Ska mycket till innan man rasar en m90 pga effekt, bilsport körde ju m90 i sin turbocontainer. Dock var klistrad stripp, dragracedäck och 550hk+ för mycket för m90n och rensade 1ans drev. Men inte en chans det händer med "vanliga" däck.
Dock har ju hur många m90s som helst blivit rasade pga folk missar växlarna..
Ska mycket till innan man rasar en m90 pga effekt, bilsport körde ju m90 i sin turbocontainer. Dock var klistrad stripp, dragracedäck och 550hk+ för mycket för m90n och rensade 1ans drev. Men inte en chans det händer med "vanliga" däck.
Dock har ju hur många m90s som helst blivit rasade pga folk missar växlarna..
Jaa men ska man ha en omsvettsad Bmw låda lr m90?För om den kan rasa för man missar en växel som är lätt hänt i bland när man laddar på en del så kanske bmws låda är ett säkrare kort?Sen köra som folk? Drifting och bana klassas väl kanske inte som lugn körning?Bilen kommer att fortsätta att gå hårt därför vill jag ha en bättre låda
Okey vad behövs bytas för att få det att passa?jag har 228 sinterlamell och sachs 228 tryck platta just nu (körde 500 meter innan lådan rasade:) så vill hellst inte behöva köpa nytt igen då detta kosta 6000kr å körde 500meter bara
Rätta mig om jag har fel, Men M90 är väll en Getrag låda? Och lådan håller om man växlar ordentligt, Allt pajjar om man våldar det..
Japp det är tillverkaren Getrag som gjort M90 lådan.
Haha Var väll de jag tänkte, blev bara så osäker utav ngn anledning.
Getrag tog över växellådsmonteringen 2003 från Volvo Personvagnar i Köping och flyttade den till Tyskland (Getrag Ford i Köln). Skulle tro att Volvo själva monterade/tillverkade M90 innan det .
Sen om konstruktionen är från Getrag, det är en annan sak.