Liten reg skylt

Bike
15 mars 2005 ·

Som det flesta vet  så går det inte å få lite reg skylt till bilen om det får plats
med en stor
men för alla som vill ha en lite skylt  endå
kan man göra så här

spacka upp ca 2cm på varje sida
där skylten sitter  så den inte får plats men den ligga modellen gör
så om ni målar det så det ser bra ut  sedan  ta ett kort på det å håll en måttband under eller likande mått   tumstock   mm
så man säkert ser hur långt det är  på kortet

sedan  skicka in förfrågan till vägverket  om ny skyllt  skicka med kortet o säj att bilen är om byggd    anledning behövs inte
o om dom ser kortet o den stora skylten inte går in då  så  säjer dom ok o skickar små  sedan om man vill kan man ju ta bort  den plasten man la dit.
man behöver inte plasta men dom måste ju tro på en att det värkligen är om byggt så man behöver en liten skylt
hoppas deta hjälper någon på vägen   det har hjälpt 1 av mina vänner i alla fall för han fick  nej första gången han fråga om liten skylt sedan gjorde vi så här o nu glider han med liten skylt
ps kan behöva lägga i mer eller mindre  plast beroende på bil

quattromaniac
15 mars 2005 · 97 Inlägg

Det beror tydligen på vem man får kontakt med på vv......
Vet en del som fått svaret "bygg tillbaka då om det inte passar"
Kanske vaknat på fel sida eller nått då wink

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Andy69
15 mars 2005 · 343 Inlägg

Känner ett flertal personen som kör rally och har fått en liten reg. skylt till deras bilar. Kan de ha nått med rally att göra?

quattromaniac
15 mars 2005 · 97 Inlägg

Andy69 skrev:
Känner ett flertal personen som kör rally och har fått en liten reg. skylt till deras bilar. Kan de ha nått med rally att göra?

Njae, det som är kravet för att få den lilla är just att den stora inte ska få plats..... Men jag vet även folk som fått de små utan att behöva visa nå kort!

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Johlsson "A Johlsson"
15 mars 2005 · 302 Inlägg

Skrivit till dem och fått det svart på vitt enligt deras bestämelser att "ägaren till bilen är skyldig att se till att föreskriven skylt används till bilen", dvs att de godkänner inte om du sätter dit en annan front, gör förändringar elr liknande för att få en mindre skylt, kan ju bero mycket på vem och hur man talar med dem, men det var vad jag fick. Fick papper och allt skickat till mig, skulle gå föreskriven väg sade de för att ärendet skulle bli godkänt.

Bike
16 mars 2005 ·

ok

det var ju tråkigt  för er som pröva o fick nej till en liten skylt

Det fungera för mig så tänkte man kunde gå förbi systemet  o få den så enkelt
men det är nog som vissa skrev att med lite vem man pratar med.

så eftersom det gick för mig tänkte tips  för alla som försökte men  ja i bland har man tur i bland mindre tur.

det som en skrev om rally bilar vet jag inget om.

för en bekant till mig köpte en gammla  amerakanare
till bil å så var  bagage luckan rost skadad rätt duktigt så  då satt en stor skyllt på den   men så fick han tag i en begangnad  o fixa till den.
men då fick inte den stora skylten plats   där o fick på detta viset liten skylt.
för dom ville ju inte att han skulle köra utan (:

men om någon kommer på ett enklare sätt eller bätre en det jag har tänkt på skriv

Germax
16 mars 2005 · 12 086 Inlägg

Detsamma.. jag skickade en förfrågan till vägverkat och påstog att jag byggt om bilen och att den stora skylten inet fick plats längre. Jag fick till svar att om man modifierar bilen så ska det göras så ordinarie skyltar passar.
Och på henne lät som som inga undantag.

finns det nån schyst biltok på VV så vill jag veta vem så jag kan fråga!tongue
Jag har nämligen nu beställt ett kjolkitt fårn staterna, och som alla vet så har de mkt mindre o fräshare skyltar än sverige. hrum

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang