Problem med min Volvo 945 Turbo+ -92

volvo____
21 oktober 2009 · 60 Inlägg

Ekis! skrev:

volvo____ skrev:
laddtrycksvakt? det har jag aldrig hört talas om, jag har alltid trott att min är chippad eftersom att jag kunde ladda 1 bar innan detta hände (laddar ca 0.88nu) men då är den alltså inte chippad

Jodå den kan vara chippad med ett chipp som i princip bara skickar på mera bränsle..

Så hade jag på min gamla. Men laddtrycksvackten ligger kvar. denna går att programmera bort i programvaran i de nya chippet...smile

okej, då måste det vara nått sånt, eftersom att jag känner några kunniga inom detta ämne och alla säger att det ska inte gå att ladda så mycket utan spikningar tongue

den som aldrig gör misstag kör inte nog nära gränsen! ;)
Ekis!
21 oktober 2009 · 1 210 Inlägg

volvo____ skrev:

Ekis! skrev:

volvo____ skrev:
laddtrycksvakt? det har jag aldrig hört talas om, jag har alltid trott att min är chippad eftersom att jag kunde ladda 1 bar innan detta hände (laddar ca 0.88nu) men då är den alltså inte chippad

Jodå den kan vara chippad med ett chipp som i princip bara skickar på mera bränsle..

Så hade jag på min gamla. Men laddtrycksvackten ligger kvar. denna går att programmera bort i programvaran i de nya chippet...smile

okej, då måste det vara nått sånt, eftersom att jag känner några kunniga inom detta ämne och alla säger att det ska inte gå att ladda så mycket utan spikningar tongue

När min var orginal så laddade jag in på gult på laddtrycksmätaren.. "pystrimmade" den fick mätaren att slå runt rent sagt den gick hejdlöst..... fixade ett chipp med mera bränsle men missade vakten då.. så när jag laddade på som mest så slog bilen tvärstopp.. inge kul

så dina kompisar har rätt de ska inte gå att ladda så mycket utan spikningar.. tongue tror grundladd ligger på 0.65 typ.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang