå hur som helst att spela på midsommardagen och på en så stor arena som hovet!? Jag gillar dina visioner om din primera! Har du gjort kjolarna i plåt?

åfan, hur länge har du lirat med dem?. Såg dem live för ett par år sedan. smile. Goa band att lire med dessutom, hoppas de går bra trots att de var en eländig dag..hehe...wink.

Tack smile Dock hamnar fronten och sådant på is nu ett tag pga flytt till egen lägenhet samt platsbrist hos föräldrarna. Letar efter garagelokal att vara o pula i, hittar man det är det ju en annan sak smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 277 Inlägg
24 april 2007
............../´¯/)...........(\¯`\
............/....//..............\\....\
.........../....//................\\....\
...../´¯/..../´¯\.........../¯`\....\¯`\
.././.../..../..../.|_......_|.\....\....\...\.\..
(.(....(....(..../.)..)..(..(.\....)....)....).)
.\................\/.../....\...\/................/
..\................. /........\................../
....\..............(............)............../
......\.............\.........../...............

Hittade denna väldigt hårdrockiga klipp å klistra grej... sprid vidare wink

med lem
1 925 Inlägg
24 april 2007
har ni aldrig hört talas om Lasse Stefanz !? smile

Senast redigerat av _fillan_ (24 april 2007)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Pan
24 april 2007
lyssnar på det mesta inom hårdrock förutom för mkt riddar metal tongue Men lyssnar mest på lite tyngre typ metal core,och trash metal. Men viss hård musik går ju inte lyssna på typ Amputated Genitals, Marduk för att nämna någon.

Metalhôvve
25 Inlägg
24 april 2007
Är själv en extrem posör. Lyssnar bara på trendig metal som In Flames och all ball metalcore från staterna. Det e fan status. Funderar på att skaffa mig en skateboard!

Skämt åsido. Äter metal i de flesta former men är lite old school. Diggar mycket death från 90 talet. Malevolent Creation, Morbid Angel, Deicide, Brutality, death m.fl. Florida Death Metal ftw!

Finns hutlöst med bra band och lista dom blir bara jobbigt. Men det som finnes i bilen nu är bla Fear My Thoughts, Scar Symmetry, Aeon, Opeth.. bla bla bla smile

\m/

"Dricker du även mjölk från frigående höns?"

Maizer
24 april 2007
Jag är en hederlig hårdrockare! Thin Lizzy, Maiden, Sabbath Judas Priset etc!

3 113 Inlägg
24 april 2007
jag gillar hårdrock i alla stilar... men mest metal som t.e.x death metal, nu metal smile

Semper Fi

Metalhôvve
25 Inlägg
24 april 2007
cebT skrev:
jag gillar hårdrock i alla stilar... men mest metal som t.e.x death metal, nu metal smile

brett spektrum mellan death och nu, he he

"Dricker du även mjölk från frigående höns?"

126 Inlägg
24 april 2007
Bathory, Naglfar, Cradle of Filth, Dissection, Amon Amarth, Dimmu Borgir, Gorgoroth, Immortal, In Flames, Satyricon, Old Man's Child...

Det va en del av det jag lyssnar på... Mest black & viking metal, men Power metal spelas ibland det med smile

268 Inlägg
24 april 2007
allt från gammal metal, black sabbath, maiden och sånt, till dagen benhårda "cepemetal" typ the berzerker och sånt! smile

Pan skrev:
lMen viss hård musik går ju inte lyssna på typ Amputated Genitals, Marduk för att nämna någon.

Dem går alldeles utmärkt att lyssna på, iaf marduk! säger bara:
"Black, fearsome and grim and mighty
Panzer division Marduk rolls over enemy land
Striking hard and fast against your lines
We blow your fortress into sand"

Hell yeah! big_smile

andra heta tips är ju sportlov och agoraphobic nosebleed haha

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

45 Inlägg
24 april 2007
Är vell mest metal som spelas:)
Bland favoriterna finns: Iron Maiden(sett dom live 2 gånger),Sabaton,Motörhead,Metallica(ska se dom i sommar),Black Sabbath och Dio.
Blir en sväng ner till Sweden Rock också.
Senast redigerat av K_Johansson (24 april 2007)

3 Inlägg
24 april 2007
Morbid, decide cannibal... fina trance band hela bunten. Sen är jag inte främmande för nya hiphop band som in flames, soilwork mm.

7 100 Inlägg
24 april 2007
jag lyssnar på hårdrock :p,fast mest emo musik smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

80 Inlägg
24 april 2007
Måste väl säga att jag är allätare inom Metal, allt från Maiden till Morbid Angel. Men för tillfället är det Freedom Call och Bloodbound som gäller, schlager metal för hela slanten! Men är Dark Tranquillitys nya är brutalt bra! Annars brukar In Flames gammla gå varmt.

Plus att jag var precis inne på http://www.searingi.com som användare ENGEN skrev om ett par inlägg tidigare. Måste bara säga att det är svinigt bra! Blir att beställa direkt!

// Sebbe

1 277 Inlägg
24 april 2007
Visst är man en sann dödsmetallsnubbe långt hår(drock) och feta tattoos....

Spana in mitt lir på trummor så fattar ni nog det=)

http://www.garaget.org/video/2hkihk0x05r3
http://www.garaget.org/video/dnh2yhszl6ct

Jag har spelat i band, som släppt skivor....

Senast redigerat av BMW635_Robban (24 april 2007)

Dr Snuggles
956 Inlägg
24 april 2007
Raised Fist, Mastodon, Neurosis, Cult Of Luna, Refused, In Flames, The Dillinger Escape Plan, Meshuggah. mm mm..

Hardcore is the shit! big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

452 Inlägg
24 april 2007
Går inte in för att se ut som en hårdrockare direkt men det är typ det som spelas
i mina högtalare hemma och hörlurar på jobbet.

I playlisten befinner sig följande låtar:
Mustasch - Double Nature
Skillet - Falling inside the dark
Marilyn Manson - heart shaped glasses

\,,/--\,,/ - heil!

242 Inlägg
24 april 2007
Klart man är hårdrockare smile Lyssnar bland annat på Metallica, Iron Maiden, Motörhead, Finntroll, In flames, Megadeth, Black label society, Slayer, Entombed....

Frida_
26 april 2007
Visst är man hårdrockare =O) Det lyssnas iaf mycket på gammal hårdrock när man mekar och när man är ute och kör, finns det något bättre?

Sweden Rock Festival är ju givet smile

Sök