KÖPRÅD: Bakhjulsdriven bil för 100 000-120 000:-

Toby Skyline Stagea Club Sweden
2 september 2009 · 290 Inlägg

Ja som topic lyder är jag ute efter en bakjulsdriven bil för 100-120 000:-.
Är inne på Nissan Skyline R32 GTR, Men är ute efter fler förslag!

mvh Tobbe

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
Rquired Allmänt envis
2 september 2009 · 12 512 Inlägg

Du kan nog få en fin Bmw M3 E36 för de pengarna

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Lozinmust "Unloaded"
2 september 2009 · 1 557 Inlägg

En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
Toby Skyline Stagea Club Sweden
2 september 2009 · 290 Inlägg

Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Before anyone did anything, Elvis did everything...
Nissan Skyline R33 GTR "Miljöbilen" (1995)
Lozinmust "Unloaded"
2 september 2009 · 1 557 Inlägg

Toby skrev:

Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Det var nytt för mig, då vet jag.

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
2 september 2009 · 846 Inlägg

nån jänkare annars wink

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
pars Operatör
2 september 2009 · 346 Inlägg

Sierra Cosworth RWD?

Du kan nog fåtag i en rätt fin med 200block för de pengarna.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Aerocombi Xenoholic
2 september 2009 · 2 559 Inlägg

Subw000fer--92 skrev:
Mercedes S600, Cl600, e55 amg, Bmw m5, Bmw 850, Bmw 750Ial, Audi A8


Dyra att äga är dem men du får mkt bil för pengarna big_smile

Audin är väl inte bakljulsdriven eller? Annars var det bra förslag.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
lodiseN
2 september 2009 · 806 Inlägg

Mechanimal skrev:

Toby skrev:

Mechanimal skrev:
En GTR är inte bakhjulsdriven by default, får man skaffa någon slags converter/torquemaster eller vadfan det heter smile En M3 E36 GT tycker jag du borde kunna hitta gömt någonstans för de pengarna.

R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Det var nytt för mig, då vet jag.

Haha trodde du Nissan ligger efter i teknik mm lr? gå ut och börja veva på nån bult för att stänga av å sätta påbig_smile

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
D_Nilsson
2 september 2009 · 754 Inlägg

Jag hade kollat närmare på antingen Porsche 944 (951) Turbo eller en BMW M3 E36 3,2smile Båda är grymt fina!smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
lodiseN
2 september 2009 · 806 Inlägg

hade nog fan kört på något japanskt en GTR eller en supra kanske, beror väl på vad för ändamål man har , köra fort rakt? eller kurvor? nej jag vet att supra inte är så jävla taskiga i svängar heller MEN där är ju en GTR kungen

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Rinnegan Malleus Malificarum
2 september 2009 · 2 401 Inlägg

Toby skrev:
R32 GTR har en knapp inne i bilen som man kan stänga av 4 hjulsdriften....

Inte orginal, om jag kommer ihåg rätt så måste man rycka en säkring..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
JDMy00 ClubJDM.se
2 september 2009 · 1 608 Inlägg

Toyota Supra MKIV, Mazda RX7, Nissan 200sx s14.. Eller en Skyline GTR smile

Mazda Mx-5 (1999)
lodiseN
2 september 2009 · 806 Inlägg

Elda skrev:

lodiseN skrev:
hade nog fan kört på något japanskt en GTR eller en supra kanske, beror väl på vad för ändamål man har , köra fort rakt? eller kurvor? nej jag vet att supra inte är så jävla taskiga i svängar heller MEN där är ju en GTR kungen

porsche 944 Turbo är kung i kurvor smile riktigt läckra bilar med.

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Fredrik89 Bilmekaniker
2 september 2009 · 274 Inlägg

en mercedes big_smile eller en 300zx funkar me wink

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
lodiseN
2 september 2009 · 806 Inlägg

Elda skrev:

lodiseN skrev:

Elda skrev:

porsche 944 Turbo är kung i kurvor smile riktigt läckra bilar med.

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Rquired Allmänt envis
2 september 2009 · 12 512 Inlägg

lodiseN skrev:

Elda skrev:

lodiseN skrev:

Har faktiskt åkt med en sån och den känns JÄVLIGT balanserad, men jag ser dock inte den som en riktig porsche, tycker bara 911 är en riktig porsche haha. Men anser dock att japanarna gör snäppet värre;)

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

Inte för att jag känner till några tider, men hur rättvist är det att jämföra en bil från 1982 (som till stora delar härstämmar från 924 och 1976) med en bil som kom 1990 (R32), eller tom nyare?

Inte för att åldern egentligen spelar någon roll om det är en bra grundkonstruktion, kolla bara på Lotus 7.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Kinshi
2 september 2009 · 139 Inlägg

Honda S2000 är mycket fina bilar, Sjukt drag i de kan jag säga wink

Senast redigerat av Kinshi (2 september 2009)

lodiseN
3 september 2009 · 806 Inlägg

Rquired skrev:

lodiseN skrev:

Elda skrev:

vet inte om en falsk Porsche är värre än en äkta Nissan roll

Porschen spöar Nissanen, och det går att trimma Porsche med.

dessutom finns det vassare dämpare, krängshämmare bussning och allt det där, porschen är ju en komfortabel sportbil, en orginal Skyline mot en orginal 944 är ju inte svårt att räkna ut vem somfår stryk smile

Sifforna är 48/52% viktfördelning på porschen har jag för mig.

Asså de går att trimma en porsche haha. Det har jag aldrig sett någon göra med en Nissan;P jag vet iaf att GTR varesig r32-r35 är snuskigt feta och är ett hot mot alla porsche bilar^^ finns det några tider på porsche 944 turbo på nurburgring? skulle vara kul å veta

Inte för att jag känner till några tider, men hur rättvist är det att jämföra en bil från 1982 (som till stora delar härstämmar från 924 och 1976) med en bil som kom 1990 (R32), eller tom nyare?

Inte för att åldern egentligen spelar någon roll om det är en bra grundkonstruktion, kolla bara på Lotus 7.

Ja inte fan vet jag, men nu handla det väl inte om att det är rättvist/orättvist att jämföra dessa 2 bilar?. Jämför något nyare annars. Ska det vara Lotus så ska de vara Exige, jävlar vilka bilar

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
lodiseN
3 september 2009 · 806 Inlägg

Kinshi skrev:
Honda S2000 är mycket fina bilar, Sjukt drag i de kan jag säga wink

Honda s2000 ja:D dom e goa 9k varv gör dom va? min polare har en sån och det är en gokart

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang